AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 http://m.db.no/2013/07/29/kultur/meninger/kommentar/loping/haruki_murakami/28424191/Anonymous poster hash: 91c9c...1bd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Selv løper jeg kun når jeg føler jeg har energi og motivasjon til det. Som i dag, hvor etter 4 timers stillesitting på PCn nærmest føler det kribler i beina. Løper til jeg blir sliten, tar en pause hvor jeg går litt, også løper jeg mer, tar en pause, osv. Man får sikkert ikke den beste kondisen av det, men herregud så mye deiligere det er enn å presse seg til man knapt klarer å puste, og styre med pulsklokker og apper og whatnot. Anonymous poster hash: 4edfe...8f8 3
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Enig! Løp fordi du liker det og har lyst, ikke fordi du tror du går ned i vekt eller får flat mage av det. Trening skal være gøy og det skal gi deg helse og overskudd. Ikke skader, kjedsomhet eller slitasje. Ei heller dårlig samvittighet. 8
@Maja Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Heilt enig! Klart mange bør trene for helsa sin del, uten at dei kanskje har lyst å trene (men har jo lyst på god helse). Men trening skal vere noko positivt, ikkje noko som gjer dårlig samvittighet om ein ikkje yter nok. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Selv løper jeg kun når jeg føler jeg har energi og motivasjon til det. Som i dag, hvor etter 4 timers stillesitting på PCn nærmest føler det kribler i beina. Løper til jeg blir sliten, tar en pause hvor jeg går litt, også løper jeg mer, tar en pause, osv. Man får sikkert ikke den beste kondisen av det, men herregud så mye deiligere det er enn å presse seg til man knapt klarer å puste, og styre med pulsklokker og apper og whatnot. Anonymous poster hash: 4edfe...8f8 det er faktisk helt greit å løpe etapper så lenge du får opp pulsen så er det bra ^^
challenger Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Hvis jeg skulle løpt når jeg hadde lyst, hadde jeg aldri løpt.. Løper kun fordi jeg MÅ! 5
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Hvis jeg skulle løpt når jeg hadde lyst, hadde jeg aldri løpt.. Løper kun fordi jeg MÅ! Hvorfor må du løpe? Du MÅ lite annet enn å betale skatt og stå opp om morgenen Hva med å gå, hinke, hoppe, sykle, svømme, padle, ro, skate, rulle, sveve, fekte, ri, jodle og skøyte? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ser ut som jeg blir pinet til døde når jeg løper, men jeg lover at jeg elsker det! Anonymous poster hash: 013f7...8b3
challenger Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Hvorfor må du løpe? Du MÅ lite annet enn å betale skatt og stå opp om morgenen Hva med å gå, hinke, hoppe, sykle, svømme, padle, ro, skate, rulle, sveve, fekte, ri, jodle og skøyte? Jeg må løpe for å kunne spise det jeg har lyst til! Hvis jeg ikke løper ville jeg sikkert sett ut som en hvalross etterhvert.. Løper fordi det er det som er mest effektivt for meg. Sykler en del også, men da er det kun beina som får kjørt seg, ikke resten av kroppen.
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Jeg må løpe for å kunne spise det jeg har lyst til! Hvis jeg ikke løper ville jeg sikkert sett ut som en hvalross etterhvert.. Tuller du? Driver du på og presser deg selv på denne måten for å spise så mye du orker av mat som er feil for deg? Har du så labert kosthold at du eser ut om du ikke jogger? Ikke meningen å være teit med deg, men jeg trodde det du forteller var en urban myth Damer som trener som et uvær for å kunne fylle godteposen max hver lørdag... 4
challenger Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Tuller du? Driver du på og presser deg selv på denne måten for å spise så mye du orker av mat som er feil for deg? Har du så labert kosthold at du eser ut om du ikke jogger? Ikke meningen å være teit med deg, men jeg trodde det du forteller var en urban myth Damer som trener som et uvær for å kunne fylle godteposen max hver lørdag... Jepp. Jeg er nok alt for glad i mat til å la det være 6
Testosteron Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Jeg mosjonerer ikke. Ikke er det noe gøy, og ikke trenger jeg det heller. Jeg har akkurat så god form som jeg trenger for å leve det livet jeg lever
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Jepp. Jeg er nok alt for glad i mat til å la det være Gærne dame 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Tuller du? Driver du på og presser deg selv på denne måten for å spise så mye du orker av mat som er feil for deg? Har du så labert kosthold at du eser ut om du ikke jogger? Ikke meningen å være teit med deg, men jeg trodde det du forteller var en urban myth Damer som trener som et uvær for å kunne fylle godteposen max hver lørdag... Du siterer ikke meg, men jeg løper også delvis for å kunne spise det jeg har lyst på. Jeg er glad i mat, men spiser sunt og ganske normale mengder mat, mener jeg selv. Lite godteri og annen usunn mat i hverdagen, men gjerne litt ekstra god middag i helgene, og kanskje litt godteri, potetgull, øl eller vin. Men i perioder der jeg har lite tid til trening, og derfor trener lite/ikke, eser jeg faktisk ganske snart ut. Dessverre. Heldigvis liker jeg å løpe også, da. Så det er en vinn-vinn-situasjon (jeg kan spise god mat OG kose meg med løpingen). Anonymous poster hash: 55d75...555 1
Gjest Riskjeks Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Jeg må løpe for å kunne spise det jeg har lyst til! Hvis jeg ikke løper ville jeg sikkert sett ut som en hvalross etterhvert.. Løper fordi det er det som er mest effektivt for meg. Sykler en del også, men da er det kun beina som får kjørt seg, ikke resten av kroppen. Vekt handler i hovedsak om kosthold, ikke om trening. Trening er bra for kroppen, men har ikke så mye å si for vekten som mange tror. Det er ikke slik at man med trening er slank, uten trening er feit (med det samme kostholdet). Ingen MÅ løpe. Heldigvis. Jeg synes det er kjedelig, tungt og direkte vondt å løpe, så jeg gidder ikke rett og slett. Er i aktivitet på mange andre områder. Helt enig i artikkelen. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Jeg trener (generelt) fordi jeg må ikke fordi jeg har lyst. Jeg synes det er en pine og dødskjedelig. (og før dere begynner med "ingen MÅ trene" - jeg må trene for å holde ryggen i sjakk) Anonymous poster hash: d3394...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Vekt handler i hovedsak om kosthold, ikke om trening. Trening er bra for kroppen, men har ikke så mye å si for vekten som mange tror. Det er ikke slik at man med trening er slank, uten trening er feit (med det samme kostholdet). Ingen MÅ løpe. Heldigvis. Jeg synes det er kjedelig, tungt og direkte vondt å løpe, så jeg gidder ikke rett og slett. Er i aktivitet på mange andre områder. Helt enig i artikkelen. For noen utgjør treningen en sjokoladeplate om dagen. Klart man blir feit over tid hvis man kutter ut treningen og fortsetter å spise sjokoladeplaten. Anonymous poster hash: 013f7...8b3 2
Gjest gurimalla Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Jeg synes det er ganske kjedelig å løpe, det er deilig etterpå men det er kjedelig når jeg løper. Jeg gjør det fordi det er effektivt og lett tilgjengelig, det er bare å ta på seg joggeskoene og gå ut døra. Jeg synes egentlig at ballspill er den beste idretten, men nå er jeg for gammel og redd for skader. Løping er ideelt, men gruelig kjedelig. Det samme med styrketrening som jeg også gjennomfører hver uke. Jeg trener for helsas skyld!
@Maja Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Jeg trener (generelt) fordi jeg må ikke fordi jeg har lyst. Jeg synes det er en pine og dødskjedelig. (og før dere begynner med "ingen MÅ trene" - jeg må trene for å holde ryggen i sjakk) Anonymous poster hash: d3394...e0f Du MÅ ikkje trene, men alternativet er dårlig rygg. Så då gir jo valget seg sjølv, men du har fortsatt muligheten til å ikkje trene... Nokon trenar fordi treninga gjev glede i seg sjølv, andre trenar fordi treninga medfører positive effekter (som forbrenning. mobilitet, bedre rygg etc). Men det er strengt tatt ingen som "må".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå