Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det ikke! Den er jo kjempe tung, slaskete der stoff og deler bare henger over alt og ikke minst er den jo griseharry. Har til dags dato ikke sett en eneste trendy jente gå med en Emmaljungavogn, men ALLE andre flyr rundt med disse. Hvorfor?

Anonymous poster hash: b7a28...fcf
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest åffårno
Skrevet

Mmmmm.....altså, nå er jeg enig i at Emmaljungavogner er tunge og kjipe utseendemessig - men trendy er strengt tatt ikke noe man bør ha som vognkriterie først og fremst.

Unger generelt er ganske utrendy, bortsett fra de som later som noe annet på bloggen sin.

Unger bruker og etterhvert å løpe rundt i regndress og sånne GoreTex støvler - ikke så trendy det heller, men til gjengjeld ganske greit når det er pissekaldt og blaut. Converse sko og Acnes barnekolleksjon holder liksom ikke i minus 14 eller pøsregn.

Sikkert samme med vogn.

• Liker 7
Skrevet

Mitt inntrykk er snarere at de som prøver å være trendy er nettopp de som har emmaljunga? Måtte flire lit av reklameplakaten til den ene vogna deres, hun som triller er råflott i høye hæler og trang kjole, akkurat sånn som nybakte mødre ser ut... :fnise: Skjønte at jeg var *litt* utenfor målgruppa deres ;)

Men folk har jo forskjellige behov, og velger ut ifra det, og det de synes er pent, og det er jo bare bra at vi er forskjellige :)

• Liker 1
Skrevet

"Alle" bloggerne har jo Emmaljunga, kanskje det har noe å si?

Skrevet

Jeg valgte emmaljunga Ford jeg trengte en praktisk "traktor" og fordi den tåler å bli brukt i mange år. Har hatt det før.

Jobber i barnehage og ser at mange " trendy" vogner, både er upraktiske til norske forhold, egner seg stort sett til bybruk og en del er faktisk ustødige.

Men dersom man bare ferdes i byen og på shoppingsenter, har man jo ikke bruk for noe som takler snøskavler, traktorveier eller en tur i fjæra.

• Liker 2
Gjest Fluttershy
Skrevet

Vi havnet på emmaljunga fordi det var en vogn som dekker de behovene vi har for vogn. Utseende har lite å si for min del, men funksjon har alt å si. Bagen er stor og god til en vinterbaby, vognen er stødig, håndtaket kan bytte side noe jeg synes er veldig praktisk når man bytter til sportsdel og den har gode hjul. Vi fant våres til en billig penge på finn.no. For oss er det absolutt ikke en mote ting. En vogn er praktisk ting som skal brukes mye så da ville jeg ha den jeg følte passet best for oss. Jeg kjøper ikke en annen vogn bare fordi "alle" har emmaljunga.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg jobber i en barnehage og av alle vognene der så var Emmaljunga den beste syns jeg, både lett i seg selv, lett å trille og lett å svinge. Flere av de andre var grusome og tunge. Så jeg bestemte meg for en slik vogn før jeg fant ut hvor populær den er, ble egentlig ikke overrasket da den var min favoritt allerede. Men vurderte andre pga prisen til jeg fant en E til halv pris. Også syns jeg at de er fine (bortsett fra de med fargene knall rosa, lime ol), så smaken er som baken :)

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg elsker min Emmaljunga, og er ikke akkurat trendy :fnise:

Den passet våre behov, rett og slett. Kjøpte den brukt og billig på Finn.

Skrevet

Jeg bor på bygda, og kan absolutt ikke plasseres i kategorien trendy! (Kjørte en gammel volvo 240 fram til jeg ble gravid :fnise: )

Valgte Emmaljunga fordi jeg syns den er fin å se på, og fordi den dekker de behovene vi har for vogn.

Jeg trodde faktisk at de som vil være trendy valgte andre vogner jeg, som tfk, bugaboo osv... :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor på en plass hvor vi har 7 meter høye snøskavler om vinteren og stier om sommeren, det føles iallefall slik.

I tillegg synes JEG vogna vår ser fin ut, og er utrolig praktisk. Da var det naturlig å gå for en Emmaljunga. Hva andre bruker bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.

• Liker 1
Gjest TinaT
Skrevet

Kanskje fordi den er blitt "Best i test"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det ikke! Den er jo kjempe tung, slaskete der stoff og deler bare henger over alt og ikke minst er den jo griseharry. Har til dags dato ikke sett en eneste trendy jente gå med en Emmaljungavogn, men ALLE andre flyr rundt med disse. Hvorfor?

Anonymous poster hash: b7a28...fcf

Hva mener du med at den er slaskete og deler slenger overalt? Jeg har Emmaljunga og det er ingenting som henger og slenger, den er bare utrolig flott og praktisk. Lett å ta med seg, det er da bare å bære en del av gangen. Og lett å trille Jeg er superfornøyd med vogna mi. Jeg har prøvd mange forskjellige vogner siden jeg jobber i barnehage, og denne har vært favoritten fra dag 1.

Anonymous poster hash: 924d7...def

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt samme tanke flere ganger, TS.

Forstår at Emmaljunga kan være praktisk på dårlige veier, og planene er å bruke vogna mye på grus og skogsveier f.eks, men når det skal først og fremst være en "byvogn" så er ikke Emmaljunga det lureste valget, tror jeg.

Alle i min barselsgruppe, utenom meg, hadde tunge firhjulinger uten bevegelige forhjul. Og samtlige gikk mye mer på asfalt og "byveier" framfor skog og dårlige stier.

Jeg hadde en TFK med bagdel, og må si jeg er veldig fornøyd med den. Bagdelen er ikke den største, bl.a. var Voksipose for stor for bagen, men datteren min hadde da en varm pose likevel. Og jeg har enda ikke møtt en unge som har "vokst ut av bagdelen", fordi de er nysjerrig og vil gjerne sitte lenge før den tid.

Denne sommeren ble alle ungene i barselsgruppa 1 1/2 år. Og iallefall 4/6 firhjulingmødre har solgt vogna si, fordi de har valgt å kjøpe en trille istedet for. Emmaljunga (og lignende) var visst for mye styr nå som man bruker vogna kun av og til på byturer og sånt. (Og jeg bruker fortsatt min TFK flittig ;) ).

Tror mange førstegangsgravide tenker at den nyfødtperioden varer mye lenger enn hva den egentlig gjør. Fra barnet er født, til det faktisk begynner å gå, og ikke alltid VIL sitte i vogna er overraskende kort. Jeg ville heller investert i en bra trille/Sportsvogn som du kan ha en bagdel til, enn å kjøpe en dyr bagvogn. Ja, jeg vet man kan få sittedel til Emmaljunga også, men de fleste synes faktisk det er litt styr med den i forhold til en liten trille når vogna ikke brukes hver dag lenger, og må inn og ut av bil osv.

Barnet er mye lenger i "sporsvogn"-modus enn i bag-modus.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvorfor "alle" andre har Emmaljunga vet jeg ikke, men vi har den fordi det var den som passet vårt bruk best. Syns ikke den er spesielt tung, og var perfekt på det vinterføret som var når vi fikk baby.

Jeg aner ikke hva som er trendy og ikke på barnevogn-fronten, og ikke bryr jeg meg heller. Vi bare dro ut for å kjøpe vogn, og kjøpte en vi syns var fin og som passer vårt behov. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg har tenkt samme tanke flere ganger, TS.

Forstår at Emmaljunga kan være praktisk på dårlige veier, og planene er å bruke vogna mye på grus og skogsveier f.eks, men når det skal først og fremst være en "byvogn" så er ikke Emmaljunga det lureste valget, tror jeg.

Alle i min barselsgruppe, utenom meg, hadde tunge firhjulinger uten bevegelige forhjul. Og samtlige gikk mye mer på asfalt og "byveier" framfor skog og dårlige stier.

Jeg hadde en TFK med bagdel, og må si jeg er veldig fornøyd med den. Bagdelen er ikke den største, bl.a. var Voksipose for stor for bagen, men datteren min hadde da en varm pose likevel. Og jeg har enda ikke møtt en unge som har "vokst ut av bagdelen", fordi de er nysjerrig og vil gjerne sitte lenge før den tid.

Denne sommeren ble alle ungene i barselsgruppa 1 1/2 år. Og iallefall 4/6 firhjulingmødre har solgt vogna si, fordi de har valgt å kjøpe en trille istedet for. Emmaljunga (og lignende) var visst for mye styr nå som man bruker vogna kun av og til på byturer og sånt. (Og jeg bruker fortsatt min TFK flittig ;) ).

Tror mange førstegangsgravide tenker at den nyfødtperioden varer mye lenger enn hva den egentlig gjør. Fra barnet er født, til det faktisk begynner å gå, og ikke alltid VIL sitte i vogna er overraskende kort. Jeg ville heller investert i en bra trille/Sportsvogn som du kan ha en bagdel til, enn å kjøpe en dyr bagvogn. Ja, jeg vet man kan få sittedel til Emmaljunga også, men de fleste synes faktisk det er litt styr med den i forhold til en liten trille når vogna ikke brukes hver dag lenger, og må inn og ut av bil osv.

Barnet er mye lenger i "sporsvogn"-modus enn i bag-modus.

Er forskjell på de som bruker vogna en sjelden gang og de som bruker den ofte. Hadde jeg selv bodd i en by så hadde jeg nok neppe kjøpt denne vogna, selv om det ikke er en byvogn så betyr det ikke at den er ubrukelig for oss som bor på bygda.

Ang det med å ikke bruke sittedelen i til Emmaljunga så er det den som brukes i barnehager, ikke bagen fordi den blir for liten. Sittedelen kan legges bakover så ungen kan sove flatt akkurat som i bagen. Så mange har vogna i 2-3 år, til ungen slutter å sove i barnehagen. Selv om ca alle du kjenner solgte vogna fort så betyr ikke det at alle her i landet gjør det :) Selv har jeg tenkt å ha den i barnehagen når ungen begynner der så det blir ikke bare i noen mnd etter fødsel.

• Liker 2
Skrevet

Er forskjell på de som bruker vogna en sjelden gang og de som bruker den ofte. Hadde jeg selv bodd i en by så hadde jeg nok neppe kjøpt denne vogna, selv om det ikke er en byvogn så betyr det ikke at den er ubrukelig for oss som bor på bygda.

Ang det med å ikke bruke sittedelen i til Emmaljunga så er det den som brukes i barnehager, ikke bagen fordi den blir for liten. Sittedelen kan legges bakover så ungen kan sove flatt akkurat som i bagen. Så mange har vogna i 2-3 år, til ungen slutter å sove i barnehagen. Selv om ca alle du kjenner solgte vogna fort så betyr ikke det at alle her i landet gjør det :) Selv har jeg tenkt å ha den i barnehagen når ungen begynner der så det blir ikke bare i noen mnd etter fødsel.

Nei, som jeg skrev så skjønner jeg godt at folk som "bor på bygda" bruker en slik vogn.

Men er planen din å ta med deg vogna hjem fra barnehagen hver dag, eller å kjøpe en ny vogn for de gangene dere skal bruke vogn?

Skrevet

Nei, som jeg skrev så skjønner jeg godt at folk som "bor på bygda" bruker en slik vogn.

Men er planen din å ta med deg vogna hjem fra barnehagen hver dag, eller å kjøpe en ny vogn for de gangene dere skal bruke vogn?

Har ikke lagt konkrete planer siden jeg ikke har født ennå, men det blir garantert mye mindre trilleturer når ungen er i barnehagen og vi er på jobb. Kanskje vi i begynnelsen tar vognen med oss hjem i helgene og feriene. Eller hvis ungen får plass i en barnehage nært der vi bor så kan vi jo trille hjem. Når ungen er stor nok kan vi kjøpe en trille til noen hundrelapper. Når det ikke er lange gåturer så har barn uansett godt av å gå litt, fra de kan gå. De skal ikke bare bæres og trilles.

Skrevet

her også bemerket meg denne farsotten. Går heller for simo, her snakker vi klasse!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg har ikke hatt en slik, har aldri tenkt at de er hverken trendy eller harry - kun at de er vanvittig dyre.

Skrevet

Du da? trur ikke at det er veldig vanlig å ha to vogner så lenge man ikke har to småbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...