Gå til innhold

Ta kampen med barnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du er barnevakt, trenger du ikke bry deg så mye med å ta denne formen kamper så fremt foreldrene ikke har sagt at du skal det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Dette er da ikke din sak, det er foreldrenes. Hvorfor bryr du deg om å oppdra et barn du bare irriterer deg over?

Jeg vil heller ikke kalle motvilje mot hele korn i brød for bortskjemthet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tvunget til å spise brød med store korn når jeg var liten, selv om jeg brakk meg, det endte med at jeg kastet opp og jeg klarer den dag i dag ikke brød med hele/halve korn.

Anonymous poster hash: 91f8a...873
AnonymBruker
Skrevet

Du som barnevakt skal da ikke ta noen kamp?

Når det er sagt: jeg var slik når det kommer til brød som dette barnet er. Klarer ikke hele korn, ikke halve heller. Jegablir kvalm når jeg tygger det og brekker meg rett og slett. Var svært kresen som barn, men har vokst det meste av meg og liker mye nå. Brød med store korn i derimot klarer jeg bare ikke. Det er sånn at jeg vil heller gå sulten enn å måtte spise det. Har dog spist noen ganger av høflighet på besøk, og det har vært en kamp å spise samtidig som jeg har prøvd å skjule hvor ubehagelig jeg synes det er.

Altså: det er ikke greit å tvinge et barn til å spise et brød. Du sier jo du var klar over dette. Da burde du ha kjøpt et alternativ før barnet kom, eventuelt bedt foreldre ta med.

Er ikke din sak å ta noen kamp med barnet

Jeg har det helt likt! Spesielt disse ekle blank-aktige solsikkeførene *grøss*. Og jeg er ikke borskjemt av den grunnen :) Litt godt å lese om flere med samme erfaring.

TS, hvorfor er du barnevakt for en du tydelig ikke er noe begeistrert for?

Anonymous poster hash: daa35...a67

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det synes jeg du burde. Bare ikke tilby barnet noen alternativer.

Liker du alt du får servert??? Eller tilbyr du aldri dine gjester alternativer dersom det skulle være noe de absolutt ikke kan fordra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...