Gå til innhold

Vil lyve om jobben min....


Raviella

Anbefalte innlegg

Jeg bor et sted hvor utdannelse og karriære er veldig viktig.

Jeg har vært veldig usikker i mine valg, og ikke fått noe arbejdeærfaring med de to utdannelsene jeg har, og de begynner å bli utdaterte.

De siste 7 årene har jeg jobbet som stuepike, og som de fleste vet er det en "drittjobb". Det har blitt slik nå. at jeg synes det er pinlig å fortelle om jobben min når folk spør hva jeg driver med.

Det hende også en gang på byen, at jeg fortalte hvor jeg jobbet, og han dukket opp på hotellet når jeg var på jobb (sånn stalker-aktig)

Jeg har derfor ikke lyst til å si til folk hva jeg jobber med, og tenker på om jeg kan finne på noe annet å si. Men det må jo være et sted de ikke kan komme til, og heller ikke et sted med masse kolegaer eller noe, så de plutselig kan spør om jeg kjenner den og den - eller i værste fall jobber eller har jobbet der selv!

Noen gode tips til en sånn "jobb" jeg kan ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge Hotel Cæsar så kan man raskt gå over fra stuepike til husøkonom, også om man er helt uten utdannelse.



Anonymous poster hash: cc5ed...315
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å stalke folk, mange jobber plasser hvor stalkere kan dukke opp (matbutikk, andre butikker, skole, barnehage, osv), men ca ingen opplever å bli oppsøkt på jobben for det. Jeg har bare jobbet plasser hvor folk kan dukke opp og har aldri opplevd at noen har gjort det.

Dessuten er det ikke et dårlig yrke, noen ser kanskje ned på det (som det du gjør), men hva skulle vi gjort uten stuepiker? Hva skulle vi gjort uten renholdere? Søppeltømmere? Malere? Snekkere? De er like viktige som folk med universitetutdannelser.



Anonymous poster hash: 45351...5f9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med yrket! Men om du er redd for å bli oppsøkt så kan du vell unngå å sei kor du jobber. Ev kan du la ver å fortelle noko, å bare sei at du ikkje ønsker å snakke om jobben din - så kan dei bare lure :)

Det blir fort krøll av å juge. Plutselig treff du nokon som jobbar på "liksom jobben" din, kva seier du då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Hotel Cæsar så kan man raskt gå over fra stuepike til husøkonom, også om man er helt uten utdannelse.

Anonymous poster hash: cc5ed...315

Hahaha. Tidenes kommentar!

Anonymous poster hash: 8fa68...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du velge et stort konsern el. Eks Telenor eller noe sånt. Man kommer ikke inn der, det er mange,mange ansatte og ingen vet egentlig hva de gjør der.



Anonymous poster hash: 57037...e84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmanuelle

I følge Hotel Cæsar så kan man raskt gå over fra stuepike til husøkonom, også om man er helt uten utdannelse.

Anonymous poster hash: cc5ed...315

Jeg har faktisk en venninne som startet som stuepike, ble så resepsjonist og nå er hun husøkonom. Og det helt uten utdannelse og HELT uten å se hotell Cæsar :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er slett ikke umulig å stige i gradene innenfor hotellbransjen , uten utdannelse. Det sker ikke bare på hotel cæsar ;)

Men det hjelper jo ikke hvilken stilling jeg har, så snart jeg sier jeg jobber på et hotell, spør de hvilket. Jeg har blitt virkelig redd etter at den fyren dukket opp på jobben, så jeg tenker på det hele tiden når jeg er på jobb, og når jeg snakker med nye folk. Jeg har til og med vurdert å si jeg er arbeidsledig, bare for å slippe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å si at du jobber med fasilitetene i et innkvarteringsfirma.



Anonymous poster hash: d9107...6e3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Da bør du velge et stort konsern el. Eks Telenor eller noe sånt. Man kommer ikke inn der, det er mange,mange ansatte og ingen vet egentlig hva de gjør der.

Anonymous poster hash: 57037...e84

Sånn som sjokoladefabrikken til Willy Wonka! :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...