Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Hvor lang tid etter man har brent seg kan det komme vannblemme? Dersom jeg ikke har fått vannblemme innen xx timer, kam jeg regne med at det ikke kommer vannblemme? Brente meg på halogenpære. Har kjølt ned fingeren i vann i 45 min, og hatt på hvit vaselin og bandasje.
Savaa Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Ååh jobber i ferskvare, der er det lett å brenne seg! Brente meg på et av fingerleddene, først ble det sånt hvitt merke og denne vokste til en blemme sånn utover kvelden. Da jeg la meg stod den kanskje en cm ut fra fingeren Selvfølgelig klarte jeg å rive av blemmen siden det skjedde på fingeren, og i mange dager var det et åpent, jævlig sår Ikke godt. Hvis du får en, gjør alt for å unngå å sprekke den.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Ååh jobber i ferskvare, der er det lett å brenne seg! Brente meg på et av fingerleddene, først ble det sånt hvitt merke og denne vokste til en blemme sånn utover kvelden. Da jeg la meg stod den kanskje en cm ut fra fingeren Selvfølgelig klarte jeg å rive av blemmen siden det skjedde på fingeren, og i mange dager var det et åpent, jævlig sår Ikke godt. Hvis du får en, gjør alt for å unngå å sprekke den. Takk for gode råd! Jeg fikk vite at man kan vaske såret med sterilt saltvann dersom det går hull på huden. Hvit vaselin og bandasjer passer jeg på å ha tilgjengelig, etter at jeg lærte at det var det de brukte på skaden (sist jeg brente meg, men da var det kokende vann jeg fikk over hånden). Regnes det som 2. grads forbrenning dersom det blir blemme? Jeg håper at jeg slipper å få blemme, da det er upraktisk å vase rundt med bandasje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå