Gå til innhold

Hvordan i all verden...


Fremhevede innlegg

Skrevet

..skal man kunne være sunn og slank samtidig som man skal være sosial, ikke sær og kunne "unne seg" her og der?

Virker som om man blir uglesett både om man spiser for usunt, har noen kilo for mye OG om man ikke vil unne seg. Er det frekt å ikke kjøpe godis når "alle de andre" gjør det? Frekt å si nei til kake? Men samtidig være tynn og sunn? Helst tynn, sunn på andreplass.

Arg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

..skal man kunne være sunn og slank samtidig som man skal være sosial, ikke sær og kunne "unne seg" her og der?

Virker som om man blir uglesett både om man spiser for usunt, har noen kilo for mye OG om man ikke vil unne seg. Er det frekt å ikke kjøpe godis når "alle de andre" gjør det? Frekt å si nei til kake? Men samtidig være tynn og sunn? Helst tynn, sunn på andreplass.

Arg!

Kjøp sunt, kalorifattig godis (evt ha med medbragt godis dersom det er vanskelig å få kjøpt der du møter de andre). Velg sunn, kalorifattig mat når dere er ute og spiser.

Nei, det er ikke frekt å si nei til kake. Velg sunnere alternativ, som frukt, liten porsjon nøtter, grønt. Evt si at du følger en bestemt diett

Skrevet

Det er nettopp det jeg mener med sært. Følge en bestemt diett eller ha med kalorifattig godis blir sett på som sært. Å ikke gi ungen godteri og pølse på fergen blir jo tom sett på som sært :-O

Skrevet (endret)

Måtehold.

Unn deg LITT. Beveg deg mer :)

Endret av jomfrua
Gjest Gjest
Skrevet

Det er nettopp det jeg mener med sært. Følge en bestemt diett eller ha med kalorifattig godis blir sett på som sært. Å ikke gi ungen godteri og pølse på fergen blir jo tom sett på som sært :-O

Jeg synes ikke at det er sært.

Mange styrer unna de usunne alternativene nå.

Men å velge å spise litt mindre porsjoner, er også et alternativ :)

Skrevet

Ingen andre som synes det er motstridende forventninger der ute? Er det jeg lurte på, ikke "råd" om mindre posjoner og måtehold ;-) Det klarer jeg helt fint. Synes bare det er rart hvordan det virker som om man fornærmer ved å ikke ta et stykke kake/et glass vin etc SAMTIDIG som man skal være sunn og slank. Og at TYNN er det som er sunn.

Skrevet

Ingen andre som synes det er motstridende forventninger der ute? Er det jeg lurte på, ikke "råd" om mindre posjoner og måtehold ;-) Det klarer jeg helt fint. Synes bare det er rart hvordan det virker som om man fornærmer ved å ikke ta et stykke kake/et glass vin etc SAMTIDIG som man skal være sunn og slank. Og at TYNN er det som er sunn.

Jeg har alltid vært veldig slank, og det ser ut til å irritere et fåtall av mine venninner(som selvfølgelig er 10-15 kg tyngre enn meg). Ingen av dem er feite, ikke direkte lubne heller, men en del større enn meg. Hvis jeg spiser en del mindre enn dem(de overspiser ofte, bare så det er sagt), får jeg selvsagt høre det. "Skal du ikke ha mer enn det der??" med DET forskrekkede uttrykket, etterfulgt av: "Du, ta det siste pizzastykket!!!", "JO, du SKAL ha mer is!!". :fnise:

Jeg kan legge på meg jeg også, men jeg ønsker å opprettholde kroppen jeg har nå. Derfor kan jeg ikke forsyne meg med 5 kakestykker eller 3 porsjoner mat hver eneste gang jeg er med dem. Pleier alltid å forsyne meg, og ikke bare litt, helt normal mengde, men ofte føler jeg meg presset til å spise mer enn jeg orker/vil. Synes det er veldig slitsomt, men er ikke stort å gjøre med det.

Andre ganger har jeg kanskje forsynt meg mer enn de andre. Da fikk jeg høre at jeg måtte ha vært ekstremt sulten, slik jeg forsynte meg. :fnise:

Feil blir det uansett. Har en del venner i utlandet, hvor drikke-kulturen er helt annerledes. Jeg drikker sjelden mer enn en gang i uken i Norge, men er jeg der nede, blir jeg nærmest "kritisert" fordi jeg ikke drikker større mengder. :fnise:

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...