Gå til innhold

kjøreskole i oslo

aline

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fyller 30 om kort tid og skal først nå ta lappen.

Er det andre her inne, i oslo, som har tatt lappen i voksen alder og kan anbefale skole som de har brukt og trivdes med?

Jeg har vært litt rundt å kikket, men er usikker på hvilken skole jeg skal bruke. Noen skriver på en måte som speiler at dette er rettet mot ung ungdom mens andre skriver på en mer voksen eller nøytral måte... men det er jo bare min oppfatning.

Takknemlig for svar fra folk som selv har tatt lappen i "voksen" alder eller som har kjennskap til kjøreskoler de vet er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var 28 år da jeg tok lappen. Husker jeg grudde meg skikkelig, og trodde det var meg og 18'åringene.. :ler: Men tvert i mot. Var flere godt voksne, og kjørelæreren jeg brukte var kjempe alright. En dame, som bare var noen år eldre enn meg! Hun er en kjempejente, og utrolig koselig og flink! Vi hadde den syklubben hver kjøretime :-)

Jeg brukte Svein Svendsen i Bærum! Formidler gjerne viderere hennes navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne tråden. Er selv 28 år og er i tenke-tanker på å ta lappen nå. Er også takknemlig for andres erfaringer og anbefalinger...

aline: Kansje vi kan utveksle erfaringer sammen om vi begge begynner nogenlunde likt? Hvilken progresjon har du sett for deg? Jeg er litt sånn inne på tanken å ta det rolig da økonomien min ikke tillater et intensivt "løp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penelene:

Jeg håper jeg treffer ei sånn ei!!

Men, jeg ønsker å kjøre i oslo og ikke i Bærum, da det er oslo jeg bor og jobber i og ønsker å venne meg til rotet her fra første stund!! :wink:

Men kanskje jeg ombestemmer meg, og da tar jeg kontakt ang navn på denne damen!! :wink:

Felicia:

jeg er litt usikker på hvordan det er best å ta det jeg.... må innrømme at intensivkurs frister litt, fordi jeg da blir ferdig i en sleng og har en fast pris å holde meg til..... men så er det gjerne ikke så mange timer der, og siden jeg ikke har kjørt noe særlig i det hele tatt, så ser jeg jo at det tryggeste og beste er å ta det over den tiden jeg trenger.

Bor du i Oslo? Skal du kjøre opp her?

Hadde jo vært litt gøy det da, men uansett kan vi godt utveksle erfaringer når vi får satt igang!!

Jeg aner liksom ingenting enda!!

Er til og med usikker på dette med teorien, for etter hva jeg kan se, så er det jo ingen av skolene som sier noe om teorikurs???? finnes det lenger eller leser man selv? eller hva søren liksom?

men tenkte jeg skulle høre med skolen om slikt, når jeg bare finner meg en skole jeg skal bruke...

er litt redd for at det blir sånn som penelene trodde: meg og 18-åringene liksom..... :oops: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i fjor og var da 25. Brukte Oslo Autoriserte Trafikkskole og er veldig fornøyd med dem. Kjørelæreren jeg hadde hadde ikke hatt en eneste stryk de siste to årene (og jeg stod selv på første forsøk). Han tar bare elever om sommeren (fra mai), og du kan få navnet om du ønsker. Uansett hvilken kjøreskole du velger anbefaler jeg deg å ta en titt på denne siden. Litt gamle er de tallene, men vil nok uansett gi en ganske god pekepinn på hvilke du i allefall bør holde deg unna. Min kjøreskole hadde ikke teorikurs (de færreste har det), men jeg fikk oppgavebok av læreren som jeg gjorde på egen hånd og han rettet og vi snakket om feilene osv. Også teoriprøven bestod jeg på første forsøk, ikke noe problem. Man er aldri eller svært sjelden sammen med andre elever så noe slikt problem med alderen kan jeg ikke skjønne at noen nevner her. Jeg var helt alene på glattkjøring, landeveiskjøring og alt det der, og det var det vanligste på min kjøreskole i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: kikket litt på den skolen, det så interessant ut og de skriver rettet mot både unge skolelever og mot folk i arbeid, så det høres bra ut.

Du kan godt sende navnet på din kjørelærer til meg på PM eller noe?

Det som jeg har fått med meg som gjorde at jeg tenkte litt på alder, var at jeg ser at noen skoler har info-møter, og da må det være litt kjiipt å sitte som 30-åring blandt en skokk 18-åringe jenter og gutter....

men egentlig, pytt pytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok førerkort i en alder av 22 på Lech-Hanssen Trafikkskole på Majorstuen. Hadde Arne som kjørelærer, han var kjempehyggelig. Følte meg aldri "gammel", det var flere godt voksne menn f.eks. som tok førerkort på bil også.

Nettsidene deres finner du her.

Lykke til med å ta førerkort, aline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp linken til den skolen jeg Pusekatt, ikke når jeg søker via kvasier heller, finner jo at det skulle ha vært noe der, men kommer ikke inn.

er den nedlagt? eller er siden ute av drift kanskje? hmm... jaja, prøver igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein Svendsen finnes i Oslo også, og de har ikke teorikurs. Teorien er i bilen, samt at du får med lekse hjem. Veldig alright syns jeg. Sto som bare det på prøven jeg!! Dessuten er teori i praksis det beste syns jeg! Uansett, så lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp linken til den skolen jeg Pusekatt, ikke når jeg søker via kvasier heller, finner jo at det skulle ha vært noe der, men kommer ikke inn.

er den nedlagt? eller er siden ute av drift kanskje? hmm... jaja, prøver igjen senere.

Hm, mystisk, jeg kommer inn helt fint jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...ja NÅ kom jeg også inn!! jaja, skal kikke på den nå som jeg får den opp!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (forhåpentligvis) snart ferdig nå. Har gått på Autoteam Grefsen trafikkskole og er kjempefornøyd med det! Hører vel med til historien at jeg allerede har rundet de tredve og at min kvinnelige kjørelærer bare er noen år eldre enn meg. Kjempekoselig dame!

Teorien leste jeg kun på egenhånd og sto på første forsøk med relativt god margin. Det er mulig å gjøre oppgaver og tester på nettet også, men jeg husker ikke stedet i farten... :oops:

Kan godt gi deg navnet på kjørelæreren hvis du er interessert!

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send gjerne navnet på PM eller noe slikt, tar imot så mye info som mulig jeg, så jeg kan lete og lese og forberede meg skikkelig før jeg begynner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...