Gjest Sandine Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Hei Jeg lurte på om jeg er rasistisk. Jeg synest at asiatiske gutter ser helt forferdelige ut. Jeg synest dem er så gule og ikke helt min smak. Selv er jeg en ganske pen norsk kvinne. Jeg har langt lyst hår og store runde lyseblåe øyner. Jeg er tynn og slank. Jeg har funnet meg en Norsk kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har aldri falt for menn fra Asia og Afrika f.eks., men jeg ser ikke på meg selv som rasistisk av den grunn. Man kan jo ikke noe for hvem man liker? Jeg for min del liker best utseendet på norske menn, slik er det bare. Anonymous poster hash: ecdb9...c93
Gjest Houdini Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 jeg mistet lysten på en fyr da han klinte med en neger. jeg tenkte automatisk på AIDS :-/ jeg er nok verdens største rasist .... 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 jeg mistet lysten på en fyr da han klinte med en neger. jeg tenkte automatisk på AIDS :-/ jeg er nok verdens største rasist .... Verdens største; næh. Veldig fordomsdull i alle fall. Anonymous poster hash: a72ce...801 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Er det rart det blir krig og uro i verden når man tenker at sin egen rase og en selv er best... Anonymous poster hash: ef00c...52b 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Hei Jeg lurte på om jeg er rasistisk. Jeg synest at asiatiske gutter ser helt forferdelige ut. Jeg synest dem er så gule og ikke helt min smak. Selv er jeg en ganske pen norsk kvinne. Jeg har langt lyst hår og store runde lyseblåe øyner. Jeg er tynn og slank. Jeg har funnet meg en Norsk kjæreste. Om du ikke er rasist, å høres du svært blærete og innbilsk ut ihvertfall. Anonymous poster hash: 6890b...4e3 7
twang Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ble ganske lei meg nå. Jeg synes norske jenter er veldig nydelige og når de jentene ikke synes jeg er noe å bli sammen med, så er det ganske dumt å bo i Norge hvor mine sjanger er ganske lave. Hilsen Asiatisk gutt 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Du anser dem vel ikke som mindre verdt enn hvite mennesker, så jeg vil på ingen måte kalle deg rasist. Du tenner ikke på dem, men du mener neppe at de er grunnleggende dårligere mennesker enn hvite (eller andre), bare at du ikke selv finner dem attraktive. Du lyder imidlertid både innbilsk og lite hyggelig. Ikke fordi du ikke tenner på asiater, men utsagn av typen "dem er så gule" setter seg i halsen på meg og er beskrivelser som formerlig roper usmakelig og nedlatende.Anonymous poster hash: 49d7d...1f4 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ble ganske lei meg nå. Jeg synes norske jenter er veldig nydelige og når de jentene ikke synes jeg er noe å bli sammen med, så er det ganske dumt å bo i Norge hvor mine sjanger er ganske lave. Hilsen Asiatisk gutt Dette er én dame, og du finner tilsvarende holdninger hos noen personer i samtlige land i verden. I Japan, for eksempel, er det tonnevis av tilsvarende holdninger i motsatt retning, og jeg tar det ikke særlig tungt. Og det bor tross alt drøyt to og en halv million damer i Norge. Ingen grunn til å ta enkeltpersoners preferanser personlig, med andre ord. Skjønner godt at det ikke er noe hyggelig å høre, altså, men jeg er av utenlandsk opprinnelse selv og har gjentatte ganger hørt tilsvarende om min etnisitet. Og tro meg, det er ingenting å bry seg om. Anonymous poster hash: 49d7d...1f4 2
twang Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Dette er én dame, og du finner tilsvarende holdninger hos noen personer i samtlige land i verden. I Japan, for eksempel, er det tonnevis av tilsvarende holdninger i motsatt retning, og jeg tar det ikke særlig tungt. Og det bor tross alt drøyt to og en halv million damer i Norge. Ingen grunn til å ta enkeltpersoners preferanser personlig, med andre ord. Skjønner godt at det ikke er noe hyggelig å høre, altså, men jeg er av utenlandsk opprinnelse selv og har gjentatte ganger hørt tilsvarende om min etnisitet. Og tro meg, det er ingenting å bry seg om.Anonymous poster hash: 49d7d...1f4 Jeg har alltid slitt med min tilhørighet ettersom jeg er av asiatisk etnisitet og født og oppvokst i Norge, så jeg har også stilt det spørsmålet for et par år siden her på Kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555854 Men det gjørt fortsatt veldig vondt å høre at man ikke blir sett som attraktiv fordi man er fra et annet land. Det gjorde meg ganske deppa.
gluteus maximus Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Jeg ble ganske lei meg nå. Jeg synes norske jenter er veldig nydelige og når de jentene ikke synes jeg er noe å bli sammen med, så er det ganske dumt å bo i Norge hvor mine sjanger er ganske lave. Hilsen Asiatisk gutt Du må ikke lese deg blind på enkeltmeninger! Jenter flest vet ikke hva de liker før det treffer dem i bakhodet med en spade, selv om de tror de har preferanser. Fakta. Jeg har lest her inne at Leo Dicaprio er stygg og jeg har hørt venninner si at pene menn er kjedelige å se på - som et pent, men dødt maleri. Ærlig sak det, men synes du Dicaprio & co skal bli nedtrykt av den grunn? Selv om det finnes horder av norske burugler blir det drøyt å påstå at norske kvinner er stygge. TS går i den fella når hun generaliserer om asiatiske menn. Jeg mener ikke å være respektløs mot TS, men jeg synes du skal drite i sånne som hun. Endret 30. juli 2013 av gluteus maximus 1
Gjest Houdini Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Verdens største; næh. Veldig fordomsdull i alle fall. Anonymous poster hash: a72ce...801 Men har ikke det en viss funksjon å være fordomsfull? Er du fordomsfull selv da?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Men har ikke det en viss funksjon å være fordomsfull? Er du fordomsfull selv da? Hvilken funksjon har det å tro at noen i Norge har AIDS fordi de er svarte? Ja, jeg har fordommer, men jeg prøver å hindre dem i å ikke la meg møte mennesker som individer uten forutinntatthet. Anonymous poster hash: a72ce...801 1
Gjest Houdini Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 det føles som en tvangstrøye at man "MÅ" være åpen og fordomsfri. nå møter jeg de fleste med åpenhet, men jeg vet hvem jeg unngår. jeg tror de aller fleste er veldig fordomsfulle, forskjellen er at de ikke innser fordommene helt konkret, det er blitt en så stor del av dem at de ikke enser sin fordomsfulle natur.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 det føles som en tvangstrøye at man "MÅ" være åpen og fordomsfri. nå møter jeg de fleste med åpenhet, men jeg vet hvem jeg unngår. jeg tror de aller fleste er veldig fordomsfulle, forskjellen er at de ikke innser fordommene helt konkret, det er blitt en så stor del av dem at de ikke enser sin fordomsfulle natur. Jeg følte det som en tvangstrøye når jeg var mer fordomsfull. Og andre veien: At noen har fordommer mot meg når de ikke kjenner meg, det føles kjipt. Anonymous poster hash: a72ce...801
Nowayback Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 I dette tilfellet føler jeg med TS. Mine tanker er enda verre, føler jeg. Jeg syns nemlig damer av alle hudfarger kan være pene og deilige, men jeg ville ikke hatt barn med dem. Jeg vil ha barn med ei arisk, norsk jente.. Ellers føler jeg at jeg ikke ville kjent med igjen i barna mine.. Det høres skikkelig ille ut når jeg ser det skrevet ned.. 1
Gjest Houdini Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Jeg følte det som en tvangstrøye når jeg var mer fordomsfull. Og andre veien: At noen har fordommer mot meg når de ikke kjenner meg, det føles kjipt. Anonymous poster hash: a72ce...801 Man blir jo møtt med fordommer hele tiden? Det merker jeg i alle fall, men jeg tar det ikke så tungt. ALLE blir møtt med fordommer. Jeg føler det er mer slitsomt å være "fordomsfri", da må man være så vanvittig åpen for at det er snakk om et individ, og ingen individer er som kjent like. Man må starte fra scratch hver eneste gang. hva med å hente frem sekken man har av erfaringer og heller bruke dem i større grad? Jeg fikk det langt bedre etter jeg tillot meg selv å ha fordommene mine i fred, så får heller andre lov til å snakke om hvor ufattelig fordomsfrie de er. Det kjedelige er at de er "fordomsfrie" mot noen ytterst få ting som regel, mens det er fritt frem å være fordomsfull mot alt som lukter av bimbo, mainstream, rosabloggere, og andre grupper som blir sett på med lettere forakt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har alltid slitt med min tilhørighet ettersom jeg er av asiatisk etnisitet og født og oppvokst i Norge, så jeg har også stilt det spørsmålet for et par år siden her på Kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555854 Men det gjørt fortsatt veldig vondt å høre at man ikke blir sett som attraktiv fordi man er fra et annet land. Det gjorde meg ganske deppa. Klart det kan gjøre vondt, ja. Men alle mennesker i verden har millioner av mennesker der ute som finner en dealbreaker straks de ser på dem. Jeg er et barn av foreldre av (veldig) forskjellige etnisiteter, og det er nok av folk som ikke ville tatt i meg med ildtang. Rett og slett fordi jeg ser ut som jeg gjør. Det er selvsagt en kjip ting å tenke på, men det er ikke noe jeg får gjort med det. Jeg lever egentlig greit med det, så lenge de ikke mener jeg er noe mindre verdt enn dem selv. Forhold, det være seg romantiske eller seksuelle forhold, er helt frivillige. Tenner ikke vedkommende på meg, er det helt i orden. I den sammenhengen er det egentlig ingen forskjell på å ikke like høye jenter, blåøye gutter og å ikke like typisk øst-asiatisk utseende. For dette handler ikke om rasisme (selv om TS virker usympatisk, slik jeg også skrev over her), det handler rett og slett om preferanser. Jeg kan ikke forvente at alle tenner på meg, jeg må til og med forvente at enkelte bare kaster et blikk på meg og anser meg som helt uaktuell. Da er det ikke så nøye hva ved meg de mener er turn-off, egentlig. Mulig vi bare har en forskjellig innstilling her, twang. Mener på ingen måte å "ta deg" på noe, jeg bare fortelle hvordan jeg tenker og hvorfor slikt ikke plager meg (som er en ung mann som fint kan komme utfor lignende holdninger) Anonymous poster hash: 49d7d...1f4 1
agirlandagun Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Jeg liker ingen andre enn nordmenn. Gjerne lyse og blåøyde norske gutter.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Man blir jo møtt med fordommer hele tiden? Det merker jeg i alle fall, men jeg tar det ikke så tungt. ALLE blir møtt med fordommer. Jeg føler det er mer slitsomt å være "fordomsfri", da må man være så vanvittig åpen for at det er snakk om et individ, og ingen individer er som kjent like. Man må starte fra scratch hver eneste gang. hva med å hente frem sekken man har av erfaringer og heller bruke dem i større grad? Jeg fikk det langt bedre etter jeg tillot meg selv å ha fordommene mine i fred, så får heller andre lov til å snakke om hvor ufattelig fordomsfrie de er. Det kjedelige er at de er "fordomsfrie" mot noen ytterst få ting som regel, mens det er fritt frem å være fordomsfull mot alt som lukter av bimbo, mainstream, rosabloggere, og andre grupper som blir sett på med lettere forakt. Ja, det er lettere å være fordomsfull. Anonymous poster hash: a72ce...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå