Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et stykka unna byen, og må reise 40 min med buss for å komme til en skikkelig dagligvarebutikk. I sentrum har de også en del kjøpesenter jeg pleier å gå innom for å se om de har noe spennende på salg.

Har med meg sekk slik at jeg slipper å bære meg ihjel på vei hjem (brus, melk etc blir fort tungt!), men er redd for at butikkansatte skal tro jeg stjeler når jeg tar med meg sekken inn på prøverommet.

Ingen har noen gang sagt noe eller spurt om å få se i sekken (den er uansett tom bortsett fra mobil og lommebok), men lurer på om de ansatte tenker over slikt?

Bør jeg spørre om å få sette den fra meg om jeg skal prøve noe? er jo litt kjipt om mobil/penger blir stjelt også, og surt om de ansatte synes det er stress/noe de helst ikke vil.

Så hva tenker dere butikkansatte om dette? Vet jeg overtenker veldig her nå, det verste som kan skje er jo at de vil se i sekken, men interessant å vite uansett :)

Anonymous poster hash: 6e174...c3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du ser ut som en nasty fjortis ute etter trøbbel, så tror jeg ikke du skal bry deg. Jeg handler også med sekk og det kunne ikke falt meg inn å sette ting fra meg noe sted.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta den med inn i prøverommet! Hvis ikke får du jo ikke prøvd noe. Det er ikke en god idé å sette den fra seg noe sted.

Anonymous poster hash: df2b4...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har sekk eller stor veske så pleier jeg å sette den under døren eller gardinen i prøverommet, der det er mulig, slik at den står synlig for personalet om de skulle finne på å gå forbi. Det er jo bare å spørre uansett om du kan ta den med inn eller om de vil passe på den i kassen, så er det opp til dem.

Anonymous poster hash: e9a94...c4a
Skrevet

Handler også ofte med sekk og har aldri opplevd noen problemer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Du kan alltids få spørre om å få sette den bak kassen, det pleide jeg å la mine kunder gjøre:) Men mobil og verdisaker kan du kanskje putte i lommene i mellomtiden for sikkerhetsskyld? Men kan også hende de blir å spørre om å få se om du tar den med deg, og da er det jo ikke verre enn å la dem få gjøre det. De kan ikke kreve å få ransake deg, det har butikkansatte ikke myndighet til, men det er vel bedre enn at de ringer security/politi:P Så som butikkansatt vil jeg si at ingen av de overnevnte ville vært noe som helst problem for meg^^, Handler ofte med sekk selv:)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg tar med med veske eller sekk. Om de mistenker at jeg stjeler så er det jo bare å vise frem innholdet i sekken

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det går nok fint.

Personalet vet at loffere må ha klær også. Du kan jo alltids spørre om du får sove litt på lageret, eller låne toalettet også.

Anonymous poster hash: 44476...c4b

• Liker 1
Skrevet

Handler med sekk jeg også, mye enklere å bære med seg :)

Har aldri opplevd problemer med det. Og som andre sier her, om de spør deg så er det jo bare å vise :)

Selv jobber jeg i klesbutikk ved siden av studier, og jeg har aldri reagert på eller tenkt noe over at folk har på seg sekk.

Skrevet

Har ofte hatt sekk med på handletur, aldri hatt problem. Men pleier å rette sekk, ev. stor pose, ved inngangen (på innsida) til prøverommet slik at den står nokolunde synlig. Aldri blitt spurt om å vise innhold i sekken, men hadde ikkje hatt problem med det hadde eg fått spørsmål. Det ville jo vere like lett å naske med ei moderne stor veske som med sekk?

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar :) Lurt å sette sekken synlig under forhenget i prøverommet - det skal jeg gjøre!

Personalet vet at loffere må ha klær også. Du kan jo alltids spørre om du får sove litt på lageret, eller låne toalettet også.

Så det er bare loffere som bærer hjem matvarer i sekk? :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker sekk til og fra jobb, og stikker gjerne innom klesbutikker på vei hjem. Sekken blir alltid med meg inn i prøverommet, aldri tenkt over at det skulle være noe problem en gang...

Skrevet

De butikkansatte har faktisk ikke lov til å be om å se i sekken/veska, eller de har ikke krav på å få se. Sier ikke at det skal være noe problem å vise frem innholdet, jeg hadde nok gladelig gjort det for å slippe å bli mistenkt ;) Men bare sånn "just so you know" :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri satt fra meg veske eller sekk synlig i prøverommene, en venninne av meg gjorde dette, og sekken ble rappet mens hun sto og prøvde klær. Før hun fikk sukk for seg, var tyven ute av syne. Dette er velkjente steder tyver oppsøker.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville aldri satt fra meg veske eller sekk synlig i prøverommene, en venninne av meg gjorde dette, og sekken ble rappet mens hun sto og prøvde klær. Før hun fikk sukk for seg, var tyven ute av syne. Dette er velkjente steder tyver oppsøker.

Tar jeg feil nå eller er det enkelte butikker som har skilt om at det ikke er lov til å ta med seg sekk og sånt inn i prøverommet? For det er jo ganske lite gjennomtenkt i forhold til tyver mener nå jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Tar jeg feil nå eller er det enkelte butikker som har skilt om at det ikke er lov til å ta med seg sekk og sånt inn i prøverommet?

Det har jeg aldri lagt merke til, men om de har det setter de det kanskje bak kassa eller noe der noen kan passe på?

AnonymBruker
Skrevet

Tar jeg feil nå eller er det enkelte butikker som har skilt om at det ikke er lov til å ta med seg sekk og sånt inn i prøverommet? For det er jo ganske lite gjennomtenkt i forhold til tyver mener nå jeg :P

Nja.. mener å huske at de prøvde seg for noen år siden. Men logistikken bli jo åpenbart vanskelig: Kunden har med 4 nett + stor veske. Alt må passes (grundig) på av butikkansatte. På en travel lørdag kan de risikere å ha like mange hauger med ting som prøverom. Å huske hvem som eier hva er ikke lett.

I stedet har enkelte slike "skilt" der det står tall på. Kommer du ut med 4 og det står 5 på lappen er noe åpenbart galt. ;)

Eneste stedet som forbyr sekker, vesker og poser her er vinmonopolet. Men de har slike låsbare skap, og det er egentlig praktisk å slippe å bære veske+vin mellom de trange reolene. :fnise:

Ville nok ikke vært mer påpasselig med sekk enn med en slik diger veske (eller en handlepose, for den del).

Anonymous poster hash: 4b38a...cc3

Skrevet

Hva er egentlig forskjell på sekk og veske i denne sammenhengen, da? De fleste damer/jenter har med seg veske på shopping, og aldri i livet om jeg setter fra meg vesken utenfor prøverommet/i kassen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri sett, men i så fall ville jeg glatt ignorert det og tatt med meg sekken inn i prøverommet uansett. Hva skal de gjøre liksom? Tror ikke politiet rykker ut på melding "Kunde har tatt med sekk i prøverom". Vil de nekte meg å handle der, så greit nok. Deres tap :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste damer/jenter har med seg veske på shopping, og aldri i livet om jeg setter fra meg vesken utenfor prøverommet/i kassen.

Dersom jeg bare skal handle klær/interiør har jeg en liten veske, har plass til lommebok, mobil og nøkler.

I stedet har enkelte slike "skilt" der det står tall på. Kommer du ut med 4 og det står 5 på lappen er noe åpenbart galt.

Ja de er veldig lure, men de har ikke det her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...