Gå til innhold

DNB eller Skandiabanken som felleskonto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flytter snart sammen med kjæresten, hvor vi har kommet frem til at å ha to felles konto, en for mat (med to kort) og en til regninger. Jeg tenker det er smart at vi begge har innsyn i disse kontoene, og at det ikke bare er i min eller hennes nettbank.

Jeg bruker Skandiabanken som hovedbank, hun DNB. Jeg er generelt sett ikke veldig ivrig å flytte hovedbank siden Skandiabanken er billigere for meg, mens hun har veldig gode betingelser i DNB (faren var ansatt der på 90-tallet, og døde brått, og dermed har hun og familien fortsatt gode betingelser på rente på lån og bruk grunnet hans forsikring).

Lurer derfor på om noen har erfaring med å være kunde hos DNB hvor den ikke blir brukt som hovedbank, men hvor jeg har to kontoer (mat/fellesregning)? Jeg er også villig til å flytte BSU fra min lokale sparebank (4.5% rente) til DNB (4.65%) og åpne BSU 2.0, men ikke å gå vekk fra Skandiabanken.

Anonymous poster hash: 25487...ace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde bestemt i en slik situasjon hadde hun skaffet seg en konto i skandiabanken. Det koster ingenting og hun trenger ikke gå bort fra dnb.

Jeg har dnb som min "hovedbank", det er her jeg har lån og det er her lønnen min kommer inn. Men dagen etter månedsskiftet overfører jeg pengene til skandiabanken. Jeg har enda ikke brukt bankkortet mitt eller kredittkortet jeg har fra dnb.

Jeg har snakket med en venninne som jobber i dnb, og hun sa at "det er ingen som bryr seg hvor pengene går så lenge lønnen kommer inn der og lånet blir betalt".

Jeg har vært kunde i dnb i 1,5 år og skandiabanken i over 10 år. Jeg liker skandiabanken veldig godt og kunne ikke tenke meg å bytte den ut som "bruksbank". Jeg har også kontoer i Handelsbanken og gjensidige.

Jeg ser derfor ingen grunn til at noen av dere skal ha behov for å gi opp bankforbindelsene dere har nå, bare skaff dere en til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dnb som min "hovedbank", det er her jeg har lån og det er her lønnen min kommer inn. Men dagen etter månedsskiftet overfører jeg pengene til skandiabanken.

Hvorfor det? Er det den "gode" renta i Skandiabanken som lokker?

Anonymous poster hash: f4000...c8a

• Liker 1
Skrevet

Grunner til at jeg har beholdt skandiabanken:

-Jeg liker nettbanken godt

-Jeg liker det at jeg kan logge inn i nettbanken uten kodekort eller id-brikke, kun med mobil (jeg har ikke en teleleverandør som støtter bank id på mobil)

-Jeg kan beholde visakortet mitt (med koden jeg kjenner, knyttet opp til alle ting (trumf, paypal etc)

-Jeg har kontoutskrifter og et system der som går laaangt tilbake. Jeg har feks en konto jeg betaler alle regningene mine fra. Greit å ha alt dette på et sted.

-Jeg liker fond og aksjesystemet til skandiabanken

-Jeg har lister over alle kontoer som jeg betaler til i skandabanken. Strøm, venner, håndverkere, bompenger etc etc.)

-Jeg har et fint system med alle avtalegiroene mine og alle efakturaene der (disse hadde jo gått an å flytte, men er jo en jobb det og)

Dessuten er det ikke utenkelig at jeg flytter bank fra dnb dersom rentebetingelser skulle endre seg. Skandibanken kan jeg da beholde som bruksbank uten å merke særlig til overgangen. Det skal sies at grunnen til at jeg har kontoer i gjensidige og handelsbanken er nettopp dette, jeg har flyttet lånet mitt fra den ene til den andre.

Rentene i skandabanken bryr jeg meg ikke om, jeg har ikke så mye penger stående på disse kontoene, bare nok til forbruk og regninger. Sparepengene mine står på høyrentekontoer eller i fond.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...