Gå til innhold

Hvordan "utnytte" hotellopphold?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er glade i å reise, og liker å bo på fine hotell, gjerne 5 stjerner.

Men, vi er ikke noe flinke til å "bruke" de ansatte/hotellet!

Vi er de typiske gjestene som spiser frokost, og stikker på utflukter osv.

(Hvis de har god restuarant, spiser vi gjerne middag der).

På trip advisor får hotellene vi bor på gjerne topp-score, og folk roser de ansatte osv. Vi snakker jo selvfølgelig litt med de, men det er begrenset hvor mye.

Hvordan bruker dere hotellet og dets ansatte?

Er dere flinke til å be om ting/tips osv?

Er det noe vi ikke tenker over som de kan hjelpe oss med el.l?

Anonymous poster hash: e6f55...ec7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du trengte tips til å stjele med håndklær eller badekåper jeg.

Anonymous poster hash: 415f0...e3b
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei absolutt ikke ;)

Anonymous poster hash: d950d...2ba

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker som regel mye tid på å finne steder jeg vil se og besøke før jeg reiser, så jeg er ganske oppdatert, men spør som regel om litt tips på overnattingsstedet likevel (spesielt hvis det er et nytt sted)

Hvis man bor på mindre hoteller og overnattingssteder får man som regel bedre og mer personlig service. Synes man får mye ekstra for pengene hvis man bor på et lite boutiquehotell med 10 rom, istedet for et stooort kjedehotell med 250 rom. Samme hvis man bor på små familiedrevne gårder/hoteller i landsbyer rundt omkring.

På slike steder spør jeg alltid om gode restauranttips, og spesielt om det er noen bra steder rett i nærheten av hotellet (alltid praktisk å vite om en kveld man er sliten og ikke orker å dra så langt).

Får man god tone med de som jobber der får man ofte litt "inside-tips" som man aldri hadde oppdaget ellers. Jeg har vært på privat vinsmaking, fått tips om fantastiske restauranter og retter (og fått rabatt fordi de kjenner han som driver stedet), tips om kulturelle opplevelser og utstillinger jeg aldri hadde hørt om før osv.

Ellers er spør jeg om det er noe spesifikt jeg lurer på, sånn som hvis jeg skal kjøpe noe spesielt og lurer på hvor, eller jeg trenger en hårklipp, lurer på hvor nærmeste bussholdeplass er, hvordan man uttaler etter eller annet, eller bestiller transport til flyplassen når vi skal hjem, så vi slipper å styre rundt med bagasje

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått restauranttips og hjelp til å reservere bord fra hotellansatte:-)

Skrevet

Consierge-tjenesten!!!!!

Skrevet

På jobbreiser pleier jeg å sette meg i baren og ta en pils og roe ned etter en dag med møter før jeg tar kvelden, ellers er hotellet et sted jeg kun sover og spiser frokost.

AnonymBruker
Skrevet

Consierge-tjenesten!!!!!

Ja.. Men til hva et spørsmålet :)

• Liker 2
Skrevet

Komme med anbefalinger av ting å se, steder å gå, ting å gjøre, booke bord, booke biletter....de fikser det utroligste!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bruke dem minst mulig. Jo mindre hjelp jeg får bruk for, jo bedre har oppholdet vært. Det kan da ikke være noe poeng å lete med lys og lykte etter ting å spørre dem om? Når jeg leser på tripadvisor om folk som skriver at betjeningen var vanskelig, lite hjelpsomme osv, så lurer jeg i mitt stille sinn på hva gjestene egentlig har bedt om.

Anonymous poster hash: 3b9fd...cb8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bruke dem minst mulig. Jo mindre hjelp jeg får bruk for, jo bedre har oppholdet vært. Det kan da ikke være noe poeng å lete med lys og lykte etter ting å spørre dem om? Når jeg leser på tripadvisor om folk som skriver at betjeningen var vanskelig, lite hjelpsomme osv, så lurer jeg i mitt stille sinn på hva gjestene egentlig har bedt om.

Anonymous poster hash: 3b9fd...cb8

Det er ikke snakk om at jeg vil tvinge frem ting å mase om, men rett og slett om det er noen fine/hyggelige ting man kan bruke de til. Vi betaler tross alt mye når vi bor der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble pult av resepsjonisten på hotellet jeg lå på i fjor sommer. :fnise:

Anonymous poster hash: aecf2...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...