AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Alle i min familie snakker med katten vår. Av og til mjauer han veldig mye, og virker som han venter respons. Vi har nesten en samtale. Vi snakker med han når vi koser med han, når han bare sitter der å glor i veggen, når han kommer inn, skal ut, ja alle situasjoner. Så begynte jeg å tenke på. Har det noe å si for katten? Føler de kjærlighet av dette? Anonymous poster hash: d7d21...48e
Gjest Bud Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Kjøteren her i huset logrer fælt når vi snakker om biler og pupper, så jeg regner med at dyrene bli glad ja
skruf Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Snakker både med katten, hunden, og t.o.m hamsteren jeg:) Tror dyrene får noe utav det.. F.eks katten "svarer" når jeg snakker med den, med mjauing og kosing. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Kjøteren her i huset logrer fælt når vi snakker om biler og pupper, så jeg regner med at dyrene bli glad ja Haha pupper Anonymous poster hash: d7d21...48e
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Klart man snakker med dyrene sine og klart de setter pris på dette. De skjønner ikke hva vi sier, men de skjønner godt de er en del av familien og at de blir verdsatt. Hvem ønsker ikke det? 7
Gutt95 Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 ... Når han bare sitter der å glor i veggen...Anonymous poster hash: d7d21...48e Åh! Det er søtt, altså! En liten forskjell fra det å når en gamling gjør det. Har hund btw; ALLE dyr har til felles at de reagerer på rutiner, ''tegn'', og stemmeleie/bruk. Har du alltid høy stemme når du er glad, så assosierer dyret ditt til det. 1
fruBeist Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Her i hus snakker vi både med, og på vegne av kattene Altså, om jeg for eksempel ser at kattene vil ut, så sier jeg noe sånnt som "få nå opp den døra da" som om det var katten som snakket til meg 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Katten min maler høyere når jeg sier navnet hans. Anonymous poster hash: e616f...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Det vanlige er vel å snakke til dyr, man skal være rimelige koko i hodet om man tror at man snakker med dyr. Anonymous poster hash: b849e...20c 1
Gutt95 Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 ... Man skal være rimelige koko i hodet om man tror at man snakker med dyr.Anonymous poster hash: b849e...20c Nei. 7
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Ja,jeg tror de reagerer positivt på det. Har to katter,og de reagerer litt forskjellig. Hannkatten kan gjerne mjaue,male osv,men han er generelt mer pratsom. Kan gjerne komme mjauende ute hvis vi er ute,og fortsetter å mjaue når jeg prater til han. "Ja,er det du som kommer?","Mjau","Pus","Mjau","Der var du jo!","Mjau" osv. Gir gjerne beskjed utenfor luka også han,som om han sier "her kommer jeg,er det noen her eller?". Hunnkatten er ikke så pratsom,men halen fyker i været og hun kommer bort for å kose når jeg prater til henne med glad stemme.Begynner også å male noen ganger. Hun kan også bli litt sur og gretten hvis jeg sier "nei" til henne hvis hun gjør noe hun ikke får lov til. Endret 26. juli 2013 av Crazycatlady 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Det vanlige er vel å snakke til dyr, man skal være rimelige koko i hodet om man tror at man snakker med dyr.Anonymous poster hash: b849e...20c Derom strides de lærde og ulærde. Jeg snakker med kaninene våre. Noen ganger er det som om de snakker tilbake selv om de ikke lager lyder. Anonymous poster hash: e0429...34f 3
Solsikken:-) Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Alle jeg kjenner snakker til dyrene sine.
Rumle Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Her i hus snakker vi både med, og på vegne av kattene Altså, om jeg for eksempel ser at kattene vil ut, så sier jeg noe sånnt som "få nå opp den døra da" som om det var katten som snakket til meg Samme her 2
tøydokka Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 ja, det er lett å se at de får noe ut av det! Snakker mye med mine katter, og det virker de så glade for Og det er klart man snakker med dem, og ikke bare til dem. Alle som har hatt dyr vet at de har ulike måter å uttrykke seg på, alt etter hva de vil si. Mrrjaa betyr for eksempel: "jeg er glad for å være med deg, vi er venner!" Mens "aooo" betyr: "åpne døren, ser du ikke at jeg sitter her og skal inn??" Med litt annet tonefall, betyr det "løft meg opp på det skapet, for jeg må se til at alt er i orden oppå der!" Maling har forskjellig lyd, styrke og rytme. Litt sånn snorkende rask maling betyr at katten er opptatt av noe, f.eks å undersøke en leke.. Mens mer rolig, jevn dur betyr at den vil si at den koser seg og slapper av.. 3
stripen Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Vi snakker med hunden vår. Hun har noen uttrykk som er så menneskelige at det er umulig å ikke se på det som konversering oss i mellom. Selvfølgelig forstår hun ikke alt av ord og setninger, men det er ganske morsomt når vi snakker med henne, og hun responderer på den måten hun gjør. Det er nok mye som er fantasering fra vår side, men at vi snakker med henne er det ingen tvil om.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Åh, katten min legger seg ned og åler seg og maler og ser ut som hun gørrkoser seg hvis jeg snakker med henne. Virker som jeg koser henne med stemmen Anonymous poster hash: 2a37b...475
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Hehe bra det ikke bare er oss:) Vi sier nei med streng stemme dersom katten vil legge seg oppi den ene sofaen. Den er ny og lys i trekket, så den er off limits. Han har et håndkle i den ene enden som han får ligge på da. Men anyway, når vi sier nei skjønner han at han ikke får lov, og han vet så altfor godt at den sofaen ikke er tillatt. Likevel når vi forlater rommet lister han seg oppi når vi kommer ut igjen later han enten som ingenting, eller gir oss det mest uskyldige blikket ever. Så da får han jo lov likevel Anonymous poster hash: d7d21...48e 1
Sugerøret Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skravler mye med bikkja.Om han kunne ha svart ,ville han nok bedt om ørepropper 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. juli 2013 #20 Skrevet 26. juli 2013 Det vanlige er vel å snakke til dyr, man skal være rimelige koko i hodet om man tror at man snakker med dyr. Anonymous poster hash: b849e...20c Til eller med er vel ikke så nøye. Ser at jeg har skrevet til uten å tenke over det, men dyr responderer jo på det en sier selv om de ikke gjør det på samme språk som oss. Poenget er jo at de setter pris på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå