Gå til innhold

Medisiner er farlige! NB! Ekkkelt bilde!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legestandens medisiner? Du har bare lagt ut et bilde. Hvordan kan vi vite at dette har med medisiner å gjøre?



Anonymous poster hash: f11b6...8c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det får du fra voltaren antibiotika og altmulig egentlig! Til å med Ibux!



Anonymous poster hash: 69c04...568
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange medisiner fra legestanden opp gjennom livet og aldri blitt sånn.. Tror du må ut med noen detaljer hvis du skal skremme noen med dette bildet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det får du fra voltaren antibiotika og altmulig egentlig! Til å med Ibux!

Anonymous poster hash: 69c04...568

Jeg har tatt alle de medisinene der +++++ og ser fortsatt helt normal ut.

Anonymous poster hash: f11b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legestandens medisiner? Du har bare lagt ut et bilde. Hvordan kan vi vite at dette har med medisiner å gjøre?

Anonymous poster hash: f11b6...8c1

Det står på bivirkninger. Se selv. Ibux. Voltaren.

Anonymous poster hash: 69c04...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig du vil med denne tråden?? Du er jo ikke så veldig informativ mener jeg. Så jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du vil med denne tråden?? Du er jo ikke så veldig informativ mener jeg. Så jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter.

Vil si at du kan bli sånn for det er ingen andre som sier det!

Anonymous poster hash: 69c04...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva som skjer når man tar legestandens medisiner!!! Anonymous poster hash: 69c04...568

Dette er ikke effekten av medisiner, men et alvorlig tilfelle av Stevens-Johnson syndrom. Tilstanden er forårsaket av sykdommen, ikke av medisiner.

Det kan lønne seg å være ærlig, TS....

Anonymous poster hash: 45780...37b

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi være redelige?

25-50% av tilfellene er idiopatiske, det vil si at man ikke kjenner årsaken.

Resten er forårsaket av virale og bakterielle infeksjoner, maligne tilstander, og enkelte sjeldne bivirkninger av medisiner. At visse medisiner kan utløse SJS er man klar over, og derfor brukes disse medisinene med stor forsiktighet. Det er en meget sjelden bivirkning.

Anonymous poster hash: 45780...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi være redelige?

25-50% av tilfellene er idiopatiske, det vil si at man ikke kjenner årsaken.

Resten er forårsaket av virale og bakterielle infeksjoner, maligne tilstander, og enkelte sjeldne bivirkninger av medisiner. At visse medisiner kan utløse SJS er man klar over, og derfor brukes disse medisinene med stor forsiktighet. Det er en meget sjelden bivirkning.

Anonymous poster hash: 45780...37b

http://sml.snl.no/Stevens-Johnson_syndrom Leksikonnet sa mest fra medisiner. Å det sa en i annen tråd også...!!

Anonymous poster hash: 69c04...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det altså slik at de medisinene som kan lede til SJS er reseptbelagte her i landet. Med andre ord vil den som forskriver være oppmerksom på risikoen, selv om den er svært liten.

Følgende stoffer assosieres med SJS:

Phenytoin

Lamotrigin

Oxcarbazepam

Karbamazepin

Valproinsyre

Barbiturater

Modafinil

Kokain

Allopurinol

Mirtazapin

Sertralin

Pantoprazol

Tramadol

TNF-alfa antagonister

Penicilliner

Av ikke-reseptbelagte medisiner, kan NSAIDS i noen tilfeller være ansvarlige. Hvor mange bruker dette, og hvor mange tilfeller av SJS har vi?

Anonymous poster hash: 45780...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://sml.snl.no/Stevens-Johnson_syndrom Leksikonnet sa mest fra medisiner. Å det sa en i annen tråd også...!! Anonymous poster hash: 69c04...568

Av de tilfellene der man kjenner årsaken, ja.....

Hvis du ikke forstår at dette er meget sjeldent, burde du snakke med legen din.

Det er veldig dumt å prøve å skremme folk fra å bruke medisiner som er nødvendige. Unødvendig medisinbruk burde man uansett la være, helt uavhengig av risikoen for sjeldne tilstander.

Anonymous poster hash: 45780...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scary shit, men ikke noe å ta helt på vei av. Jeg ble også litt sjokkert da jeg leste om det første gang. Skulle begynne å ta en medisin og leste på nettet at man måtte søke legehjelp ved utslett. Trodde det handlet om allergi.

Greit å vite hvis man skulle få symptomer, selv om du har større nytte av å se deg for til begge sider når du går over veien :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...