Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg er overvektig, ca 4 kilo over normalen. Den siste tiden trener jeg 1 gang hver dag, noen ganger 2 ganger. Spiser veldig lite, og kaster opp hvis jeg føler jeg har spist for mye. Men ingen tenker over det siden jeg er jo tykk. Har gått ned veldig mye, og alle sier " Så bra", " Så fint" " Du er så sprek" mens jeg sulter meg, og får nesten ikke sove om natta siden jeg er så sulten. Virker som ingen merker det siden jeg er tykk. Jeg skal enda ned 25 kilo. og kommer til å trene og sulte meg for å få det til. Er nå 169 og veier nå 75 kilo og vil ned til minst så jeg veier 50 kilo. Har gått ned over 11,5 kilo til nå på veldig kort tid. Vet egentlig ikke hva jeg vil med denne tråden.. men virker bare som folk ikke tror overvektige kan ha spiseforstyrelser...
Gjest Blomst83 Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Skulle ønske jeg kunne si at du tar feil,men dessverre kan jeg ikke det. Folk flest som ikke har noe kunnskap om spiseforstyrrelser tenker automatisk at spiseforstyrrelser = avmagra jenter som ser ut som skjelleter. Men sannheten er at spiseforstyrrelser kommer i alle former og fasonger. Og anoreksi er faktisk den minste gruppen av de som lider av spiseforstyrrelser. Og det som er så synd er at det er så mange som burde ha hjelp,men som kvier seg for å oppsøke hjelp nettopp fordi de ikke ser ut sånn som folk tror at de med spisefortstyrrelser ser ut.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Jeg hadde bulimi da jeg var tenåring, vekten svingte mellom normal og lubben og ingen trodde jeg hadde spiseforstyrrelser. Da jeg oppsøkte psykolog fikk jeg beskjed om å komme tilbake dersom det ble verre... Anonymous poster hash: 7fe3b...d87 1
Gjest Thymus Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 For det første; du har en spiseforstyrrelse. Det er det ikke noe tvil om. Trene så mye, spise så lite, være redd for å spise "for mye" og ikke minst ønske seg ned til en vekt som regnes som undervekt... det er klart dette er sykelig adferd, og jeg håper, og ber deg om å søke hjelp! Dessverre er det sant som dere sier at folk ikke forstår at det ligger en spiseforstyrrelse bak, og at mange til og med kan være positive til et sånt vekttap uten å tenke på omstendighetene. Har du snakka med noen om hvordan du har det? Diagnosen anoreksi, kan man vel ærlig talt ikke få før man er undervektig, men spiseforstyrrelsen kan jo være like sterk på veien ned dit. Overvektige/normalvektige med anorektisk adferd vil vel uansett ha en atypisk spiseforstyrrelse, noe som hindrer dem i å bli tatt på alvor. Det er utrolig synd, for jo før mman griper inn, jo bedre er vel prognosen... Det er virkelig trist at det er så mange der ute som ikke blir tatt på alvor. 1
Rainbow Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Hei TS. Jeg må dessverre stenge tråden din, siden vi ikke ønsker at du skal få svar som kan gjøre deg ytterligere syk. Men det ser ut til at du har fått en del gode svar som kanskje kan hjelpe deg. Som du allerede vet har du en spiseforstyrrelse, og både adferden din, måten du tenker på mat og trening på, og tankene om at du vil ned i en undervektig tilstand gjør at du bør finne hjelp fort. Du kan kontakte IKS, interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser, eller ROS, rådgivning for spiseforstyrrelser. Her finner du folk som vet hva de snakker om og som det er mulig å kontakte for råd eller lese på siden deres om hva du selv kan gjøre for å komme ut av det som er vanskelig. Du finner kontaktinformasjonen på linkene over. Lykke til, jeg håper du finner hjelp slik at du kommer ut av den onde sirkelen du er inne i nå. Rainbow81, mod.
Fremhevede innlegg