AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #21 Skrevet 31. juli 2013 Noen innspill??Anonymous poster hash: fd17a...7ac Om du legger sammen alle timer dere begge jobber på jobb og husarbeid i løpet av året (inkludert reise til/fra jobb osv), så tipper jeg likevel det er han som bruker mest tid. Det er helt vanlig for kvinner å sutre og mene mannen bidrar for lite, mens sannheten er at det som regel er mannen som bidrar mest helhetlig sett. Anonymous poster hash: 93258...010 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #22 Skrevet 31. juli 2013 http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/ Menn jobber mest, kvinner klager mest Menn har størst arbeidsbyrde, også når hjem og barn tas med. Men det vi hører om, er tidsklemte, dobbeltarbeidende kvinner. Anonymous poster hash: 93258...010 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #23 Skrevet 31. juli 2013 Unnskyld meg??? Jeg har jo selv også en forholdsvis ansvarsfull 100 % stilling, om enn ikke på ledernivå, slik min mann har. Hvor er rettferdigheten i at jeg skal yte 100 % på jobb og 95 % hjemme, mens mannen yter 100 % på jobb og 5 % hjemme? Om du legger sammen alle timer dere begge jobber på jobb og husarbeid i løpet av året (inkludert reise til/fra jobb osv), så tipper jeg likevel det er han som bruker mest tid. Det er helt vanlig for kvinner å sutre og mene mannen bidrar for lite, mens sannheten er at det som regel er mannen som bidrar mest helhetlig sett. Anonymous poster hash: 93258...010 Anonymous poster hash: fd17a...7ac
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #24 Skrevet 31. juli 2013 Damer ser så lett hva de selv gjør, men ikke hva mannen bidrar med. Det teller liksom ikke. Jeg opplevde en gang en dame som mente at "nå var det på tide at jeg handlet inn litt, det var jo nesten bare hun som handlet inn dagligvarer og sånt". Vi tok en opptelling via nettbanken, og jeg hadde brukt dobbelt så mye som henne den siste tiden. Selvinnsikten er på topp. Anonymous poster hash: 93258...010 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #25 Skrevet 31. juli 2013 http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/ Menn jobber mest, kvinner klager mest Menn har størst arbeidsbyrde, også når hjem og barn tas med. Men det vi hører om, er tidsklemte, dobbeltarbeidende kvinner.Anonymous poster hash: 93258...010 Og uansett: er det virkelig for mye for langt å forvente at en voksen mann kaster den tomme juicekartongen når han er ferdig med den istedenfor å sette den fra seg på kjøkkenbenken? Eller å legge den møkkete t-skjorta si i skittentøyskurven istedenfor i sofaen i stua?Anonymous poster hash: fd17a...7ac 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå