AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Hehe... samboer har også 0 kr. So... what to do?! Vi hadde 100 kr og handlet inn en haug med nudler til 2 kr og en firstprice pakke pølser pluss hundemat for hele uka. Viktigste er at hundene våre har nok mat hver dag! Samboer skal begynne i ny jobb i august, han jobber ikke nå. Vi har nettopp flyttet og måtte derfor betale depositum og leie og med bare min aap-inntekt, ble det selvfølgelig trangt. Men vi begge vet at det bare er midlertidlig. I august vil det bli bedre økonomiske tider for oss. Men nå er det altså snakk om å overleve denne uka uten noen form for cash. Vi har også brukt opp alle enkroningene vi sparte i en sparebøsse... det var nødpengene våre og nå er de vekk. UTROLIG KJEDELIG. Får ikke gjort en dritt. Men samtidig kjenner jeg at dette er lit "spennende" også. Nå vet jeg at jeg kommer til å sette SÅ STOR pris på neste lønning. Jeg får penger igjen på mandag. Jeg trenger mascara!! Wæææ! Samboer og jeg krangler litt lettere for tiden pga. pengemangel. Vi får ikke gjort noe særlig og dermed blir vi begge gående rundt hjemme og ikke gjøre en dritt. Men vi takler dette og gleder oss begge til økonomien er på plass og ting går litt normalt igjen. Flere som er i omtrent samme situasjon? Hvordan er det for dere? Anonymous poster hash: 76cd2...864
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Det er jo MIDT i bæreldoradoet. Ta på dere støvler og plukk litt, både som aktivitet og mat. Det er mye annet spiselig i naturen også så en bok på emnet er kjekk å ha. Anonymous poster hash: 5e53e...0d0 2
#Sunrise Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 kjenner en som er i samme situasjon, han spiser MASSE havregryngrøt lagd på vann. men du kan jo gå på kiwi og se etter mat som har gått ut på dato:) 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Frelsesarmeen har en avtale med Kiwi. De får all mat som er "gått ut på dato" (maten er frosset ned og fortsatt fin, men "best før" datoen har passert). Hvis du kontakter Frelsesarmeen så har de garantert en masse mat liggende. De hjelper så gjerne Anonymous poster hash: fb62d...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Det er jo MIDT i bæreldoradoet. Ta på dere støvler og plukk litt, både som aktivitet og mat. Det er mye annet spiselig i naturen også så en bok på emnet er kjekk å ha. Anonymous poster hash: 5e53e...0d0 Hvis man er så blakk, så hadde jeg heller brukt internett enn å kjøpe en bok om slikt Anonymous poster hash: ce950...2a6 1
Adhara Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Hvis man er så blakk, så hadde jeg heller brukt internett enn å kjøpe en bok om slikt Anonymous poster hash: ce950...2a6 Eller gå på biblioteket 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Dere kan spørre om panteflasker? Anonymous poster hash: 3d592...e7a 1
Sjokoladenøtt Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Har vært oppi det samme selv Jeg gikk faktisk og panta flasker jeg fant Spiste mye havregrynsgrøt og nudler. Hadde litt fryst kjøtt i fryseren også. Jeg levde sånn i en mnd, på 500 kr Kjekt med en jobb som ikke hadde feriepengeordning gitt. Alle pengene mine gikk til husleia og bilen, så mat ble visst ikke prioritert Det fungerte helt greit å kjøpe ganske billige ting, first price osv. Og fryser var utrolig kjekt siden jeg kunne kjøpe first price pølser/kjøtt osv og fryse det ned. Men jeg satsa på å rote frem penger som lå rundt omkring og flasker. Ble faktisk en del penger av det!
fruBeist Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Hvis man er så blakk, så hadde jeg heller brukt internett enn å kjøpe en bok om slikt Anonymous poster hash: ce950...2a6 Eller biblioteket
Surriball Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Er det noe problem, da? Da jeg studerte hendte det rett som det var at jeg gikk tom for penger en uke før studielånet kom. Gikk helt fint, jeg hadde jo mer enn nok mat i fryser, skap og kjøleskap å spise, husleia betalte jeg tidligere i måneden, internett hadde jeg og sykkelen gjorde at jeg kom meg rundt. Går fint an å være sosial uten å ha penger, man kan jo invitere/dra på besøk hos folk! Se en gammel DVD, lag middag av det du har i skapet, drikk en kopp te. De aller, aller fleste klarer fint en uke uten penger på kontoen. 5
Gjest Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Det går så lenge det ikke skjer noe uforutsett. Har sett at enkelte personer henter brødskalker ved brødkuttemaskinen på butikken. Bær finner du mye av i naturen nå. Fiske en middag eller tre om du bor sånn til at det går og har/får låne utstyr. Pante flasker er en slager. Stå tidlig opp og ut og let. Du kan gå tur med hunden samtidig, så ser det ikke så suspekt ut. Ellers bør dere nok bygge dere opp en litt større krisereserve. Hva om hundene får akutt behov for dyrlege og medisiner? 2
Gjest Chloè Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Har du ikke familie som kan gi/låne deg penger til mat da? Endret 30. juli 2013 av blondina90
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Slapp av, dere får nok tak i penger og mat om dere blir skikkelig sultne skal dere se. Anonymous poster hash: 94dbf...e67
humalla Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Bruk kredittkort siden du vet dere får penger snart
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Samle flasker, spørre frelsesarmeen om mat, pante flasker, bruke kredittkort/låne penger av noen, selge klær eller møbler som dere ikke trenger, bruk opp all mat på kjøkkenet, spør om dere får komme på middag til venner eller familie... Anonymous poster hash: 030c4...f7d
hjärterdam Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Hvis dere har mat er det vel ikke noe problem å være uten penger en liten uke? Har vært det selv noen ganger, det er ikke kult, men det går. Å oppfordre til å bruke kredittkort hvis dere ikke trenger noe synes jeg i grunn er litt merkelig. Samtidig, om dere virkelig trenger noe og du vet du får penger så er det jo greit nok å bruke. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Kle dere ut som rumenere og sett dere ned på et gatehjørne med en plastkopp. Kan noen av dere spille trekkspill eller gitar så er det supert, da får dere enda mere penger inn! Evt; lat som om bikkja er blind og døv, og skriv på en lapp at den trenger medisinsk behandling.... Anonymous poster hash: 84451...4de
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Bibliotekene i Oslo låner ut fiskestenger til alle som har lånekort. Anonymous poster hash: c7c81...53f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå