AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Er det farlig å måle blodtrykket mange ganger hver dag? Eller flere ganger etter hverandre? Klemmer det liksom på blodårene osv? Anonymous poster hash: 385c8...607
Diafragma Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Nei, det er ikke farlig. Hvis mansjetten (den oppblåsbare) stenger veldig lenge (type 15-20+ minutter) sammenhengende, kan man få ødemer og i værste fall vevsskader på grunn av lokal hypoksi (mangel på oksygen) og stuvninger bakover i venene, kapillærene og arteriolene.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Hva er poenget med å måle hele tiden da? Anonymous poster hash: 6d35e...ed1
Stormborn Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Det er jo mange som går med blodtrykksmåler som måler selv mange ganger iløpet av dagen ;-)
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Nei det er ikke farlig, men å ha mansjetten "oppblåst" alt for lenge av gangen kan skade degAnonymous poster hash: 3aefc...5fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå