Hedda-78 Skrevet 31. juli 2013 #21 Skrevet 31. juli 2013 Vi er hos besteforeldre ca 2 ganger i året, ca 1 uke-10 dager hver gang. De er hos oss 1-2 ganger i året, ca 4-8 dager hver gang.Så det er ikke så mye barna får sett besteforeldrene sine, dessverre. Jeg hadde selv besteforeldre som bodde langt unna, og fikk aldri noe tett bånd til dem. Men vi ønsker faktisk å gjøre andre ting i ferien enn å alltid reise til den lille bygda og gå oppå hverandre. Jeg har lyst å skape våre egne ferieminner, med våre egne opplevelser.Men etter hvert som barna blir litt større, kan faktisk barna reise til besteforeldrene alene (må jo ta fly med dem til de kan reise alene), og da kan barn og besteforeldre få litt skikkelig tid sammen, og mor og far kan få litt etterlengtet barnefri.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #23 Skrevet 1. august 2013 med barn. Hvor mye er dere på besøk hos foreldrene deres? Er snakk om 12 timers reisevei. Anonymous poster hash: 0a1d6...6f1 De er hos oss ca. 2 ganger i året, og vi hos dem 1-2 ganger i året. Anonymous poster hash: 8c8b8...592
kaprifolen Skrevet 1. august 2013 #24 Skrevet 1. august 2013 Min mor etablerte seg langt hjemmefra, i min fars del av landet. Hans foreldre levde ikke lenger da vi barna ble født, så det ble mormor og morfar vi besøkte. Vi var der alt fra 4 til 8 uker på sommeren(skoleferie), ofte i høst- og/eller vinterferie, og mormor og morfar reiste til oss noen uker her og der, samt hadde "juleturnus" mellom mamma og søsknene hennes. Alle de bor i en 2-3 timers radius, mens barndomshjemmet er ca 8t bilvei unna, så selv om besteforeldrene våre bodde hos en tante eller onkel, så så vi dem jo allikevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå