Gå til innhold

Ladycomp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker den og har erfaring?

Min mann tør ikke sterilisere seg, jeg har vurdert det, men er redd for selve inngrepet. Og har prøvd alt av prevesjon, men får bivirkninger av alt.

Nå leste jeg om bivirkninger man kan få av å sterilisere seg, så da tør jeg ikke.

B.la komme i tidlig overgangsalder, når man er i 30 åra, er vel tidlig synes jeg.. O mange andre ubehagelige bivirkninger man kunne få.

Så vurderer ladycomp. Hørt det skal være like sikkert som p-piller.

Kondom føles som en nedtur. Så vært greit å slippe den, og kun bruke når Ladycompen viser usikre perioder.

Noen med erfaring?

Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, fant ingen forum ang prevesjon.

Anonymous poster hash: 57770...5a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med pessar, har du vurdert det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tør han ikke sterilisere seg? Det er et inngrep som er over på en halvtime. Det har ingen bivirkninger. Pikksaften hans er fortsatt helt lik som den var før inngrepet, ingen synlig forskjell. Hva er han redd for?

Anonymous poster hash: eaa6f...f1f
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tør han ikke sterilisere seg? Det er et inngrep som er over på en halvtime. Det har ingen bivirkninger. Pikksaften hans er fortsatt helt lik som den var før inngrepet, ingen synlig forskjell. Hva er han redd for?

Anonymous poster hash: eaa6f...f1f

Pga legeskrekk. Han har også voldsom tannlegeskrekk. Derfor har han kommet frem til han ikke tør.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med pessar, har du vurdert det?

ja, men har lest det er ikke så sikkert, så må det vel på sædrepende krem, sitte i ei god stund før og etter. Hadde vel mistet sexlysten lenge før jeg hadde fått oppi et pessar og vært klar. Nei Takk.

Kan ikke akkurat ha noen spontan sex da. Kjære, skal vi ha sex i kveld? Ok..da går jeg og gjør klar pessaret. eh..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en regelmessig syklus så er det nok relativt trygt.

Anonymous poster hash: bf504...162

AnonymBruker
Skrevet

Og i følge % sikkert, så er Ladycom like sikkert som p-piller. Her er liste over sikekrhet.

Pessar er nesten like usikkert som å hoppe av :sjokkert:

Skrevet

Jeg bruker babycomp (litt mer avansert enn ladycompen bare) og er veldig fornøyd. Føler jeg har blitt godt kjent med kroppen min og syklusen min, vet når eggløsning er, fin oversikt over når jeg skal ha mensen osv. Syns det er fint å vite hvor jeg er i syklusen, uten å måtte dra frem en kalender :P

Brukt den i 2,5år nå :)

I starten blir det en del usikre dager, frem til den er kjent med syklusen din, men etter det er det ganske greit. Røde dager rundt eggløsning og et par oransje dager rundtom de røde fordi eggløsningen kan variere litt

Jeg kan anbefale den på det sterkeste :) pfc har også kjempe god service :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker babycomp (litt mer avansert enn ladycompen bare) og er veldig fornøyd. Føler jeg har blitt godt kjent med kroppen min og syklusen min, vet når eggløsning er, fin oversikt over når jeg skal ha mensen osv. Syns det er fint å vite hvor jeg er i syklusen, uten å måtte dra frem en kalender :P

Brukt den i 2,5år nå :)

I starten blir det en del usikre dager, frem til den er kjent med syklusen din, men etter det er det ganske greit. Røde dager rundt eggløsning og et par oransje dager rundtom de røde fordi eggløsningen kan variere litt

Jeg kan anbefale den på det sterkeste :) pfc har også kjempe god service :)

Tusen takk for svar :) Da satser jeg på en Ladycomp :)

• Liker 1
Skrevet

Den virker å være helt genial. Planlegger å gå til innkjøp av den selv :danse:

Skrevet

ja, men har lest det er ikke så sikkert, så må det vel på sædrepende krem, sitte i ei god stund før og etter. Hadde vel mistet sexlysten lenge før jeg hadde fått oppi et pessar og vært klar. Nei Takk. Kan ikke akkurat ha noen spontan sex da. Kjære, skal vi ha sex i kveld? Ok..da går jeg og gjør klar pessaret. eh.. Anonymous poster hash: 57770...5a2

Nei, du må ikke sette inn pessaret en god stund før. Det kan settes inn rett før sex. Men det må være inne noen timer etter sex. Hvis dere som regel har sex i senga, så kan du sette inn pessaret regelmessig hver gang du skal legge deg. Du trenger altså ikke å planlegge sex for å bruke det. Da kan sexen likevel bli spontan, og u vet at prevensjonen er på plass. Pessar har høy sikkerhet, men ikke like høy om P-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...