Gå til innhold

Er jeg et håpløst tilfelle?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det begynner jeg nå faktisk å lurer på. jeg er bare så fjern og glemsk. Jeg tricves kjempegodt i jobben min, men uansett hvor haldt jeg prøver, så klarer jeg å glemme ting, som i værste fall går utover kunder. Det kan jo ha konsekvenser. Jeg blir lett stresset, og i slike situasjoner kan jeg lett gjøre feil. Er jeg ikke eslet til å ha en helt vanlig jobb engang? Ofte er det hektisk, og da klarer jeg ikke å roe ned og merker at konsentrasjonen blir dårlig. Gir ikke nok info til kunder, oppgir feil pris osv.

Hjemme glemmer jeg også lett ting. Jeg føler at jeg prøver så godt jeg kan men det er ikke bra nok. Hva kan jeg gjøre? Blir så fortvilt over meg selv. Jeg er blitt værre etter at jeg ble mor, uten at det går utover barnet mitt da selvfølgelig. Det er mest i jobb-sammenheng. Men ammetiden er forlengst over, så det har ikke noe med det å gjøre. Noen er vel bare håpløse.

Rett før jeg sluttet i min forrige jobb, fortalte min da nyansatte sjef, at den forrige sjefen hadde klaget på at jeg gjorde så mye feil, og at de faktisk prøvde å kvitte seg med meg pga. det. Uten at jeg var blitt advart på noen måte vel og merke. Det gav meg en skikkelig støkk, og jeg ble veldig skuffet og lei meg da husker jeg...

Føler at jeg er blitt litt bedre i den nye jobben da, men jeg har nok en liten vei å gå ennå... hva kan jeg gjøre...?

Noen erfaringer / råd?

Hilsen flau anonym

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Ta en tur til legen. Det kan være medisinske årsaker til at hukommelse og konsentrasjon svikter. Eksempelvis er det mange som utvikler hypothyreose etter en fødsel, og det kan gi de problemene du nevner.

Skrevet

Hva slags ting er det du glemmer da? Tror du det er ting som hadde vært lettere å huske om du kjøpte deg en liten avtalebok og skrev de ned i eller noe? Jeg er selv veldig vimsete men har blitt bedre etter at jeg begynte å skrive lister over viktige gjøremål.

Hvis det er mer sånn "Hvor har jeg lagt de papirene"/"Noen har stjålet bilnøklene mine, jeg vet jeg la dem på bordet"-glemsk du er så har jeg ingen råd. Der er jeg nemlig like forferdelig fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...