Gå til innhold

Brødposer i hullete plastpose, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør jeg gjette på at det er fordi plast er billigere enn papir?

Og for å kunne bruke plast til dette måtte den gjennomhulles for at ikke fuktigheten skal bli for stor i det nybakt brød stenges inne.

Har noen forresten tenkt over hygienen når man kjøper hullete plastposebrød?

Og brød er noe mange går og klemmer på før de kjøper eller ikke kjøper.

Og hvor har folk hatt fingra? Herlig ikke sant?

Gjest gjest17
Skrevet

Jeg pleier bare å ta ett brød jeg, går ikke å klemmer og kjenner på hvert enkelt for å plukke det som appellerer mest :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntil nå likt godt de perforerte posene. Jeg syns de bevarer brødet best.

Men nå ga TS meg noe å tenke på. ..til tross for at jeg er det noen vil kalle en hygiene-fanatiker..

(Hvorfor er det ikke lagt ut engangshansker i frukt- og grønnsaksavdelingene.. eller hvorfor anmodes ikke kundene om å ikke ta på varene med bare hender? Det går fint an å bruke posen man putter varene i, også til å plukke varene. Må alle kundene beføle og kna på varene, før de velger seg ett eksemplar? :frustrert: )

Men det aller verste jeg ser, er bakeriansatte som tar i brødet med bare fingre, og vekselvis slår inn kassebeløp og håndterer penger! :krangle: Mange ansatte unngår å ta på brødet, men jeg blir likevel like sjokkert hver gang jeg støter på en som ikke bryr seg med hygienen. Neste gang må jeg huske å betinge kjøpet at den ansatte ikke tar på brødet mitt!

Anonymous poster hash: e4c80...d5d
Skrevet

Men det aller verste jeg ser, er bakeriansatte som tar i brødet med bare fingre, og vekselvis slår inn kassebeløp og håndterer penger! :krangle: Mange ansatte unngår å ta på brødet, men jeg blir likevel like sjokkert hver gang jeg støter på en som ikke bryr seg med hygienen. Neste gang må jeg huske å betinge kjøpet at den ansatte ikke tar på brødet mitt!

Har mange ganger lagt merke til kioskansatte (og på bensinstasjoner) hvor de bruker blå gummihansker fordi de jobber med bakervarer og den slags, men de tar jo i penger med dem også - smartingene.

Skrevet

Tja, der jeg jobber bruker vi hullete plastposer til de brødene vi steker selv. De posene er som regel helt blanke uten merking, og da kan vi selv endre priser / sette på merkelapper uten at vi behøver å endre pose. At de er hullete er jo som TS sier pga. fuktigheten som ellers ville blitt dannet og gjort brødet mykt. De fleste brødene som ikke er butikkstekt kommer i papirposer, men også disse har hull på ene enden for å få inn litt luft.

At folk klemmer på brødene har jeg aldri opplevd. De løfter de gjerne for å ta en titt på hvor grovt brødet er, men hva skal ellers være løsningen, da? Uten hullete poser blir brødene gjerne myke og fuktige, nam nam!

Og ærlig talt, det er bakterier over alt. Om et par innpakkede isbergsalater faller ned på gulvet i frukten tar man jo ikke å hiver de, men ligger de tilbake på plass med de andre innpakkede salatene. Ting havner på bakken i butikker hele tiden - alt fra vaniljesauser til toalettpapir. Man dør ikke av et par ekstra bakterier.

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

bakteriefobi er det mye av her merker jeg. jobber selv på butikk, og der bruker vi hansker når vi skal ta på varer som ikke er inpakket slik som isbergsalaten.

begynn å bak deres eget brød da vel om dere er så jævla rette for bakteriene dere puster inn uansett, det er ikke vanskelig.

dere har altså valgene bake selv, få mykt brød på grunn av tette poser etter at butikken har stekt brødene eller få fine brød. ditt valg, ingen tvinger deg til å kjøpe brød i butikken. det finnes også halvstekte brød i tette poser på feks coop som du steker ferdig hjemme. mulighetene er endeløse. noen trenger bare noe å klage på virker det som :murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntil nå likt godt de perforerte posene. Jeg syns de bevarer brødet best.

Men nå ga TS meg noe å tenke på. ..til tross for at jeg er det noen vil kalle en hygiene-fanatiker..

(Hvorfor er det ikke lagt ut engangshansker i frukt- og grønnsaksavdelingene.. eller hvorfor anmodes ikke kundene om å ikke ta på varene med bare hender? Det går fint an å bruke posen man putter varene i, også til å plukke varene. Må alle kundene beføle og kna på varene, før de velger seg ett eksemplar? :frustrert: )

:fnise:

Anonymous poster hash: 011a2...19c

Skrevet

Jeg har inntil nå likt godt de perforerte posene. Jeg syns de bevarer brødet best. Men nå ga TS meg noe å tenke på. ..til tross for at jeg er det noen vil kalle en hygiene-fanatiker.. (Hvorfor er det ikke lagt ut engangshansker i frukt- og grønnsaksavdelingene.. eller hvorfor anmodes ikke kundene om å ikke ta på varene med bare hender? Det går fint an å bruke posen man putter varene i, også til å plukke varene. Må alle kundene beføle og kna på varene, før de velger seg ett eksemplar? :frustrert: ) Men det aller verste jeg ser, er bakeriansatte som tar i brødet med bare fingre, og vekselvis slår inn kassebeløp og håndterer penger! :krangle: Mange ansatte unngår å ta på brødet, men jeg blir likevel like sjokkert hver gang jeg støter på en som ikke bryr seg med hygienen. Neste gang må jeg huske å betinge kjøpet at den ansatte ikke tar på brødet mitt! Anonymous poster hash: e4c80...d5d

Du skulle bare visst hva som foregår på noen kjøkken i restauranter. Hadde du vært bak kulissene en dag ville du nok ikke spist ute igjen :-/

Jeg var utplassert på kjøkkenet i en fin restaurant. Etter en dag der ble jeg seriøst dårlig.

Det var ingen vask som var forebeholdt håndvask, det var en vask på kjøkkenet, men den var fylt med vann som det ble tint kylling.

Ei av de ansatte sa at hu var allergisk mot vann så hu vaska ihvertfall ikke hendene

Mens jeg var der (1uke) så jeg ingen på kjøkkenet vaske hendene. Folk var ute og røyka og rett inn med henda i maten.

Og siste dagen så jeg han ene kokken som stod og danderte maten pent på tallerkenen slikke seg på fingrene forså å fortsette med å dandere maten.

At noen tar på brødet i de hullete plastposene er ingenting i forhold syns jeg :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har godt av å få i oss litt bakterier. Det gjør at vi blir motstandsdyktige for sykdommer.

Hurra for bakterier!!

Anonymous poster hash: 01e0b...d5d
  • Liker 3
Gjest gjest17
Skrevet

Du skulle bare visst hva som foregår på noen kjøkken i restauranter. Hadde du vært bak kulissene en dag ville du nok ikke spist ute igjen :-/

Jeg var utplassert på kjøkkenet i en fin restaurant. Etter en dag der ble jeg seriøst dårlig.

Det var ingen vask som var forebeholdt håndvask, det var en vask på kjøkkenet, men den var fylt med vann som det ble tint kylling.

Ei av de ansatte sa at hu var allergisk mot vann så hu vaska ihvertfall ikke hendene

Mens jeg var der (1uke) så jeg ingen på kjøkkenet vaske hendene. Folk var ute og røyka og rett inn med henda i maten.

Og siste dagen så jeg han ene kokken som stod og danderte maten pent på tallerkenen slikke seg på fingrene forså å fortsette med å dandere maten.

At noen tar på brødet i de hullete plastposene er ingenting i forhold syns jeg :P

Du kan da ikke kalle det for normalt å tine kylling i vasken. Hadde mattilsynet fått snusen hadde dere blitt stengt på minuttet. Fin restaurant tviler jeg litt på at kan ha vært...

• Liker 1
Skrevet

Du kan da ikke kalle det for normalt å tine kylling i vasken. Hadde mattilsynet fått snusen hadde dere blitt stengt på minuttet. Fin restaurant tviler jeg litt på at kan ha vært...

Jeg har da ikke sagt at det er normalt å tine kylling i vasken. Og ja, det var en fin og populær restaurant. Du skulle bare visst hva som skjer bak lukkede dører der gjestene ikke ser. Har sett mye styggdom i restaurantbransjen

Skrevet

Vi selger frukt som er ferdig oppkutta og puttet på plastbrett, vi bruker alltid hansker når vi håndterer frukt som skal selges sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...