Gå til innhold

jeg har en vennine som trenger hjelp


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei dere som sitter her inattemørket!

jeg har bare et lite spørsmål som jeg gjerne vil ha deres synspunkter på. jeg er 19 år gammel og har en vennine som sliter litt med familieproblemer. hun har det ganske strengr hjemme og hennes foreldre tillater ikke at hun overnatte hos andre,dersom hu gjør det blir det skikkelig bråk hjemme!

dessuten har hun ganske strenge inneregler til tross for at hun er 19,er hun ikke hjemme til da og da,nekter de henne å komme inn ihuset og hun blir gående utenfor ofte i flere timesvis å bare vente på at hun slipper inn. og da hun først slipper inn bøir det nok en gang bråk og nektelse av å gå ut igjen! er dette riktig, jent er 19 år gammel og tørr knapt si sine meninger til dem! synes det høres grusomt ut.. hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er jo myndig, så kanskje hun kan flytte for seg selv. Ellers er det vel ikke så lett, for under foreldrenes tak vil vel deres regler gjelde uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det religiøs overbevisning som gjør at de er så strenge? Vi hun bli "utstøtt" dersom hun flytter? Hvis ikke er det jo ganske naturlig å flytte i den alderen.

Foreldre vil alltid bekymre seg extra så lenge man bor i samme hus. De kan til og med være klar over at det er irrasjonelt, men fordi de er så redde for barnet blir de redd-sinte. Hvis veninna di flytter, slipper foreldrene å gå å tenke på hver minste ting deres datter gjør, fordi de rett og slett ikke har oversikt lenger. Men da må hun jo være instilt på å klare seg selv også. Økonomisk og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er nettopp det som er det store problemet,hun har nettopp begnt i jobb og kan derfor aldri kunne klare seg økonomisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har hun akkurat begynt i jobb og så vil hun IKKE klare seg økonomisk?! Når skal hun da greie det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hun startet i son første jobb denne helgen, det var det jeg mente. men ved siden av jobb går hun også på skole slik at skolen tar jo også sin tid og gir ikke full inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hun alene forandre sine foreldre? Neppe.

Det eneste hun kan gjøre, er å komme me sine følelser for situasjonen. Dersom de ikke blir hørt på kan hun bare gjøre noe med seg selv.... Altså bo der eller flytte...

Mener nå jeg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg tror nok at den eneste løsningen for henne må være å flytte...

Hun får jo stipend og lån hvis hun bor borte og hvis hun da jobber litt ved siden bør ikke det være noe problem. Mange andre gjør det jo!

Og hvis du virkelig vil hjelpe henne og har mulighet til det kan dere jo leie en billig leilighet sammen! Da går utgiftene ned med en gang!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...