Gå til innhold

Hva burde jeg spise?


Fremhevede innlegg

Gjest mizzyy
Skrevet

Jeg er redd jeg har lite jern og lurer på hva jeg burde spise for å få i meg litt mer. Jeg skal også til legen senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Leverpostei og rødt kjøtt (og blodmat), og så bør du få i deg c-vitaminer samtidig fordi det hjelper på opptak av jern. Blei anbefalt å spse skive/knekkebrød med leverpostei og drikke appelsinjuice til då eg hadde lite jern. Mørkegrønne grønsaker som spinat skal også inneholde ein del jern. Men har du veldig lite bør du ta tilskudd. Dette finner legen lett ut vha blodprøve, og du kan sikkert få gode tips til jernholdig mat.

Endret av @Maja
Gjest mizzyy
Skrevet

Tusen takk :)
Som sagt skal jeg til legen og ta en blodprøve for dette.

Jeg er ikke så flink til å tenke over hva jeg spiser siden jeg alltid har hatt ganske bra forbrenning. Men nå når jeg begynner å bli "voksen" føler jeg at jeg må ta litt mer ansvar. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...