AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Har fæle mensensmerter nå, og det begynte i dag ved 12-tiden. Tok 2 x Paralgin Forte(har igjen noen få tabletter etter en operasjon jeg hadde for en stund siden) kl. 15, men smertene forsvant ikke. Kl. 18 tok jeg 2 x 500 mg Paracet, men smertene er like sterke. Skal selvfølgelig ikke ta flere tabletter nå, men er det ikke ganske rart at det ikke blir noe bedre? Anonymous poster hash: 337c5...ee7
Sugerøret Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Nei ,ikke rart. Kroppen er ikke A4 og vi reagerer forskjellig på medisiner osv. Du burde heller snakke med legen om naproxen eller cataflam
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Nei, det er ikke så rart. Paracet gjør lite eller ingenting mot menssmerter, Paralgin forte inneholder paractamol (som i paracet) og kodein. Sammen så fjerner de litt eller alt smerter, men ikke årsaken. Årsaken er der og kommer tilbake når PF er gått ut av kroppen. Og har man sterke menssmerter så hjelper ikke PF i det hele tatt. Hadde du tatt NSAIDS som Naproxen, Ibux, Voltaren ol så er de mer effektive mot menssmerter siden de virker mot prostaglandinene som blir sluppet ut ved menssmerter. Så neste gang, eller senere i kveld så tar du dette. Kan også kombineres med PF, men hør med legen din først. Anonymous poster hash: a97bc...4b6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Istedet for ren paracet bør du kombinere 50/50 med ibux. Jeg har heller ingen effekti av kun paracet på menssmerter. Anonymous poster hash: 3a41d...98c
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Mener å ha hørt at det skal finnes andre tabletter nå som virker bedre på mens smerter. (Datra til en venninne av meg hadde vist fått noe slikt av legen) Ta en tur til legen og spør. Fantes ikke slikt da jeg var ung og hadde enorme menssmerter. Fant ut etter at jeg ble voksen at det fint kunne sammenlignes med fødselsveer helt frem til pressveene. Legen jeg hadde dengang (er 30 år siden) elsket tydeligvis å dele ut piller i hopetall. Gikk på paralgin forte, sammen med paracet + 10 mg vival. Da disse ikke virket, fikk jeg større og større doser. Var noe med at kroppen ble vant med de. Måtte ta de helt fra eggløsningen og de 7 dagene mens varte. Etter noen mnd med så stort forbruk fikk jeg mer og mer hodepine også mellom hver mensperiode. Etter en tid virket ikke vanlig paracet på hodepinen og jeg måtte (etter legens anbefaling) bruke paralgin forte istedenfor. Slike tabletter GIR også hodepine når en bruker de over en lengre periode. Enden på visa over tid, var at jeg spiste smertestillende så og si hver eneste dag. Ganske store doser til vanlig og enda større under mensperioden. Enda fikk jeg ikke smertelindring. Ikke viste nå jeg det dengang, var veldig ung da 13-17 år. I følge leger jeg har pratet med senere var jeg avhengig av tablettene dengang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå