Gjest Houdini Skrevet 30. juli 2013 #21 Skrevet 30. juli 2013 Ja, det er lettere å være fordomsfull. Anonymous poster hash: a72ce...801 ja, det er rasjonalisering. man blir utslitt av noe annet, i alle fall hvis man virkelig prøver å være fordomsfri, da må man slette "hukommelsen" i hodet og ikke bruke tidligere erfaringer. tullball. 1
sabrina111 Skrevet 30. juli 2013 #22 Skrevet 30. juli 2013 TS! Jeg har nå lest litt på tråden, og jeg ser at mange av dere ikke liker afrikanske menn eller som dere kalte dem "Negrene" , og da må jeg seff spørre om noen av dere har noen gang hatt en Afrikansk venn\venninne? Hvordan oppførte de seg? Hva syntes dere om de Norske Jentene som dater afrikanske menn\gutter? Jeg er opprinnelig fra Afrika, men er oppvokst i Norge. Hele Familien min bor her, og jeg har en bror som er samboer med ei Norsk Jente. Hun har praktisk talt blitt en del av familien og vi ser ikke på henne som hvit elns. Meg personlig har datet både Afrikanere,Asiatere og Europeere.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #23 Skrevet 30. juli 2013 I dette tilfellet føler jeg med TS. Mine tanker er enda verre, føler jeg. Jeg syns nemlig damer av alle hudfarger kan være pene og deilige, men jeg ville ikke hatt barn med dem. Jeg vil ha barn med ei arisk, norsk jente.. Ellers føler jeg at jeg ikke ville kjent med igjen i barna mine.. Det høres skikkelig ille ut når jeg ser det skrevet ned.. Nei, det er ikke ille. Det er faktisk helt menneskelig. Det du skriver om at du vil kjenne deg igjen i dine barns fjes er helt, helt uproblematisk. Dersom noen kaller deg en rasist av den grunn vet ikke vedkommende hva rasisme er. Selv er jeg etnisk norsk dame og vil heller ikke ha barn med noen andre enn en norsk mann, nettopp fordi jeg vil se meg selv i mine barns fjes. Perosnlig syns jeg ikke blandede folk er pene dersom de er halv europeiske, da de mister de europeiske eller ariske trekkene momentant. Jeg oppfatter ikke meg som rasist av den grunn, jeg er bare veldig glad i mine egne folk Anonymous poster hash: 8959b...ec0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #24 Skrevet 30. juli 2013 TS! Jeg har nå lest litt på tråden, og jeg ser at mange av dere ikke liker afrikanske menn eller som dere kalte dem "Negrene" , og da må jeg seff spørre om noen av dere har noen gang hatt en Afrikansk venn\venninne? Hvordan oppførte de seg? Hva syntes dere om de Norske Jentene som dater afrikanske menn\gutter? Jeg er opprinnelig fra Afrika, men er oppvokst i Norge. Hele Familien min bor her, og jeg har en bror som er samboer med ei Norsk Jente. Hun har praktisk talt blitt en del av familien og vi ser ikke på henne som hvit elns. Meg personlig har datet både Afrikanere,Asiatere og Europeere. Jeg gikk på skole med noen og de oppførte seg som alle andre. Jeg kunne aldri datet eller blitt kjæreste med en afrikansk mann fordi jeg syns ikke de er tiltrekkende. Jeg liker ikke svart hud og heller ikke afrikanske ansiktstrekk. Jeg syns det er litt rart at familien din ikke tenker på kjæresten til broren din som hvit, det er jo nettopp det hun er. Anonymous poster hash: 8959b...ec0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #25 Skrevet 30. juli 2013 Jeg ble ganske lei meg nå. Jeg synes norske jenter er veldig nydelige og når de jentene ikke synes jeg er noe å bli sammen med, så er det ganske dumt å bo i Norge hvor mine sjanger er ganske lave. Hilsen Asiatisk gutt Hei I deler av Norge finnes det mulitetniske bosammensetninger. Har du prøvd å date jenter fra din egen folkegruppe? Var jeg deg tror jeg ikke jeg ville satset alt på å få en norsk jente.. Anonymous poster hash: 8959b...ec0
sabrina111 Skrevet 30. juli 2013 #26 Skrevet 30. juli 2013 Jeg gikk på skole med noen og de oppførte seg som alle andre. Jeg kunne aldri datet eller blitt kjæreste med en afrikansk mann fordi jeg syns ikke de er tiltrekkende. Jeg liker ikke svart hud og heller ikke afrikanske ansiktstrekk. Jeg syns det er litt rart at familien din ikke tenker på kjæresten til broren din som hvit, det er jo nettopp det hun er. Anonymous poster hash: 8959b...ec0 Grunnen til at Familien min ikke ser på henne som hvit er fordi vi ikke går rundt og fokuserer på hudfargen hennes. Det viktigste for oss er personligheten, oppførselen hennes og hvor god hun er. Men du svarte fortsatt ikke på spm mitt. Hva syntes du om de norske jentene som dater afrikanske gutter? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #27 Skrevet 30. juli 2013 Grunnen til at Familien min ikke ser på henne som hvit er fordi vi ikke går rundt og fokuserer på hudfargen hennes. Det viktigste for oss er personligheten, oppførselen hennes og hvor god hun er. Men du svarte fortsatt ikke på spm mitt. Hva syntes du om de norske jentene som dater afrikanske gutter? Norske jenter må gjerne date afrikanske gutter dersom de ønsker det selv. Jeg legger meg ikke borti hvem andre ønsker å være kjæreste med. For meg er det imidlertid helt uaktuelt. Jeg forstår ikke hvordan man kan velge en afrikansk mann foran en norsk mann. Anonymous poster hash: 8959b...ec0
glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #28 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har alltid slitt med min tilhørighet ettersom jeg er av asiatisk etnisitet og født og oppvokst i Norge, så jeg har også stilt det spørsmålet for et par år siden her på Kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555854 Men det gjørt fortsatt veldig vondt å høre at man ikke blir sett som attraktiv fordi man er fra et annet land. Det gjorde meg ganske deppa. Dette med tilhørighet er litt interressant siden du er født og oppvokst i Norge. Kan det ha noe med at kulturen du blir oppdratt med av dine foreldre skiller seg ut fra Norsk kultur? Lurer på om de som er adoptert føler det samme? Har kjønn noe og si her? Jeg kan si ganske sikkert at de fleste menn ikke ser på ei asiatisk jente som noe som skiller seg ut i Norge. Og veldig mange menn syns ofte asiatiske jenter er ekstra pene. Er jenter mer dømmende og plasserer folk i stereotyper? Hvordan ville en norsk mann følt seg om han vokste opp i Kina? Så klart bemerkninger som TS kommer med legger man ekstra godt merke til og representerer ikke majoriteten. Går man singel som veldig mange menn gjør så er det lett for å tro at dette er grunnen, men mange norske menn sliter med damer også. Og damer velger ofte den som skiller seg ut, så det burde ikke nødvendigvis være en ulempe på markedet.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #29 Skrevet 30. juli 2013 ja, det er rasjonalisering. man blir utslitt av noe annet, i alle fall hvis man virkelig prøver å være fordomsfri, da må man slette "hukommelsen" i hodet og ikke bruke tidligere erfaringer. tullball. har du opplevd at de fleste svarte kvinner du har møtt på har AIDS? Anonymous poster hash: a72ce...801
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #30 Skrevet 30. juli 2013 jeg mistet lysten på en fyr da han klinte med en neger. jeg tenkte automatisk på AIDS :-/ jeg er nok verdens største rasist .... Verdens største; næh. Veldig fordomsdull i alle fall. Anonymous poster hash: a72ce...801 Det er jo fakta at Hiv er langt mer utbredt hos visse befolkningsgrupper. Anonymous poster hash: 5558f...a03 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #31 Skrevet 30. juli 2013 Det er jo fakta at Hiv er langt mer utbredt hos visse befolkningsgrupper. Anonymous poster hash: 5558f...a03 Ja, og det er fordomsfullt å tenke at alle individer av den gruppen du møter har det. Jeg tenker ikke at alle homofile jeg møter på har HIV heller. Anonymous poster hash: a72ce...801 1
kristian82 Skrevet 30. juli 2013 #32 Skrevet 30. juli 2013 Hei Jeg lurte på om jeg er rasistisk. Jeg synest at asiatiske gutter ser helt forferdelige ut. Jeg synest dem er så gule og ikke helt min smak. Selv er jeg en ganske pen norsk kvinne. Jeg har langt lyst hår og store runde lyseblåe øyner. Jeg er tynn og slank. Jeg har funnet meg en Norsk kjæreste. I dag kalles jo alt rasisme. Begrepet er så utvannet at det har mistet sin betydning. At du har preferanser for hva du liker/ikke liker av utseende er en ærlig sak - men hvorfor du føler behov for å til de grader spesifisere hva som er "feil" med utseende til asiatiske gutter skjønner jeg ikke helt. Nasjonalitet på partnervalg får være opp til hver enkelt, men jeg styrer konsekvent unna jenter som har vært svært naive/ har en holdning som er uforenlig med min når det kommer til nasjonalitet og partnervalg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #33 Skrevet 30. juli 2013 Ja, og det er fordomsfullt å tenke at alle individer av den gruppen du møter har det. Jeg tenker ikke at alle homofile jeg møter på har HIV heller. Anonymous poster hash: a72ce...801 Nei, men du følger dårlig med om du ikke har fått med deg at hiv er langt vanligere blant homofile/bifile menn. Det at ingen homofile får gi blod bør være en indikasjon. Anonymous poster hash: 5558f...a03 1
Leonaen Skrevet 30. juli 2013 #34 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Jeg har alltid slitt med min tilhørighet ettersom jeg er av asiatisk etnisitet og født og oppvokst i Norge, så jeg har også stilt det spørsmålet for et par år siden her på Kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555854 Men det gjørt fortsatt veldig vondt å høre at man ikke blir sett som attraktiv fordi man er fra et annet land. Det gjorde meg ganske deppa. Hei Twang Jeg forstår hvordan du tenker og hvorfor. Jeg har vært der selv. Jeg er halvt afrikansk og norsk. Oppvokst i Norge, med norske tradisjoner, ingen tilhørighet til Afrika, og aldri vært der. Tidligere kunne jeg kjenne på at jeg ikke tilhørte noen steder. Ingen ville ha meg. Men det var da jeg hadde 0 selvtillit, og negativ tankegang preget meg og min hverdag. Idag har jeg mer selvtillit og tenker mer positivt. Innstillingen min idag er; jeg passer nok ikke til alle, men hvem gjør vel egentlig det, og vil gjøre det? Skal jeg finne meg en partner så er han venn og elsker og liker meg fordi jeg er eksotisk, liker meg fordi jeg er spennende, liker meg fordi jeg har vært på bunn og på topp, og han elsker meg rett og slett fordi jeg er den jeg er, perfekt og ikke perfekt. Jeg vil råde deg til å jobbe med selvtilliten, for jeg tror den har mye å si hos deg. Og hva angår tilhørighet, så har jeg min lille familie, mine nærmeste venner og meg selv. Det er mennesker som gjør meg glad og takknemlig, og de alle sammen er så forskjellige som det går an og bli, men de er det eneste jeg trenger å føle tilhørighet til :) Og hvis du har behov for å snakke litt mer om det, send gjerne en pm. Endret 30. juli 2013 av Leonaen 2
foureyes Skrevet 30. juli 2013 #35 Skrevet 30. juli 2013 Fordumsfulle ord du kommer med. Men så er det jo slik du ser på verden, meningene dine kan ingen ta ifra deg. Jeg tror ikke at du er noe å trakte etter med en slik oppfattning, ts. Med den holdningen kommer du ingen vei, jente, tenker nå jeg. Ikke alt handler om utseende, men hvordan personen er innvendig. Ikke alle gutter eller menn synes at jenter med langt lyst hår og blå øyne er så innmari lekkert heller, for den saks skyld. Jeg er en jente med lyst hår og blå øyne selv, og kjæresten min er ikke lys i håret, har ikke blå øyne og er heller ikke nordisk - og ser laaangt ifra forferdelig ut! Rasistisk? Full med fordommer ihvertfall. Uansett: DIN holdning, ikke min.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #36 Skrevet 30. juli 2013 Nei, men du følger dårlig med om du ikke har fått med deg at hiv er langt vanligere blant homofile/bifile menn. Det at ingen homofile får gi blod bør være en indikasjon. Anonymous poster hash: 5558f...a03 Eh, ja? Det var derfor jeg nevnte det… Anonymous poster hash: a72ce...801
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå