AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Som overskriften tilsier; jeg får lett blåmerker. Utrolig lett! Er alltid gul og blå på beina, som oftest vet jeg ikke en gang hvor de kommer fra. Etter helga har jeg flere store blåmerker på begge lårene, samt noen på leggene. Jeg var ute på fest i helga, så det kan kanskje ha en naturlig forklaring, men jeg får blåmerker ellers også. Skal ikke noe til, om jeg går på en bordkant eller noen klyper litt i meg, så blir jeg blå. Flere som har det slik? Kan det være tegn på at noe feiler meg? Anonymous poster hash: cbd17...75f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Som overskriften tilsier; jeg får lett blåmerker. Utrolig lett! Er alltid gul og blå på beina, som oftest vet jeg ikke en gang hvor de kommer fra. Etter helga har jeg flere store blåmerker på begge lårene, samt noen på leggene. Jeg var ute på fest i helga, så det kan kanskje ha en naturlig forklaring, men jeg får blåmerker ellers også. Skal ikke noe til, om jeg går på en bordkant eller noen klyper litt i meg, så blir jeg blå. Flere som har det slik? Kan det være tegn på at noe feiler meg? Anonymous poster hash: cbd17...75f Jeg fikk enormt lett blåmerker i mine yngre dager. Ettersom jeg ble eldre forsvant problemet. Jeg har spekulert på årsaken, og lurere på om det kan ha vært C-vitaminmangel. Jeg røykte mye, som angivelig kan gi underskudd på C-vitamin, og jeg tok bare vanlige multivitaminer, som ikke inneholder særlig store mengder C. I tillegg spiste jeg vel ikke nok frukt og grønt. Så mitt første spørsmål ville derfor være om du får i deg tilstrekkelig med C-vitamin? Anonymous poster hash: 82ae2...1c8
Amarinda Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har samme problem. Har til enhver til blåmerker på leggene som jeg ikke alltid husker hvordan jeg har fått. Er litt klønete så har vel vært borti noe ja Min mor har det på samme måte, så er vel bare noen som har lettere for å få blåmerker?
Silvermist Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er akkurat på samme måte, alltid full av blåmerker på ymse lokasjoner. I mitt tilfelle er det 50 % fordi jeg får lett blåmerker, og 50 % fordi jeg er ekstremt uforsiktig, og daglig dulter/sparker borti noe. Jeg har hatt et enormt svart et på baken nå, i 4 ukers tid. Det kom fra et fall i trappen. Fallet var forårsaket av en trapp i tre + regn + flip flops. Smart Ellers er det i skrivende stund 7-8 stykker i respektabel størrelse og farge fordelt på bena. og noen mindre her og der på armene. Men det plager meg overhodet ikke, det er bare blåmerker!
FantasDick Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er konstant blå en eller flere plasser på kroppen, jævlig irriterende! Særlig lårene får raskt blåmerker. Aner ikke hva det kommer av, men mamma blir like lett blå som meg (eller omvendt, kanskje).
Gjest wahaj Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Jernmangel. Mine forsvant da jeg begynte å ta jern (fikk konstatert anemi)
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er likedan. Blåmerker overalt, og på de rareste steder. Ikke kan jeg huske å ha slått meg heller, bortsett fra når jeg bomper inni bordkantene eller dørhåndtakene....konstante blåflekker på lårene og underarmene/overarmene. Er ikke anemisk eller har c-vit mangel. Legen min forklarte det med at jeg mangler et eller annet i blodplatene (husker ikke helt hva det var), ikke noe farlig:) Anonymous poster hash: 7965c...49c
Cata Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Jepp, jeg er også sånn og har vært det hele livet. Har riktignok vært anemisk i lange perioder av livet så mulig det kan forklare det, men nå er det problemet ute av veien og jeg synes fremdeles det popper frem blåmerker bare jeg ser på en skarp kant eller hjørne. Attpåtil har jeg alltid hatt lett for å blø neseblod så jeg er faktisk sjekket for leukemi to ganger uten at de fant noe annet enn vanlig anemi . Første gangen ble jeg naturlig nok en smule nervøs siden det er mye kreftsykdom i familien. Andre gangen tok jeg det mer med ro (og det var "bare" vanlig anemi da også.)
bambis Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Legen min forklarte det med at jeg mangler et eller annet i blodplatene (husker ikke helt hva det var), ikke noe farlig:) Anonymous poster hash: 7965c...49c Nå ble jeg nysgjerrig (selv om jeg ser at du ikke husker hva det var)... Gikk det an å gjøre noe med det? Jeg skulle gjerne hatt bein som gikk mer i bruntoner enn i blåtoner
Sugerøret Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Samme her.Blått lilla brunt og grønt i lekker kombinasjon.. Jeg har testet meg,ikke noen form for mangler (b12 injeksjoner hver 3mnd) masse c d osv Nok jern. Dette har kommet de siste årene for min del.
Tabris Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Godt å høre at det ikke bare er meg! Jeg får også blåmerker lett, og husker ikke halvparten av dem.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Jeg aner ikke om jeg får i meg nok C-vitamin. Jeg snuser da, blir det det samme som røyking (mtp C-vitaminmangel)? Jeg får også B12-injeksjoner annenhver mnd. Kan være at jeg er klønete, ofte vet jeg ikke hvor alle blåmerkene kommer fra Skulle gjerne hatt legger og lår i litt mindre forskjellige fargetoner TS Anonymous poster hash: cbd17...75f
ninuska_ Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg får blåmerker utrolig lett. De aller fleste har jeg ingen anelse hvor kommer fra - og jeg slår meg ikke så ofte heller. Det skal omtrent ingenting til for at det skal se ut som om det har skjedd noe dramatisk med meg. En tyngre bærepose som dulter borti kneet mitt ender opp med å se kjempeforslått ut - type, nå har jeg krasjet med sykkelen, landet med siden av kneet på en stor stein og hovnet opp gul og blå. Ja, jeg mistet tilfeldigvis iPhone min en dag mens jeg surfet på natta slik som nå og den traff meg lett rett over øyet. Det så ut som om jeg hadde blitt banket opp på jobb dagen etter - og jeg måtte berolige alle med at det ikke var tilfellet. Og for å ikke nevne kjæresten min som lekte vampyr for gøy etter å ha sett en serie... han var borti med tennene (han bet meg med andre ord ikke) og jeg måtte gå med skjerf i solsteken for jeg hadde to store gulblå merker på hver side av halsen. Og hvis ikke det var ille nok, jeg skulle på jobbintervju Det er heldigvis ikke noe som feiler meg annet enn at jeg er veldig uheldig med hvor lett jeg får blåmerker Endret 1. august 2013 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Er dere veggiser? Anonymous poster hash: dab00...f05
Gjest sophia21 Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Jeg er også sånn! Leggene har konstant blåmerker, uten at jeg kan huske noen årsak, og får blåmerker på arm/skulder bare kjæresten tar på meg (lover, han har aldri vært voldelig!) Får også lett liggemerker, kjæresten kommenterte det senest i dag etter at vi hadde ligget på sofaen og sett film. Masse streker over hele armene. Mangler neppe c-vitamin, spiser mye fruktog grønt, men har til tider hatt alvorlig jernmangel. Snuser og, vet ikke om det har noe å si, men har vært sånn i årevis. Til gjengjeld har arr etter fjerning av føflekker grodd veldig fint, så neimen om jeg skjønner dette..
Gjest sophia21 Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Er dere veggiser?Anonymous poster hash: dab00...f05 Hvorfor spør du? Jeg er "nesten-veggis", men veldig obs på variert kosthold. Spiser altfor lite i perioder da, så får ikke nok næring. Manglet likevel ikke vitaminer eller mineraler ved siste sjekk, men vet jeg får i meg lite fett.
Silvermist Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Er dere veggiser? Anonymous poster hash: dab00...f05 Nope. Spiser sunt og variert, trener og tar tran. Var nylig hos legen og tok de årlige blodprøvene, ingen feil eller mangler påvist.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Kanskje du har Ehlers-Danlos syndrom? Det har jeg, og siden jeg var liten har jeg fått lett blåmerker for ingenting. Dette er et av symptomene. Google it. Anonymous poster hash: 1895a...e2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå