Gå til innhold

"Har du testa deg i det siste?"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farlig? Kan man miste en arm eller få stukket ut et øye hvis man har sex med en slik mann? :klo:

Anonymous poster hash: 95a4f...981

Det holder lenge med HPV, hepatitt, herpes eller HIV....

Anonymous poster hash: a3ad2...3b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Spørre først - pule etterpå... da helst med kondom.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du har så angst for HIV så skal du være klar over at man kan få HIV av bare det å sitte på samme do som noen med HIV nylig har sittet på.

Herpes og HPV kan smitte med kondom. Hepatitt B og C er veldig smittsomt. hIV derimot skal det litt mere til for å få. Umulig å få gjennom et dosete, dersom du ikke har åpne sår bak, og det ligger ferskt, hivinfisert blod på setet. Selv da, skal det litt til.

Men ville bekyrmet meg veldig for herpes og hpv med en slik fyr. Mn merker ikke alltid at man er smittet.

Skrevet

Herpes og HPV kan smitte med kondom. .................

Ikke hvis kondomet forblir hel.

Skrevet

Ikke hvis kondomet forblir hel.

Jo. Fort gjort å komme i kontakt med huden likevel. Jeg har lest at kondom beskytter mot HPV og herpes fra 50 til 70%.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du har så angst for HIV så skal du være klar over at man kan få HIV av bare det å sitte på samme do som noen med HIV nylig har sittet på.

Hæ? Jeg har ikke angst for HIV.

- ikke ts.

Anonymous poster hash: b08c0...976

Skrevet

Jo. Fort gjort å komme i kontakt med huden likevel. Jeg har lest at kondom beskytter mot HPV og herpes fra 50 til 70%.

Er kondomet satt riktig og dekker hele penisen, ser ikke problemet jeg. Herpes er smittsom bare når det er faktisk et sår der.

Skrevet

Er kondomet satt riktig og dekker hele penisen, ser ikke problemet jeg. Herpes er smittsom bare når det er faktisk et sår der.

Enig med deg, vet bare at jeg leste det et sted nå nylig. :)

Skrevet

Selv om du spør først er det ikke nødvendigvis sant det du får som svar.. Bruk alltid kondom.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du spør først er det ikke nødvendigvis sant det du får som svar.. Bruk alltid kondom.

Jeg vet. Men jeg var full og tenkte ikke over det.

Rart at han heller ikke spurte om jeg gikk på p-piller.

Anonymous poster hash: 91706...797

Skrevet

På 2 uker?

Jeg aner ikke om han er nøye med kondom til vanlig. Han vet at jeg er forsiktig av meg, og har hatt få partnere, så kan hende han droppet kondomen akkurat med meg.

Neineinei! Man blir ikke steril av klamydia etter 2 uker. Det er snakk om år det!:-)

Dra til legen når du får time, en kjønnsykdom greier ikke å gjøre noe mye skade på 2 uker. Du kan evt ha fått herpes/klamydia. Gutten trenger ikke å ha herpes men han kan være bærer av det og deretter smitte.

Skrevet

Det går helt fint å vente to uker med å dra til lege, det anbefales vel også fordi det tar litt tid før eventuelle sykdommer vil vises på tester.. Men håper du har lært til neste gang nå da :-)

Bruk kondom uansett, det er tryggest. Det er ingen garanti for at folk snakker sannheten når de sier de har testet seg..

Skrevet

Jeg vet. Men jeg var full og tenkte ikke over det.

Rart at han heller ikke spurte om jeg gikk på p-piller.

Hvorfor blir du så full at du setter deg selv i unødvendig risiko? Nei, det er ikke rart at han ikke spurte om du gikk på p-piller. Mest sannsynlig var han også full og tenkte ikke over det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte litt på om det ikke var vanlig å gå til slike gratis klinikker som sjekker for deg?

Når jeg ble smittet (Av en dame, er dame selv) av khlamydia så hadde jeg spurt vedkommende om de var "ren", desverre løy de. Hun sendte i hvertfall melding en uke senere, og når jeg sjekket meg kunne de hvertfall se det da. Poenget mitt var at det er vel ikke to ukers vente tid, eller vente tid i det hele tatt på slike steder for å sjekke seg? ^^'

Anonymous poster hash: fbdcc...4d8
AnonymBruker
Skrevet

Feil, det er det mange tror. Men det holder med en bitteliten sprekk eller såkalte usynlige utbrudd. De fleste ligger ikke frivillig med en med synlige sår på tissen. De fleste blir altså smittet av em de ikke trodde hadde herpes. Komdom beskytter ikke så bra mot herpes og hpv.

Gjest Moirai
Skrevet

Poenget mitt var at det er vel ikke to ukers vente tid, eller vente tid i det hele tatt på slike steder for å sjekke seg? ^^'

Olafiaklinikken er bare i Oslo, de fleste andre steder er slike helsestasjon/dropin-tilbud for ungdom under 25 år. Dessuten er det lang kø og usikkert om man kommer inn på drop-in, for de fleste vil det være enklere og raskere å bestille time hos fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Olafiaklinikken er bare i Oslo, de fleste andre steder er slike helsestasjon/dropin-tilbud for ungdom under 25 år. Dessuten er det lang kø og usikkert om man kommer inn på drop-in, for de fleste vil det være enklere og raskere å bestille time hos fastlegen.

Dette var da Bergen, og ikke under 25. Klinikken jeg skulle på stengte litt for tidlig på dagen for meg så da dro jeg til Haukeland i stedet, drop-in der og hvor de sjekket alle på vente rommet til de stengte. Trodde det var vanlig med gratis til alle^^' Men takk for svaret.

Lykke til TS! Håper du skremt til kondom bruk i fremtiden selv på fylla og at alt ordner seg denne gangen :)

Skrevet

Feil, det er det mange tror. Men det holder med en bitteliten sprekk eller såkalte usynlige utbrudd. De fleste ligger ikke frivillig med en med synlige sår på tissen. De fleste blir altså smittet av em de ikke trodde hadde herpes. Komdom beskytter ikke så bra mot herpes og hpv.

Jeg skrev tidligere i tråden at kondomet skal være hel. Dette ekskluderer sprekk o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...