Gå til innhold

Helgestilling for lærerstudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min skal straks begynne på lærerstudiet i Trondheim, og skal bli lærer for 5.-10. trinn.

Han ønsker seg en relevant jobb som kan kombineres med studiet, og det beste hadde vært en helgestilling. Jobb som lærer er det vanskeligere å kombinere med studier, da arbeidstiden vil krasje med tiden han selv er på skolen.

Han har vurdert å søke jobb på institusjon av noe slag, bare for å bli vant til å jobbe med barn/ungdom. Hvordan er det i så fall å få jobb på institusjon, da han ikke har noen relevant erfaring?

Er det noen av dere som har noen gode forslag til hvor han kan søke jobb? Evt noen som jobber på en institusjon el. i Trondheim som kan anbefales?

Blir veldig glad for alle innspill :)



Anonymous poster hash: 15e90...833
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks bolig for psykisk utviklingshemmede/barnebolig eller noe lignnde vil nok ha stor relevans for han sener i arbeidssamenheng. Det er ikke så vanskelig å få jobb slike steder da det er mangel på folk, og han studerer til et yrke som har med mennesker å gjøre. Jeg ville ringt kommunen og hørt, evt. Se på kommunen sine nettsider om det lyses ut noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt på jobber som miljøarbeider. Evnt også støttekontakt. Ellers er det jo eventuelt mulig å kombinere jobbing som assistent i SFO med studier.



Anonymous poster hash: a0b72...f1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartnerhaugen (google det). Barneboliger er fint. Om han er over 25 kan han jo også prøve seg i barnevernet.



Anonymous poster hash: 3ff3e...b13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartnerhaugen (google det). Barneboliger er fint. Om han er over 25 kan han jo også prøve seg i barnevernet.

Anonymous poster hash: 3ff3e...b13

Ja vi så på Gartnerhaugen, men virka som om de helst ville ha folk som har noen år høyere utdannelse bak seg. Kan man få jobb der også om man er helt fersk? Har du jobbet der, og hvordan er det? Og når du skriver jobb i barnevernet, hva slags type jobb mener du da? :)

Anonymous poster hash: 15e90...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har gode tips? :)



Anonymous poster hash: 15e90...833
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk lærerstudiet jobbet jeg samtidig som ringevikar for alle skolene i nærheten, fikk ikke jobbe i helgene, men er alltid noen dager åpne eller korte dager med forelesning. Etterhvert jobbet jeg fast som mattelærer i en klasse, da jobbet jeg fult hver fredag. Fikk også mye tid til studiene og har A i alle fag. Man er jo heller ikke pliktig til å takke ja når de ringer å trenger vikar, men er fint å ha muligheten åpen.. og skolene er veldig glade for å ha lærerstudenter som vikarer.



Anonymous poster hash: 23d99...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi så på Gartnerhaugen, men virka som om de helst ville ha folk som har noen år høyere utdannelse bak seg. Kan man få jobb der også om man er helt fersk? Har du jobbet der, og hvordan er det? Og når du skriver jobb i barnevernet, hva slags type jobb mener du da? :)

Anonymous poster hash: 15e90...833

Jeg har ikke jobbet der nei, men flere av mine mannlige bekjente har. Noen har hatt høyere utdanning, noen har hatt erfaring og noen har bare vist interesse. Det har vært trivelige jobber.

Når jeg sier barnevernet tenker jeg på barnevernsinstitusjonene som ligger rundt om i byen.

Anonymous poster hash: 3ff3e...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...