Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest piropa
Skrevet

Jeg tenkte bare på aller siste avsnitt på siste side, der "soppmannen" er hos noen nye folk og konstaterer at de har sopp i huset (slik han gjorde hos Harry Hole). Legger dere noe i akkurat denne slutten, at "soppmannen" har hatt/kommer til å ha en større betydning senere? Eller tenker dere bare at han har vært en slags rød tråd gjennom hele boka, og at det derfor er for å gi boka "rett" avslutning?

Jeg bare lurer jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Da han først dukket opp tenkte jeg automatisk at han var morderen, men så var han jo ikke det. Han var litt nifs da, var han ikke? :hår:

Gjest piropa
Skrevet
Jeg har lurt på det samme. Da han først dukket opp tenkte jeg automatisk at han var morderen, men så var han jo ikke det. Han var litt nifs da, var han ikke? :hår:

Jo, syns det samme egentlig! Men han hadde kanskje ikke noen viktig rolle i boken da.. jeg vet ikke :/

Gjest Gjest
Skrevet

Lurte på det sammke jeg også. Diskuterte det med mannen min som leste boka før meg, og vi stusset litt begge to, men jeg valgte å tolke det dithen at det viste seg at soppmannen faktisk var en soppmann. Ser liksom ikke noe annet alternativ...

Ei stund lurte jeg på om han hadde muret noen lik inn i veggene til HH, men tror nok bare han var lagt inn i historien som et "agn" hvor leseren skal lure på om han er morderen, mens det som er viktigst med ham er at han gjør HH oppmerksom på at blod trekker inn i treverk...

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kanskje soppmannnen dukker opp i nestebok?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Forresten syntes jeg det var altfor opplagt at han skulle være morderen. Dårlig agn.

Faktisk syntes jeg hele boken var grotesk og ikke så god som feks Frelseren. Altfor mye blod og gørr.

Skrevet

Jeg trodde ikke soppmannen var morderen, men trodde hele tiden at han hadde en mye mer sentral rolle enn han iallefall fikk i DENNE boken... :D Vi får vente i spenning og se i neste bok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...