AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Er ny her, så visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men håper på svar jeg er en jente på 20 år som lurer litt på om jeg kan ha hatt en spontanabort. Jeg går ikke på p-piller og har hatt samleie rundt eggløsnings-dato ettersom vi prøver å bli gravide. var 14 dager over mens igår og tok en test, denne var negativ. Et par timer etterpå begynte jeg å blø og fikk utrolig magesmerter/kramper så jeg bare gråt og lå å vred meg. dagen etter, altså idag har jeg hatt utrolig dunkende/pressende smerter i underlivet, var på jobb og måtte bare sette meg ned. det hjalp litt med smertestillende også. i løpet av de årene jeg har hatt mensen har jeg aldri hatt slike smerter. Så nå er jeg usikker på om dette "bare" er mensen eller om det kan ha vært en spontanabort. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg vel isåfall vært ca 4 uker på vei. Kan man da isåfall merker dette med så smerter så tidlig? noen som har erfaringer eller kjenner seg igjen? takknemlig for svar Anonymous poster hash: 00cbc...058
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Ja, det kan det ha vært. Men da burde det ha slått positivt ut om du tok en graviditetstest. En spotanabort gjør ofte vondt selv om det er kort i svangerskapet, vet av egen erfaring. Da må livmoren og livmorhalsen jobbe og presse ut det som må ut. Men om smertene er borte nå, er det ikke noe farlig. Det skjer veldig ofte, naturens måte å sile ut embryoer det er noe alvorlig galt med. Og det skjer ganskeofte, for mye som skal klaffe før et embryo fester seg og vokser. Bedre lykke neste gang!Anonymous poster hash: c34c2...e00
#lillemy Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Ja, det kan det ha vært. Men da burde det ha slått positivt ut om du tok en graviditetstest. En spotanabort gjør ofte vondt selv om det er kort i svangerskapet, vet av egen erfaring. Da må livmoren og livmorhalsen jobbe og presse ut det som må ut. Men om smertene er borte nå, er det ikke noe farlig. Det skjer veldig ofte, naturens måte å sile ut embryoer det er noe alvorlig galt med. Og det skjer ganskeofte, for mye som skal klaffe før et embryo fester seg og vokser. Bedre lykke neste gang!Anonymous poster hash: c34c2...e00 [/acronym takk for svar! Endret 25. juli 2013 av maddeblomsten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå