Gå til innhold

Vaske tak før maling!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger jeg å vaske taket? Det er et år siden det var rundvask av vaskebyrå og vi verken fyrer med ved eller røyker inne!

Anonymous poster hash: 29116...309

Skrevet

nei ,da skyver dere møkka rundt. Om du må gå over taket på edderkoppnett,altså støv,gjør det med en tørr klut/kost.

Ellers ,bare mal i vei

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørrmopp det og mal i vei.

Aldri vask taket med våt klut eller lignende. Den tabben har jeg gjort to ganger...

Anonymous poster hash: 8f677...303
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og, er stygge skjolder over hele taket. Det må males, men orker ikke selv. Lurer på hvor mye en maler tar for å male et tak? Stua er 65 kvadrat stor.

Anonymous poster hash: cb264...ae0
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hvordan eller hva, dere har vasket med for å få skjoldete tak? Jeg har til dags dato aldri opplevd skjoldete tak, og jeg har vaska tak i 15 år...

• Liker 2
Skrevet

Grunnen er at min far er malemester og han sier at vask=Dytting av møkk ,samt mye værre å male over etterpå.

Skrevet

Det er antakelig helt greit å male direkte på taket slik det er. Det du kan gjøre er å ta en klut og tørke litt på en liten bit av taket. Er det rimelig rent så bare mal. Er det litt skitt så kan det være lurt å ta et strøk med heftgrunning først. Det mest problematiske er dersom det er fett i taket. F.eks i taket på et kjøkken så vil stekeosen ofte ta med seg litt fett helt opp til taket. Da kan det være lurt å enten røre inn en skvett med salmiakk i malingen eller vaske taket med salmiakk.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hvordan eller hva, dere har vasket med for å få skjoldete tak? Jeg har til dags dato aldri opplevd skjoldete tak, og jeg har vaska tak i 15 år...

Jeg har prøvd salmiakk, kraft vask, husvask og vanlig zalo men det blir skjolder. Nå var taket ganske gammelt også da, og har aldri vasket taket noe særlig før. Flyttet inn i huset for 2 år siden og taket er mer grålig enn hvitt nå. Har prøvd å vaske det, men det blir utrolig stygt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, Jeg har heller ikke opplevd skjoldete tak etter vask, selv ikke da jeg røykte inne.

Anonymous poster hash: 5f4aa...074

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd salmiakk, kraft vask, husvask og vanlig zalo men det blir skjolder. Nå var taket ganske gammelt også da, og har aldri vasket taket noe særlig før. Flyttet inn i huset for 2 år siden og taket er mer grålig enn hvitt nå. Har prøvd å vaske det, men det blir utrolig stygt.

Har vel noe med hvilken type takplater som er brukt. I mange gamle tak brukte de veldig porøse og myke plater. Kan tenke meg de blir lettere skjoldete enn nyere typer.

Anonymous poster hash: 2e1d4...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...