Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med soppmannen i boken "snømannen"? Han river ned halve leil til hole. Vi skal jo mistenke ham, men han er helt uskyldig (?). Det som plager meg er at han kommer inn helt på slutten igjen og at styreren i borettslaget ikke har hørt om ham.

Har noe gått meg hus forbi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var forrige boken jeg leste. Er noen måneder siden, så husker ikke detaljene, men satt også igjen med feelingen av at man skulle mistenke ham på et tidspunkt.

Det var vel en greie mot slutten at han hadde blødd eller sølt rødmaling i leiligheten som gjorde at Hole fikk ideen med at den hønen som var slaktet på et annet sted var slaktet for å skjule et annet blodspor.

Jeg tenkte at det var hans funksjon, husker ikke dette med at styreren i borettslaget ikke hadde hørt om han (men når du sier det stemmer det jo helt sikkert).

Det jeg tenker da er at dette kanskje er en person som dukker opp i en senere bok, satser på å lese de 2 neste bøkene i forestående ferie i slutten av august, så får se om det dukker noen opp.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med denne boken var at man altfor tidlig skjønte hvem som var synderen.

Anonymous poster hash: 224e1...c6f
  • Liker 1
Skrevet

Det skjønte man tidlig ja.... og nei, soppmannen kommer ikke i hverken panserhjertet eller gjenferd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønte man tidlig ja....

Det kommer selvsagt an på intelligensen til leseren, da.

• Liker 1
Skrevet

Joda... men så veldig skarp trenger man neppe å være

AnonymBruker
Skrevet

Joda... men så veldig skarp trenger man neppe å være

Nei, og det ødela boken for min del. Kjedelig å lese hundrevis av sider når man skjønner hele opplegget før det blir "avslørt". Frelseren var ikke noe bedre i så måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du ikke advarte mot spoiler......... :(

Anonymous poster hash: 2f0dd...d8f
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du ikke advarte mot spoiler......... :(

Morsom, du.

Man skal være bra dum for å gå inn på en tråd om en bok, og ikke skjønne at det kan være spoilere der.

AnonymBruker
Skrevet

Morsom, du.

Man skal være bra dum for å gå inn på en tråd om en bok, og ikke skjønne at det kan være spoilere der.

Tråden kunne vært om noen anbefalte boka eller ikke, eller hva folk generelt syns om den.

Men den var en regelrett spoiler uten noen advarsel, syns det var frekt jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tråden kunne vært om noen anbefalte boka eller ikke, eller hva folk generelt syns om den.

Men den var en regelrett spoiler uten noen advarsel, syns det var frekt jeg.

Den kunne vært mye og mangt, men å gå inn på en tråd om en bok man ikke har lest og bli forbannet fordi det var en spoiler der er latterlig. Det er ingen andres feil enn din egen. Vil du ikke vite hva som skjer i bøker eller TV-serier osv, la være å gå inn på steder hvor disse blir diskutert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...