Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Startet for ett par dager siden, plutselig begynte jeg å få skikkelig vondt i venstre lår/lysken, som om det var "voksesmerter". Etter det har samme type smerten spredd seg til forskjellige steder i kroppen. Føttene, armene, skulderen, låra osv. Smerten skjer kun på en plass av gangen, aldri samtidig. Den smerten jeg fikk i låret føles litt ut som en krampe. Kommer også litt "tingling" i fingrene. Er nervesystemet mitt på tur eller kan det være en slags infeksjon?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Er 20 år, 85kg aldri hatt noe tidligere sykdommer eller store skader.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Kommer også litt "tingling" i fingrene. Mener du "prikking" i fingertuppene?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 "Prikking" i fingertuppene kan tyde på surstoffmangel. Jeg ville hørt med lege om dette. Har du trent i det siste eller gjort andre aktiviteter som kan gi forstrekninger eller stølhet i muskler?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skal til legen på onsdag. Det er 4 dager siden jeg trente. Det var ikke noe hard trening heller.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Ja det kan stemme Det er typisk for surstoffmangel. Den eneste gangen jeg har opplevd det, var da jeg syklet i kulden og ble svært avkjølt i hele kroppen. Da gikk dette selvfølgelig over etterhvert når jeg kom inn og fikk varmet meg. Smertene du beskriver i sammenfall med prikking i fingrene, synes jeg at du burde ta opp med lege.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skal til legen på onsdag. Det er 4 dager siden jeg trente. Det var ikke noe hard trening heller. Har du nylig tatt et kaldt bad eller blitt avkjølt på annen måte, eller evt anstrengt deg? Hvor lenge har du hatt prikkingen? Hvor lenge har du hatt smertene?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Pleier å ta en kald dusj av og til. Og det er godt mulig at jeg sliter med stressing. Har hatt alt dette i ett par dager.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Pleier å ta en kald dusj av og til. Og det er godt mulig at jeg sliter med stressing. Har hatt alt dette i ett par dager. Jeg håper at du får hvilt deg og koblet av, og at dette som du beskriver, gir seg snart. Kanskje noen som vet mer enn meg, kan gi deg gode råd. Her er en årsak til prikking i fingertuppene: "Det finnes også helt klart ikke-nevrologiske forklaringer på prikking, nummenhet m.v., og blant de vanligste er hyperventilering. Dette kan man gjøre helt ubevisst, og det skaper slike symptomer." http://www.lommelegen.no/legesvar/nummenhet-og-prikking-0 Jeg ønsker deg god bedring
Sugerøret Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Og nerver i klem. Mao ikke nødvendigvis farlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå