Gå til innhold

Hade kjære Tammy

Gjest Gunfreak

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

Fikk nettopp melding fra mamma om at Tammy er død, jeg viste det ville skje denne eller neste uke, men ville ikke vite når, Jeg kose og sa hade til henne på Tirsdag, du var den beste hunden i verden, så full av personlighet og egenhet.

En av tingene som gjorde deg spesiell var at du hadde små iriser, noe som gjorde at du hadde mye hvit i øyene dine, som ga deg et mer menneskelig blikk, øynene dine var fulle av skøy og lureri, Vi kunne se det med en gang når du ville leke, eller når du lurte på noe.

Du likte ikke regn, og kunne holde deg i mange timer på morgenen når det regnet, det var mye bedre å ligge i senga si god og varm enn å gå ut å tisse. Mens du ikke likte regn og bli vasket elsket du å vasse og svømme i vann, du var en hund etter vann, kjørte vi bil og du luktet vann ble du gal og ville ut.

Du var en stor liten dachs, bestemor ga deg vafler fra du var valp og du tok aldri av deg vekta du fikk på deg pga. disse vaflene, du gikk på diet for hele livet ditt.

Mammadalt var du, om mamma gitt noe sted mens vi var ute med deg, gikk hun inn i en sko butikk eller noe, begynte du å pipe og lagde dine egne rare lyder for å si fra at dette ikke var bra.

Andre hundre likte du ikke, hvorfor skulle du det, du var jo et lite firbeinet menneske, du hadde ikke noe til overs for disse rare hårete sakene som ville lukte og hilse på deg.

Jeg har fremdeles arr på ryggen etter du klorte meg der som valp, og vi lekte masse når du var ung, og selv som nesten 15åring fikk du noen gang innspill til å leke.

Du opplevde mye i livet ditt, 3 store operasjoner, og du levde dine siste 5 år som halv lam. Men det plaget ikke deg, du kunne fremdeles løpe litt når du ville og du kom deg rundt i leiligheten så lenge du hadde tepper å gå på.

Du ble smartere og smartere for hver dag, jeg trodde først du ikke var så smart, men senere har du vist deg å være et ondt geni, telle kan du, du begynte å snakke ditt egent rare språk, du hadde forskjellige grynt basert på hva du ville, ville du opp i senga? ville du ha litt nammis? Var du sulten? ville du gå ut?

Selv på slutten var du klar i hode ditt, kroppen feilet deg, men du var deg selv til det siste.

Du har vært en del av verden min i over halve livet mitt, du var den første hunden jeg har hatt siden var valp. Jeg vil savne deg så lenge jeg lever, du var unik og ingen vil noen gang bli som du var.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søv søtt lille vennen, er mange som vil savne deg :)

Jeg er veldig lei meg for ditt tap, det gjør fryktelig vondt å mistet et familie medlem, selv om de er små og dekket i pels.

Jeg er ikke spesielt troende selv på noen religion, men det hjelper meg å tenke på "Over the Rainbow Bridge" når jeg har mistet mine små kjære. Kanskje det kan være litt til støtte for deg og.

Husk på alle de gode minnene så vil hun alltid være med deg ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår hund het også Tammy og måtte avlives :(

Kondolerer, alltid trist å miste sin bestevenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Takk for kondolansene :)

Mamma tar det hardt og gråter hele tiden, hun spiste heller ikke på 2 dager etter Tammy døde.

Og mamma er livredd for at hun ikke skal bli glad i den nye valpen vi vår om en ukes dit.

Hun tok å kasta senga til Tammy da ingen skal få bruke den.

Her er noe bilder fra Tammy på hytta. hennes siste ferie.

tammy4_zpsb48a41f0.jpg

tammy3_zps614df764.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...