Gå til innhold

Blodtrykksmåling


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å måle blodtrykket mange ganger hver dag? Eller flere ganger etter hverandre? Klemmer det liksom på blodårene osv?



Anonymous poster hash: 385c8...607
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke farlig. Hvis mansjetten (den oppblåsbare) stenger veldig lenge (type 15-20+ minutter) sammenhengende, kan man få ødemer og i værste fall vevsskader på grunn av lokal hypoksi (mangel på oksygen) og stuvninger bakover i venene, kapillærene og arteriolene.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å måle hele tiden da? Anonymous poster hash: 6d35e...ed1

Skrevet

Det er jo mange som går med blodtrykksmåler som måler selv mange ganger iløpet av dagen ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke farlig, men å ha mansjetten "oppblåst" alt for lenge av gangen kan skade deg

Anonymous poster hash: 3aefc...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...