Gå til innhold

Må levaxin tas på samme tidspunkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Medisin for lavt stoffskifte, levaxin, den tas på samme tidspunkt hver dag?

Jeg vil ta den når jeg står opp men jeg klarer ikke stå opp klokken 6 for å ta medisinen også legge meg igjen. Og jeg står opp 6 på vanlige skoledager.

Kan jeg ta den noen ganger klokken 6 og noen ganger 12?



Anonymous poster hash: ccc4c...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det sånn ca(bare litt andre tidspunkt), uten på merke noe som helst.

Dvs; jeg tar det en halvtime før frokost(klarer ikke vente lengre, skulle optimalt ventet en time men....) - og da blir det altså forskjell på hverdag og helger.

Merker ingen forskjell.

Poenget er mer at man ikke skal svinge veldig. Men jeg ville jo kanskje prøvd å ta den litt før 12 om det er flere ganger i uken, du kan jo bare sette på ei klokke litt senere(9 tiden eller noe), ta tabletten og så snu deg i sengen for å sove videre. Det er bare fint for opptaket, at du tar den utenom måltider.



Anonymous poster hash: 3ccbf...e65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den må ikke tas på samme tidspunkt. All medisin opptas best på tom mage, derfor blir man anbefalt å ta slikt tidlig på morgenen før man har spist.



Anonymous poster hash: cf3fa...114
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så farlig. Jeg tar min da jeg står opp, uansett når det er, og så venter jeg en halvtime før frokost. Men herregud så mye forskjellig jeg har hørt fra apotekere. "Ta det på kvelden før du legger deg, for da spiser du ingenting som virker inn på opptaket". "Tar du den om kvelden kan den gjøre at du ikke får sove". "Ikke spis før det har gått en time". "Ikke spis noe som har c-vitamin, jern eller melk i seg på to timer etter du har tatt levaxin". "Helt greit å drikke appelsinjuice selv om du har tatt tabletten, hvis du gjør det hver dag, for da virker det inn på tabletten på samme måte hver dag". Jaja, jeg spiser havregrøt hver morgen, selv om melk ikke skal være bra det heller. Har ikke merket noe og prøvene er bra, så da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...