Gå til innhold

HASTER Mensen og time hos gyn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp!!! Jeg har time hos gyn i morgen og begynte å blø litt på fredag, mens i går kveld og i natt har jeg fossblødd. Jeg skulle hatt mensen for ti dager siden men har bare småblødd til nå. Har småblødd de siste tre månedene egentlig så jeg er helt nødt til å få sjekka dette. Jeg kan jo ikke gå dit med tampong og alt sammen?! Merker at det ikke er særlig fristende å dra dit og blø ned hele kontoret der.

Hjelp.......... Det er ille nok å gå til gyn :( Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 3b5cb...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer gyn i morgen tidlig og spør dem om dere skal booke om. De har hatt damer med blødninger til kontroll før, så det er ikke noe de ikke har sett. Men det er enkelte undersøkelser som ikke kan gjøres mens du blør, så det er mulig det beste er å vente noen dager likevel.

Endret av Athene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer gyn i morgen tidlig og spør dem om dere skal booke om. De har hatt damer med blødninger til kontroll før, så det er ikke noe de ikke har sett. Men det er enkelte undersøkelser som ikke kan gjøres mens du blør, så det er mulig det beste er å vente noen dager likevel.

Jeg kan ikke booke om av ulike grunner. En av grunnene er at gynekologen bare er der en gang i uken og det er flere ukers ventetid.

Anonymous poster hash: 3b5cb...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke timen er veldig tidlig ville jeg ringt likevel, om det er slik at det er undersøkelser som ikke gyn får gjort så må det jo bestilles ny time likevel, og du må betale for begge?

Bortsett fra det er det helt uproblematisk at du blør, du kan jo opplyse om det i samtalen man gjerne har før undersøkelsen om det føles bedre. Tror dealler fleste kommer borti din problemstilling en gang om man er hos gyn jevnlig og ikke går på hormonpreparater som fjerner mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hr hatt mensen påtime der. ikke noe problem.



Anonymous poster hash: 2646a...575
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke booke om av ulike grunner. En av grunnene er at gynekologen bare er der en gang i uken og det er flere ukers ventetid.

Anonymous poster hash: 3b5cb...35e

Jeg skriver ikke at du skal booke om, men at du må ringe gynekologen og høre. Det kan være planlagte undersøkelser som ikke lar seg gjennomføre.

Hva slags råd er det du ber om egentlig? Hvis du må til denne timen uansett, og ikke kan utsette, er det jo bare å møte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del undersøkelser kan ikke gjennomføres når man blør. Prøve av celler for analyse i forbindelse med kartlegging av livmorhalskreft er en av dem. Da har du rett og slett ikke noe valg.

Men ring dit og hør, eller møt opp og forklar situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det er tre år siden siste celleprøve. Hvordan skal jeg få tatt denne når det hele tiden er blødninger?

Tenkte mest på praktiske tips og råd. Timen er ikke så tidlig, så jeg kan ringe først. Men det er virkelig på høy tid at jeg får gjort dette. Mannen min har tatt seg fri fra jobb i utlandet for å være med fordi jeg er så redd så det er kjipt med flybillettene i så fall.



Anonymous poster hash: 3b5cb...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet?



Anonymous poster hash: 3b5cb...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt konstante blødninger lenge?

I så fall ville jeg brukt timen for å finne ut av det. Mulig slimhinnene i livmor er litt i ulage.

Men det er dessverre fakta at du ikke kan ta brukbare celleprøver.

Hvorfor du må ha med din mann som jobber utenlands forstår jeg ikke.

Om det er en ting som jeg synes høre vanskeligere ut enn at man gjennomgår en gynekologisk undersøkelse, så er det å ha mannen med på det hele. Å måtte forholde meg til hans reaksjon på det hele også. En dobbelt belastning.

Hva dere gjør må du selvsagt finne ut av selv. Høres ut som om dere bor på et veldig lite sted. Mulig du kan reise inn til gynekologen neste gang. Prat med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang bør du jo finne ut av hvorfor du blør så mye og lenge, så da gjør det ikke noe å dra til gynekologen mens du blør. Det er det flere som har gjort og det blir jo gjerne sånn hvis man er der på grunn av blødningeforstyrrelser. Hvis dere kan finne ut av blødningene dine og få roet dem ned eller stoppet dem, så kan du jo heller få ny time til å ta celleprøve da.



Anonymous poster hash: ce16b...f08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke på et lite sted, men det er en privat gynekolog. Jeg er redd pga jeg har blitt seksuelt misbrukt tidligere så dette har blitt organisert av fastlegen og psykiateren min. Det er helt avgjørende at mannen min er med. Det er noe alle involverte vet, så det blir litt feil i at fremmede på et forum trekker konklusjoner angående hva som er ideelt for meg.

Mannen min skal ringe dem i morgen tidlig, så får vi se hva de sier. Det er litt merkelig at ikke fastlegen nevnte noe da alt dette ble avtalt. Han kunne spurt om syklus så jeg kunne forklart dette med blødningene og uregelmessig mens.

:-(



Anonymous poster hash: 3b5cb...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst men kan du ikke ringe selv???

Anonymous poster hash: be0e2...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...