Tosca Skrevet 19. april 2004 #1 Skrevet 19. april 2004 Jeg skal til blomsterhandleren på onsdag og diskutere/bestille brudebuketten. Jeg skal ha en enkel og rimelig bukett, og spurte litt om priser på telefonen. Hun nevnte at det kunne lages buketter både med og uten "håndtak", og at det kostet en del ekstra å få laget en med "håndtaket". Er det noen som har erfaring med bukett uten dette "håndtaket"? Er det et alternativ å binde den sammen med en fin sløyfe? Jeg er veldig usikker her. :-?
Tari Skrevet 19. april 2004 #2 Skrevet 19. april 2004 Betyr ikke uten håndtak at det ikke er gjort noe med stilkene? Med håndtak betyr vel at stilkene er stiftet, altså forsterket med ståltråd..Eller tar jeg helt feil nå??
Gjest Tex Skrevet 19. april 2004 #3 Skrevet 19. april 2004 Med håndtak menes ett av to, enten er hele buketten satt sammen med et håndtak i plastikk slik at det er umulig å komme i kontakt med stilkene (så slipper du å søle vann eller blomstersaft på deg) eller så er blomstene bundet sammen med grønn tape, av samme grunn.
Tari Skrevet 19. april 2004 #4 Skrevet 19. april 2004 Med håndtak menes ett av to, enten er hele buketten satt sammen med et håndtak i plastikk slik at det er umulig å komme i kontakt med stilkene (så slipper du å søle vann eller blomstersaft på deg) eller så er blomstene bundet sammen med grønn tape, av samme grunn. Da tok jeg helt feil ja, fint at du er her Tex :-)
Tosca Skrevet 21. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2004 Da har jeg bestilt buketten. Det blir en liten rund bukett med aprikos roser og så litt grønt til pynt. Hun skulle sette i en liten enkel orkide e.l. som ekstra pynt i den også. Blir nok kjempefin. Og håndtak skulle jeg få, uten tillegg i prisen. Det var to måter å gjøre det på. Ordentlig brudebinderi vil jo si at hver enkelt stilk kuttes og forsterkes på en eller annen måte og festes så i dette håndtaket. Eller slik som jeg skal ha, et håndtak med en sånn grønn svamp (husker ikke hva det heter) oppså toppen som stilkene settes ned i. Det går helt fint så lenge buketten ikke er så stor. Og selvsagt mye billigere. Jeg skal betale 1000 kroner for den. Gleder meg vilt!
Gjest Tex Skrevet 21. april 2004 #7 Skrevet 21. april 2004 Eller slik som jeg skal ha, et håndtak med en sånn grønn svamp (husker ikke hva det heter) ...oasis...? Buketten din blir sikkert kjempefin!!
Tosca Skrevet 21. april 2004 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2004 ...oasis...? Ja det var det ja. Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå