Gå til innhold

Jeg vet ikke mine arme råd...Har ikke kapasitet til å ta vare på mine tre hunder.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har per dags dato eneansvar for tre valper på hhv. 5 mnd, 7 mnd og 5.5 mnd. (en Gordon Setter, en Alaskan Husky/Rottweiler-blanding og en Pomeranian/Chihuahua-blanding). Jeg jobber ved siden av dette fulltid som lærer, så jeg er alltid låst og borte fra klokken 07.30-16.00 hver dag, tirsdager er det trinnmøte på skolen (da er jeg hjemme klokken 18-19.00) og hver torsdag er det fellesmøte fra 16-18.00). Ved siden av dette har jeg selvfølgelig utviklingssamtaler, oppfølging av elever utenom dette, andre møter og annet. Nå er jeg selvfølgelig ute i ferie, og det har hjulpet litt, men jeg har ved siden av lærerjobben en sommerjobb som personlig assistent for en CP-fyr som krever sitt, for å si det sånn… Har hatt med hundene noen ganger, men fyren er allergisk, så det gikk jo ikke som jeg hadde tenkt.

Det er klart at det er mitt ansvar, jeg valgte dette selv, men jeg ser at dette ikke går lenger. Den ene hunden har sterk seperasjonsangst og har allerede bitt meg til blods ved to anledninger (chihuahua/pomeranian-miksen). Jeg er redd for at den skal angripe et barn, en nabo eller lignende. Eller enda verre: en annen hund. Jeg har hørt at hunder skal avlives hvis de biter, men det vil jeg virkelig ikke gjøre. Jeg ofrer meg for hundene mine hvis det må til. De har livets rett.

Jeg vil ikke si at hundene har det noe fælt, men jeg kjenner at jeg ikke får gitt dem det jeg ønsker og det de fortjener. Vurderer nå å få satt unna en eller to, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem? Jeg betalte relativt mye for alle tre, så jeg er ikke interessert i å gå i tap, så det må være mulig å finne en løsning. Til å være blandingshunder er de ganske så renrasede.

Jeg gir hundene tre timer med mosjon daglig. Jeg kommer rett hjem fra jobb, tar på joggeskoene og løper non-stop i tre timer. Som følger av dette har jeg fått påvist magesår hos legen, grunnet stress, og jeg har mistet over 10 kilo (per dags dato har jeg en BMI på 15). Dette går over stokk og stein, det går virkelig ikke mer.

Jeg elsker hundene mine og hadde tatt mitt eget liv for dem hvis nødvendig, men jeg velger å se virkeligheten slik den er, og må derfor finne en løsning som er for det beste for mine to gutter og min lille tispe. Skulle egentlig flytte med samboeren min om halvannet år, og det var litt av grunnen til hvorfor jeg bestemte meg for at det ville gå fint med tre hunder, men nå er det slutt. Bor i en liten ettromsleilighet, her er det i prinsippet helle ikke lov å ha hunder, så jeg er stadig på let etter et nytt sted å bo. Har også en katt, men den skal omplasserer i løpet av høsten da hun er svært sjalu.

Vær så snill, ikke kom med ukvemsord og vær usaklig. Dette er vanskelig for meg, da jeg selvfølgelig helst skulle ha sett at jeg hadde hatt mulighet til å ta vare på hver enkelt av disse barna mine. Jeg ønsker det beste for dem, og innser at jeg ikke har mulighet til å gi dem alt de trenger. Det gjør vondt i innrømme det, men det er bare å se sannheten i hvitøyet.

Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? Det er mulig løsningen blir at jeg går ned i stillingsprosent, men jeg tror det beste for hundene er å få et nytt hjem. Er det vanskelig å få omplassert rolige og fine hundevalper? Setter stor pris på råd rundt dette.

Hilsen en fortvilt hundemamma.

Anonymous poster hash: 47915...2b2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett inn annonse i avisen hvor du prøver å få omplassert disse hundene. Den ene trenger kanskje atferdsterapi, men slike små hunder er jo relativt populære. Spør på en dyreklinikk om du kan henge opp lapp? Ta noen fine bilder. Tror ikke det er så vanskelig å få omplassert unge hunder.

Anonymous poster hash: 65ad0...51d

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hva var det vi sa? Du fikk jo en del råd her sist (så mye sammenfallende med en tråd her fra våres) som du ikke ville høre på. Og så har du jaggu skaffa deg hund nr 3?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 113bd...df2
Skrevet

Så trist det gikk sånn.. Du får prøve å sette inn annonse på finn.no og se ann de som svarer slik at hundene får gode hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne tatt ditt eget liv for dem, men du vil ikke gå i tap økonomisk?

Til å være blandingshunder er de ganske så renrasede.

Blandingshunder er ikke renrasede, så om du skal selge de og de ikke har stamtavle kan du ikke forvente å få noe særlig mye mer enn en "standard" blandingshund på finn for de.

Anonymous poster hash: 42ef8...759
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg inn i reell arbeidstid for lærere før du skriver. Ingen lærer i Norge har bundet opp tid til møter to ettermiddager i uka, sånn at de ikke er hjemme før kvelden.

Hvis du er lærer, og har skrevet et så jævlig naivt og fjortisaktig innlegg som det linkes til her, så er jeg Batman.

Anonymous poster hash: 8fded...d15

• Liker 4
Skrevet

Min første tanke er rett og slett at dette må være trolling, det er nesten ikke mulig å være så kunnskapsløs. Jeg orker ikke å ramse opp alt en gang. Er dette sant, så har du muligens ødelagt noen flotte hunder.

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg vert sjefen din og sett at du som lærer kaller brukeren som du angivelig hjelper for "cp-fyr", så hadde jeg gitt deg mer enn nok av tid til å ta vare på bikkjene dine....

• Liker 5
Skrevet

Blir bare trist av å lese dette.

Hvorfor fikk du deg hund når du egentlig ikke har tid til det? Hvorfor TRE hunder og ikke en? Skal man ha så mange må man vie veldig mye av tiden sin til dem.

Håper du enten tar godt vare på de fremover eller finner gode hjem til de. Du vil ikke få tilbake det du har betalt. Tenk først og fremst på hundenes beste.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper virkelig dette er en trolletråd (selv om jeg ikke skjønner hvorfor noen skulle tullet med noe sånt noe). Hvis ikker er dette bare veldig trist. Stakkers hunder er det første jeg tenker, og hvilken uansvarlig eier som skaffer seg tre hunder (og en katt?) uten å ha kapasitet til å gi dem det de trenger. Du sier du bor i en ettromslelighet hvor det ikke er tillatt med dyr. Hvordan har du fått til dette uten å få klager fra naboer/huseier?

For å være ærlig virker hele innelegget diitt veldig suspekt. Du sier du løper non-stop med hudene i tre timer. Løper du med alle tre hundene i tre timer, til og med Pomeranianen/Chihuahuaen? :sjokkert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg inn i reell arbeidstid for lærere før du skriver. Ingen lærer i Norge har bundet opp tid til møter to ettermiddager i uka, sånn at de ikke er hjemme før kvelden.

Hvis du er lærer, og har skrevet et så jævlig naivt og fjortisaktig innlegg som det linkes til her, så er jeg Batman.

Vi følger elevene, dvs. at vi mandag-torsdag har bundet arbeidstid (vi skal være på skolen og tilgjengelig) fra 08-15. På fredag slutter elevene klokken 13. Jeg har også noe reisevei hjem fra jobb grunnet rush. Vi er bundet til møter, jo. Vi har lagt fellesmøte en gang i uken, dette foregår etter elevenes skoletid (fra 15 og varer vanligvis en time) . Ved siden av dette har vi alltid trinnmøte en gang i uken. Noen ganger bruker vi lang tid, andre ganger ikke. Hvis vi avslutter klokken fem, er det fort slik at kl. blir mye mer innen jeg er hjemme. Det er uansett uinteressant å diskutere arbeidsforholdene mine her. Slik er det på min arbeidsplass (ungdomsskole), du må gjerne komme og hospitere hvis det er vanskelig å tro.

Skrevet

Omplasser hundene dine fort fort fort.

For det første er tre timer løping alt for mye for en 5mnd gammel valp, og for det andre så ville jeg aldri aldri anbefalt en husky/rottweiler mix til en førstegangstjeneste.

Nå omplasserer du hundene dine, og så kan du sånn smått begynne å tenke på ny hund når du har hatt stabile boforhold til hund i minst ett år. Da kan du begynne å tenke på det.

Den valpen som har bitt deg er en bekymring.. Nå er det ditt ansvar at den får et hjem der de vet om alle problemene til hunden, og de er klar over at den har bitt før, ellers så kan du risikere at de ikke vet å den volder skade.

Skaden har jo allerede skjedd, så nå må du bare rydde opp så godt det går. Til neste gang kan du tenke at en hund lever i 8-15 år og du burde ha hunden din hele livet..

Så ta lærdom, hund er fint men mye jobb, neste gang så må du være sikker på at du er helt klar, Okey?

AnonymBruker
Skrevet

Vi følger elevene, dvs. at vi mandag-torsdag har bundet arbeidstid (vi skal være på skolen og tilgjengelig) fra 08-15. På fredag slutter elevene klokken 13. Jeg har også noe reisevei hjem fra jobb grunnet rush. Vi er bundet til møter, jo. Vi har lagt fellesmøte en gang i uken, dette foregår etter elevenes skoletid (fra 15 og varer vanligvis en time) . Ved siden av dette har vi alltid trinnmøte en gang i uken. Noen ganger bruker vi lang tid, andre ganger ikke. Hvis vi avslutter klokken fem, er det fort slik at kl. blir mye mer innen jeg er hjemme. Det er uansett uinteressant å diskutere arbeidsforholdene mine her. Slik er det på min arbeidsplass (ungdomsskole), du må gjerne komme og hospitere hvis det er vanskelig å tro. Anonymous poster hash: 47915...2b2

Du forsøker å moderere nå, siden det du skrev om dette først er komplett usannsynlig?

Og, du løper altså i 3 timer hver ettermiddag? Hva er du? En evighetsmaskin? Bikkjene greier vel knapt å henge med? Ser for meg den minste :fnise:

Artig tråd, da. Jeg fikk meg i det minste en god latter nå midt i agurktida, liksom. Sånn ellers synes jeg egentlig dette er et tema man ikke kødder med. Artig med trolling, men kanskje lurt å dikte opp en problemstilling som ikke går på dyrs velferd? (Ikke barn heller, det er fy!)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

.....

Det er klart at det er mitt ansvar, jeg valgte dette selv, men jeg ser at dette ikke går lenger. Den ene hunden har sterk seperasjonsangst og har allerede bitt meg til blods ved to anledninger (chihuahua/pomeranian-miksen). Jeg er redd for at den skal angripe et barn, en nabo eller lignende. Eller enda verre: en annen hund. Jeg har hørt at hunder skal avlives hvis de biter, men det vil jeg virkelig ikke gjøre. Jeg ofrer meg for hundene mine hvis det må til. De har livets rett.

Hilsen en fortvilt hundemamma.

You say whaat??

Anonymous poster hash: 7dc6e...a43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde meldes til dyrevernet, stakkars hunder.

Anonymous poster hash: 6dcde...21b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du forsøker å moderere nå, siden det du skrev om dette først er komplett usannsynlig?

Og, du løper altså i 3 timer hver ettermiddag? Hva er du? En evighetsmaskin? Bikkjene greier vel knapt å henge med? Ser for meg den minste :fnise:

Artig tråd, da. Jeg fikk meg i det minste en god latter nå midt i agurktida, liksom. Sånn ellers synes jeg egentlig dette er et tema man ikke kødder med. Artig med trolling, men kanskje lurt å dikte opp en problemstilling som ikke går på dyrs velferd? (Ikke barn heller, det er fy!)

Nei, jeg modererer meg ikke. Jeg er aldri hjemme før fire på hverdager (minus fredag) og på møtedager er jeg hjemme mellom 18-19 grunnet reisevei. Jeg kunne sikkert ha skrevet at alle tidspunkt inkluderer reisevei, men jeg ser ikke hvorfor dette skulle være relevant. Poenget er tiden jeg fysisk er borte fra hjemmet, ikke hvorvidt jeg er på skolen og jobber den tiden, og så har fem minutters reisevei hjem. Jeg løper jo ikke i tre timer, det er satt på spissen, men jeg er aktiv og fysisk i tre timer med hundene daglig. I skogen.

AnonymBruker
Skrevet

så du har med din tankeløshet ødelagt 3 hundeliv allerede. Vet du hvor vanskelig det er å få omplassert en hund? Finn.no flyter jo over av hunder som nærmer seg året og som folk finner ut at har bitt for mye jobb med. Det er også ikke anbefalt å ha mer en en valp om gangen da det er ekstra mye jobb når de er små.

Anonymous poster hash: 975d4...6b9
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...