muffin26 Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg bruker endagslinser som er forseglet. Kan jeg ta med en pakke med 90 linser som håndbagasje når jeg skal reise?
Thorn Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Ja, det burde gå bra. Jeg har aldri hatt så store mengder med, men linsevæske i stor beholder har alltid gått greit. Så da burde endagslinser være ok
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Jeg bruker endagslinser som er forseglet. Kan jeg ta med en pakke med 90 linser som håndbagasje når jeg skal reise? Jeg ville ikke satset på det. Ble stoppet på Heathrow en gang hvor de var skikkelig strenge og forlangte at linser, leppestifter osv skulle passe inn i den lille forseglbare plastposen. Anonymous poster hash: a33b8...80e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Aldri hatt problemer med dette, men så har jeg aldri hatt behov for å ha med meg 90 stk heller. Anonymous poster hash: e07f8...748
Anglofil Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Nei, det ville jeg ikke tatt sjansen på. Jeg pleier å ta med noen linser i håndbagasjen og resten i innsjekket bagasje. Noen ganger kan sikkerhetskontrollen være veldig strenge, og det er liksom ikke verdt å ta sjansen synes jeg, med mindre du har med briller eller enkelt kan få skaffet nye. Mvh Yvonne 2
Athene Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg reiser mye, og får alltid gjennom stor linseveske og linser som "medisinsk utstyr". Har aldri vært noe problem verken i inn- eller utland. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Jeg reiser også mye, 2-4 ganger i måneden i Europa, og har som sagt fått problemer med endagslinsene på Heathrow pluss at jeg ved et par anledninger har sett folk bli bedt om å kaste større flasker med linseveske. Anonymous poster hash: a33b8...80e
Anglofil Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Jeg reiser også mye, 2-4 ganger i måneden i Europa, og har som sagt fått problemer med endagslinsene på Heathrow pluss at jeg ved et par anledninger har sett folk bli bedt om å kaste større flasker med linseveske. Anonymous poster hash: a33b8...80e Samme her. Er man villig til å ta risken, så må man jo gjerne være det, det er ikke ofte jeg har fått problemer ift linser. Men jeg har opplevd det to ganger, og det er to ganger for mye slik jeg ser det. Utrolig surt å måtte gi fra seg linser som tross alt ikke er gratis heller. Mvh Yvonne
Athene Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Mulig det er fordi jeg bruker bauch and lomb som er ganske kjent internasjonalt. De gangene jeg har fått spørsmålet har jeg kun sagt at det er "medical equipment for the eyes". For man problemer likevel (det har jeg aldri opplevd) bør en overordnet fikse saken raskt, dette er tillatt utstyr gjennom sikkerhetskontrollen.
Anglofil Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Nå bruker jeg Acuvue og de er kjente både i Storbritannia og USA. Mvh Yvonne
Karmosin Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg reiser ikke med mer enn en ukes forsyning i væskeposen i håndbagasjen. Jeg har med meg brillene mine også. På de strengeste flyplassene håndhever de faktisk væskeregelen om linser og linsevæske også, selv om man har med seg kortet med de øyemedisinske opplysningene man kan få av optiker/øyelege og kan dokumentere at det er medical supplies. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Mulig det er fordi jeg bruker bauch and lomb som er ganske kjent internasjonalt. De gangene jeg har fått spørsmålet har jeg kun sagt at det er "medical equipment for the eyes". For man problemer likevel (det har jeg aldri opplevd) bør en overordnet fikse saken raskt, dette er tillatt utstyr gjennom sikkerhetskontrollen. De bruker jeg også. Likevel insisterte de på at det er væske. Det er jo ikke akkurat medikamenter det er snakk om. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal insistere på å tøye reglementet som man forsåvidt kan være enig i at er vel rigid. Det er dessuten forskjell på å ha et par-tre par linser slengende i vesken og å ha med seg en haug og/eller en hel flaske med linsevæske. Anonymous poster hash: a33b8...80e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå