Gå til innhold

Trenger bekreftelse etter ons

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poenget mitt var at det skilles ut et stoff i hjernen hos kvinner under/etter "hook-up" som er ganske avgjørende for følelsen av tilhørighet og samsvar med en partner. Det stoffet heter oxytocin og effektene av dette ifm romantisk/fysisk interaksjon mellom kjønnene er kjent for forskere.

Skal vi ta forløpet av TS ons hendelse punkt for punkt så forklarer jo det hvorfor man blir urolig 'dagen derpå'. Da de var sammen så var alt så fint og bra og man var egentlig i lykkerus. Når de så gikk hver sin vei og jentes hjernen badet fortsatt i det hormonet, så tenker man gjerne mye rart om hva som har skjedd og ser gutten i meget romantisk lys og kanskje også danner visse forhåpninger. Når etter en stund da man ikke klarer å få det ut av hodet og effekten av hormonet avtar, blir man kanskje noe urolig spesielt når man ikke får denne 'bekreftelsen' fra gutten i en eller annen form.

Vi kan spekulere at det er snakk om forelskelse her, da er det mulig det er fenyletylamin. Og da er det enda verre, tenker jeg.

Likevel er det også kjemisk reaksjon, og det går over etterhvert om ting mellom dem ikke plutselig utvikler seg i samme retning.

Anonymous poster hash: 6b309...f30

Nå er det jo ikke sånn at hormonet oxytocin ikke skilles ut i hjernen på menn også.

Men en mulig forklaring kan jo være at de mannfolka (og kvinnfolka) som ofte reker ute på byen for å finne seg et tilfeldig ligg, har en redusert evne til å produsere dette hormonet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved en ONS gidder jeg ikke engang å skaffe verken navn eller nr hvis det er for mye bry. En ONS er en ONS, ferdig med saken.

Anonymous poster hash: 9a00b...3aa
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Poenget mitt var at det skilles ut et stoff i hjernen hos kvinner under/etter "hook-up" som er ganske avgjørende for følelsen av tilhørighet og samsvar med en partner. Det stoffet heter oxytocin og effektene av dette ifm romantisk/fysisk interaksjon mellom kjønnene er kjent for forskere.

Skal vi ta forløpet av TS ons hendelse punkt for punkt så forklarer jo det hvorfor man blir urolig 'dagen derpå'. Da de var sammen så var alt så fint og bra og man var egentlig i lykkerus. Når de så gikk hver sin vei og jentes hjernen badet fortsatt i det hormonet, så tenker man gjerne mye rart om hva som har skjedd og ser gutten i meget romantisk lys og kanskje også danner visse forhåpninger. Når etter en stund da man ikke klarer å få det ut av hodet og effekten av hormonet avtar, blir man kanskje noe urolig spesielt når man ikke får denne 'bekreftelsen' fra gutten i en eller annen form.

Vi kan spekulere at det er snakk om forelskelse her, da er det mulig det er fenyletylamin. Og da er det enda verre, tenker jeg.

Likevel er det også kjemisk reaksjon, og det går over etterhvert om ting mellom dem ikke plutselig utvikler seg i samme retning.

Anonymous poster hash: 6b309...f30

Vel, oxytocin blir skilt ut i lavere doser av berøring, men det er når damer får orgasme det blir skilt ut mye av det.

Jeg tror ikke stoffet har så lang varighet i kroppen egentlig da det fort blir brutt ned, men at man har lyst å oppleve det igjen med en man liker er jo ganske forståelig :P

Endret av .-L-.
Gjest Morteno
Skrevet

Bekreftelse på ONS? Hvorfor i alle dager har man ons hvis man trenger bekreftelse..

Viljestyrke, folkens.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet. Har veldig sjeldent ons pga jeg blir helt ødelagt dagen etterpå.

Vi kjenner hverandre littegrann, så vi har nr og snapchat til hverandre. Hver gang jeg får en snap rykker det litt i hjertet mitt, fordi jeg håper det er fra han.

Vet ikke hva jeg vil få bekreftelse på. Kanskje at jeg ikke ble brukt eller noe :sjenert:Anonymous poster hash: 1de02...10f

Du ble jo brukt......det er hele poenget med ONS.

• Liker 1
Skrevet

Bekreftelse på ONS? Hvorfor i alle dager har man ons hvis man trenger bekreftelse..

Viljestyrke, folkens.

Hvis ikke ONS er bekreftelse nok, bør man nok heller holde seg unna, ja. :P

Gjest sweetsugar
Skrevet

Jeg liker å få en bekreftelse for å si det slik etter ons, men tar meg ikke nær om jeg ikke får det. Man er ofte snytt til dritings, og jeg sleit med å huske navnet etter ett ons engang, så det er jo ikke akkurat seriøse greier. Om man ikke takler og ikke få bekreftelse, drit i å ligg med fremmede i fylla da vel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bekreftelse etter ONS. At han skal være interessert i et forhold? Eller at han skal bekrefte at du var god i senga? :)

Jeg har opplevd at en har vært interessert i noe mer etter ONS. Og jeg har opplevd at en ikke har svart på melding fra meg etter ONS. Det første føltes litt godt, selv om jeg ikke var interessert i noe mer. Det siste føltes helt for jævlig ydmykende, så derfor gidder jeg ikke ONS mer. Vil ikke bli ydmyket.

Anonymous poster hash: 826bf...0c4
AnonymBruker
Skrevet

Hei snuppa, beklager at jeg glemte deg men til mitt forsvar var du ikke den eneste jenten jeg pløyet over i går. du var helt middelmodig, fantastisk syntes jeg er å overdrive. Jeg forstår du er lett på tråden og trenger bekreftelse. Det var jo derfor jeg pløyde over deg men der stopper det.

Anonymous poster hash: d3b2b...bb8
Gjest Summers
Skrevet

Kanskje du er litt heldig om han ikke tar kontakt. Det eneste alternativet er ikke at han gifger seg med deg. Også mulig at han får deg til å like han enda mer uten selv å være interessert i noe mer enn noen ligg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...