Gå til innhold

Oppblåst mage hver dag


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med oppblåst mage. Når jeg står opp føles det greit, men med en gang jeg spiser/drikker noe blåser den seg opp. Dette er fryktelig ubehagelig.

Er ikke like ille hele tiden, men har ikke mange dager med normal mage.

Har prøvd melkesyretabletter/biola, men dette hjalp ikke noe særlig.

Har også prøvd å kutte ut enkelte matvarer, som f.eks. kaffe, hvete, melk osv. Men dette har ikke hjulpet noe særlig.

Får i meg fiber, beveger meg, fordøyelsen fungerer som den skal, drikker vann..

som har noen tips til løsning på dette problemet? Tenker at det kanskje finnes noe på helsekosten jeg kan prøve. Har hørt at løvetann-te og peppermynte-te kan hjelpe, noen som har prøvd dette?



Anonymous poster hash: 34df1...01f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg det også. Virker som jeg rett og slett ikke tåler mat :-/

Anonymous poster hash: d22c1...738

  • Liker 1
Skrevet

Er ikke noe du spiser eller drikker som du ikke tåler da?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe du spiser eller drikker som du ikke tåler da?

Ja, det kan godt hende.. Men virker som at jeg reagerer på det meste jeg spiser :/

Anonymous poster hash: 34df1...01f

  • Liker 1
Skrevet

Ja, det kan godt hende.. Men virker som at jeg reagerer på det meste jeg spiser :/

Anonymous poster hash: 34df1...01f

Anbefaler deg å ta en allergitest hos legen. Og kanskje ta noen sånne rensekurer, for å renske opp litt i magesekken :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med oppblåst mage hver dag, verst om kveldene. Men hos meg er det underliggende angst da..



Anonymous poster hash: 64375...8be
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ta en allergitest hos legen. Og kanskje ta noen sånne rensekurer, for å renske opp litt i magesekken :)

Hvordan tar man en slik rensekur?

Anonymous poster hash: 34df1...01f

Skrevet

Jeg tar noen piller fra helsekosten som heter super-zym. Har hjulpet meg veldig. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ta en allergitest hos legen. Og kanskje ta noen sånne rensekurer, for å renske opp litt i magesekken :)

Kroppen er selvrensende. Mavesekken er uansett fylt med mavesyre.

Anonymous poster hash: 8bc8d...64b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar daglig probiotika i tillegg til å holde meg unna matvarer som jeg vet gjør meg oppblåst (hvetebakst, brød, rotfrukt, blomkål for min del). Vanlig probiotika som man får kjøpt på apotek. Eller er dette tilsvarende melkesyrebakterier kanskje?



Anonymous poster hash: fb339...554
Skrevet

Jeg holder meg unna frukt. (Desverre). Der hjelper. Tåler ikke fruktose noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...