Gjest .-L-. Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Hva kommer det fra? Merker at folk har forskjellige meninger om det. Noen mener at selvtillit er utseende relatert for eksempel. Jeg er av en annen oppfatning og mener at god selvtillit kommer fra å annerkjenne egne kvaliteter, egenskaper og sunde tankemønstre rundt dette. Jeg er også veldig overbevist om at selvtillit ofte er situasjonsbetinget og at det avhenger av erfaringer. Uansett, til de som mener at selvtillit først og fremst er utseende relatert? Hvorfor mener dere det?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Selvtillit har med den indre styrken å gjøre.
Black March Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Selvtilitt er veldig situasjonsbetinget. Det nærmeste jeg kommer en definisjon på det er å være komfortabel med situasjonen man er i.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Selvtillit har med den indre styrken å gjøre. Selvfølelse, ja. Selvtillit er mer slik som L snakker om. Anonymous poster hash: a87da...e53
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Selvtillit går på det du gjør og anerkjennelse utenfra. Selvfølelsen går på den du er og den anerkjennelsen du gir deg selv. Og for å forvirre totalt så har du begrepet selvbilde, som på en måte er summen av de to. Anonymous poster hash: 5e5e3...d0d 1
Gjest .-L-. Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 (endret) Du kan jo legge til selverdi også , men jeg er ikke helt enig, fordi i mitt tilfelle så kommer selvtilliten innen ifra. Jeg kan bli brutt ned uten i fra, av stygge kommentarer, men det avhenger veldig av hvor herdet jeg er av det, rett og slett. Endret 28. juli 2013 av .-L-.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå