Tabris Skrevet 31. juli 2013 #21 Skrevet 31. juli 2013 For meg vitner atferdsendringene til hunden på at den sannsynligvis har smerter og ubehag. At den blir gretten og aggressiv er typiske tegn på smerter, spesielt når den har en slik lidelse fra før av. Jeg kan ikke si om du bør avlive, spesielt nå som den viser tegn til bedring, men jeg ville fulgt med på atferden vel så mye som det dyrlegen sier. Lykke til! 1
pusefrøken Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #22 Skrevet 31. juli 2013 Ja, adferden hans har jeg hele tiden i bakhodet! men får se an en liten stund til tenker jeg, se om kroppen klarer å opprettholde den lille endringen han har klart å få, eller mer, men snur utviklingen og den forverres igjen, så skal han få slippe noe mer.
miramis Skrevet 8. august 2013 #23 Skrevet 8. august 2013 Helt klart avlive, det vil jo bare gå nedover og hunden viser mange tegn på å ha det kjipt. Eneste grunnen til å dra det ut er bare fordi det er ubehagelig for eier å avlive, men det er ikke god nok grunn.
Gjest Magdalene Skrevet 8. august 2013 #24 Skrevet 8. august 2013 Jeg hadde ikke avlivet pga det, men heller gitt det som kan lindres. Hadde jo aldri avlivet et menneske bare fordi det var litt sykt og hadde atferdsendring. Da må man jo heller prøvd å smertelindrende.
Gjest Skrevet 8. august 2013 #25 Skrevet 8. august 2013 Jeg hadde ikke avlivet pga det, men heller gitt det som kan lindres. Hadde jo aldri avlivet et menneske bare fordi det var litt sykt og hadde atferdsendring. Da må man jo heller prøvd å smertelindrende. En hund er faktisk ikke et menneske! Jeg har hund selv, og er utrolig glad i den, men det er forskjell på menneske og hund! Som eier så må man sørge for den løsningen som er til beste for dyret sitt. Å bli langpint og dopet ned på medikamenter er ikke den beste situasjonen for en hund. 2
pusefrøken Skrevet 8. august 2013 Forfatter #26 Skrevet 8. august 2013 De siste dagene har jeg faktisk prøvd noe nytt! Sikkert i litt desperasjon.. Jeg har selv brukt magnetarmbånd for å lindre rygg og muskel-smerter, og det har virket veldig bra for meg. Så no siste dagene har jeg hatt en del av magnetarmbåndet hengende i halsbåndet hans - og vet dere? Han er kvikkere og i dag har han vært ganske lik i humøret som han var før! Til og med de som var på besøk i dag, kommenterte at han så kvikkere og gladere ut! Så da skal jeg jammen prøve en stund til med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå