Gå til innhold

Tips til smertestillende?


Gjest Alekz

Anbefalte innlegg

Gjest Alekz

Heihå!

Jeg er så "heldig" at jeg har helt grusomme mensensmerter! Jeg har prøvd masse forskjellige smertestillende, men ingen av de har virket.

Smertene hemmer meg totalt og noen ganger klarer jeg ikke å stå oppreist eller sitte og må bare legge meg ned rett og slett.

Jeg går på p-piller som liksom skal redusere sterke smerter, men tydeligvis stemmer ikke det.. Så jeg tar bare sukkerpillene hver tredje måned for å slippe unna smertene.

Helst skulle jeg vært helt foruten denne "helvetesuken", så hvis noen vet om noe som hjelper er det bare å "rope" ut! Trenger tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker varmeflaske.

Jeg får det mest i ryggen, og står da gjerne på alle fire eller rompa i været mens gubben gnikker og gnur som bare juling i korsryggen.

Etterpå setter jeg meg da i sofaen med varmeflaska på ryggen. Passer på å ha den varm hele tiden....

Og jeg bruker Ibux. Paracet funker ikke.



Anonymous poster hash: 2c81c...467
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du kan ha endimetriose? Det kan jo behandles, sånn at selve årsaken til mertene reduseres.

Ellers så kan 400 mg Ibux kombinert med 1000mg Paracet (altså full dose av begge to) teygt kombineres.

Legen kan vel skrive ut sterkere medisiner. Bytte ut Ibux med Voltaren og evt få Pinex Forte i tillegg.

God bedring!

Anonymous poster hash: 605f2...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisintips synes jeg du skal få hos legen din, og ikke på KG.

Nå trenger man ikke være overlege for å vite at Ibux og Paracet kan kombineres...Bare å spørre på apoteket om man er i tvil.

Anonymous poster hash: 605f2...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

For det første, kutt ut koffeinholdige varer, dvs. kaffe, sjokolade, cola osv. Ta 100 mg B6-vitamin daglig og E-vitamin 400 IE. Denne tar du like etter frokost. Ryllikte så ofte du har behov og dong quai-kapsler tre ganger daglig kan du også forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alekz

Medisintips synes jeg du skal få hos legen din, og ikke på KG.

Har fått en god del forskjellige typer utskrevet av legen min og ingen virker. Var i utgangspunktet ikke ute etter legen sin mening når jeg skrev denne tråden.

Til dere andre, takk for tips! Jeg skal prøve det dere har foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør legen om å få prøve Cataflam. Det får du bare på resept.

Samme som Voltaren. Og det kan også kombineres med Paracet om smertene er sterke (vet av egen erfaring).

Anonymous poster hash: 605f2...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Voltaren. Og det kan også kombineres med Paracet om smertene er sterke (vet av egen erfaring).

Anonymous poster hash: 605f2...e8f

Mulig de har noen av de samme virkestoffene, men Volatren har ingen virkning på mine menssmerter eller migrene. Det har derimot Cataflam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de har noen av de samme virkestoffene, men Volatren har ingen virkning på mine menssmerter eller migrene. Det har derimot Cataflam.

De inneholder begge virkestoffet diklofenak, så de skal i teorien være akkurat det samme :)

Anonymous poster hash: 605f2...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det helt forferdelig før. Kastet opp, lå bare å vrei meg på gulvet i smerter, kald svettet, besvimte om jeg prøvde å bevege meg, ibux og slikt hadde null effekt. Naproxen på resept var faktisk redningen for meg, vet om mange den ikke har hjulpet for i det hele tatt, men for meg har det virkelig vært en reddende engel. Det er fremdeles smerter, men ikke mer enn ubehag og den ekle følelsen i magen, gjør jo fremdeles vondt, men mer enn levelig. Så er hvert fall hvert å prøve :) For noen venninner av meg, med mye mildere menssmerter, hadde ikke pillen noen virkning en gang. Men tror disse hadde den reseptfrie versjonen om jeg husker riktig.



Anonymous poster hash: 6667d...3ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tramadol og Voltaren, det fungerer for meg. Naproxen, ibux ol er bare sukkertøy på mine menssmerter.



Anonymous poster hash: 9acdf...d36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Tramadol og Voltaren, det fungerer for meg. Naproxen, ibux ol er bare sukkertøy på mine menssmerter.

Anonymous poster hash: 9acdf...d36

Som jeg skrev over så vet jeg at naproxen ikke funker for mange, men for meg funket det helt fantastisk, så er vært å prøve. Jeg ble ofte innlagt til overvåkning pga mens smertene mine, siden jeg ble så dårlig. Frådet ut av munnen min, besvimte bare jeg skulle reise meg opp fra sengen, helt forferdelig, så ja..

Anonymous poster hash: 6667d...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over så vet jeg at naproxen ikke funker for mange, men for meg funket det helt fantastisk, så er vært å prøve. Jeg ble ofte innlagt til overvåkning pga mens smertene mine, siden jeg ble så dårlig. Frådet ut av munnen min, besvimte bare jeg skulle reise meg opp fra sengen, helt forferdelig, så ja..

Anonymous poster hash: 6667d...3ea

Har ikke skrevet at det ikke har vært å prøve for noen, flott at det fungerer for deg! Jeg skrev bare hva jeg brukte og at de vanlige medikamentene mot menssmerter ikke har noen virkning for meg. Har da hørt og lest at mange har god erfaring med Naproxen. Er helt klart verdt et forsøk siden det ikke er et vanedannende eller et sterkt preparat.

Anonymous poster hash: 9acdf...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

mas deg til å få tramadol av legen :D det er namnam som jeg brukte etter blindtarmsoperasjon :P minuset er at den har rød trekant men brukes bare ved behov :) blir veldig trøtt av den da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...