Gå til innhold

Thomas cook airlines - må man bestille flysete?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Nå har vi bestilt oss sydenferie med flyselskapet Thomas cook airlines. Når jeg skulle inn på siden for å etterbestille flymat, så jeg at det var en egen side til å bestille flyseter, og det kostet 80 kr per sete. Når både fly og hotell er kjøpt og betalt, er man allikevel nødt til å bestille flysete? Vi får vel et sete å sitte i uansett om vi gjør det eller ikke, eller? Eller er det sånn at alle har et sete fra før, men for 80 kr pr sete får kan vi "reservere" plasser sånn at hele familien _garantert_ får sitte sammen? :)

Har prøvd å søke det opp, men fant ikke noe... Håper noen vet! Ble litt bekymret for at vi ender opp uten sitteplasser om vi ikke bestiller, hehe :)

Anonymous poster hash: 83c2a...807
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er garantert å få sete uansett :P

Sånn som det fungerte sist jeg fløy med Thomas Cook så blir alle uten reservert sete plassert i den rekkefølgen de sjekker inn.

Skrevet

Sånn som det fungerte sist jeg fløy med Thomas Cook så blir alle uten reservert sete plassert i den rekkefølgen de sjekker inn.

De som sjekket inn etter oss satt flere radrr foran oss, så tror ikke det er slik.

Vi bestilte forresten ikke sete og satt sammen.

Skrevet

De som sjekket inn etter oss satt flere radrr foran oss, så tror ikke det er slik.

Vi bestilte forresten ikke sete og satt sammen.

Det kan jo være at de hadde reservert? :-)
  • Liker 1
Skrevet

Ikke de vi kjente nei.

Skrevet

Ikke de vi kjente nei.

Nei da vet jeg ikke :-P I utgangspunktet virker det i hvert fall som de fleste selskap prøver å plassere de som har bestilt sammen, sammen i flyet også. Men for å garantere plass sammen må man reservere
Skrevet

Vi reiste nettopp med dem, og nei, man må ikke bestille seter, men man kan være uheldige. F.eks var det et par som ikke fikk plasser sammen, og det kan man jo være så uheldig å risikere. Antagelig er det ikke et problem, bare for å ha sagt det. Forøvrig valgte vi å forhåndsbestille plasser, for å unngå å f.eks få barnefamilier eller andre ved siden av oss. Mannen og jeg fikk seter ved siden av hverandre, men det var da kun to seter ved hverandre, og deretter midtgang og derette fire seter. Så vi slapp nettopp dette med å få noen ved siden av oss, og det var veldig greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er feil, alle charterselskaper fordeler seter rundt 6 dager før avreise. Og skal man være garantert å få plass sammen så må man forhåndsreservere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...