Gå til innhold

Hjelp! Har pus feber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Vær så snill, spar meg for svar der jeg blir anklaget for å være dum for å legge dette ut på forum istedet for å dra til dyrlegen.)

Merket i dag at pus er ganske slapp. Hun veksler mellom å være kald eller varm på ørene, og er "lunken" og tørr på nesen. Hun spiser normalt men ville ikke ha vann fra verken skåla eller kjøkkenvasken, så jeg blandet litt vann med våtforet slik at hun skulle få væske på den måten, og det gikk fint. Ellers har hun vært ute noen turer og er ganske kosete.

Skal selvfølgelig ta kontakt med dyrlegen så fort så mulig, men er ganske urolig så jeg lurte på om noen av dere hadde gode tips til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre.



Anonymous poster hash: b36d5...9bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørr snute på katter er helt normalt, de skal ikke være våte sånn som hunder ofte er. Lunken nese høres ikke ut som feber, litt slapphet er helt normalt i og etter en sånn varm periode som vi har hatt nå. Så lenge hun spiser og vasker seg som normalt, er det nok ikke noe å bekymre seg over. Særlig siden du fikk i henne vann med våtfóret.

Men slutter hun å spise, eller blir mye slappere og helst bare ligger flatt ut på gulvet, bør du ringe veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fortsatt ganske slapp enda, men spiser. Har ikke hørt/sett at hun har vært på do enda da... Hun veksler fortsatt mellom å være varm og kald på ørene og snuten er fortsatt lunken, men hun spiser og drikker både vann og fløte (med vann i). Jeg tok en klut med kaldt vann og strøk over henne og virket som hun ble litt bedre av det, og har vært ute og løpt. Ellers har hun bare ligget i enten stolen eller sofaen mesteparten av dagen.

Takk for tips, skal se det litt an og se om hun blir bedre, og ihvertfall prøve å legge merke til om hun går på do eller ikke.



Anonymous poster hash: b36d5...9bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...