Gå til innhold

Førskolelærer i barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere kloke sjeler der ute som vet om man som førskolelærer kan jobbe i barnevernet e.l? Har liksom endret litt retning gjennom studiet, men ville fullføre. Hva må jeg eventuelt studere for å få innpass der? Orker ikke tre nye år med barnevernspedagogutdanning..

Takk for svar på forhånd! :)



Anonymous poster hash: d12ce...fa9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er det noen av dere kloke sjeler der ute som vet om man som førskolelærer kan jobbe i barnevernet e.l? Har liksom endret litt retning gjennom studiet, men ville fullføre. Hva må jeg eventuelt studere for å få innpass der? Orker ikke tre nye år med barnevernspedagogutdanning.. Takk for svar på forhånd! :)Anonymous poster hash: d12ce...fa9

Jeg jobbet i min studietid som vikar hos en av BUFETATs instutisjoner (barnevern, "2. linje-tjenesten"), og der vrimlet det av sosionomer, sykepleiere og førskolelærere. Tror dette er mulig altså.

I førstelinjetjenesten, altså det kommunale barnevernet (som er det de fleste tenker på når de sier "barnevernet"), ser jeg at det i stillingsutlysninger ofte står "Kvalifikasjoner: 3-årig helse-/sosialfaglig høgskoleutdannelse, fortrinnsvis barnevernpedagog". Det må jo bety at også mennesker med din utdannelse må kunne bli vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Diafragma :) Her jeg bor står det i annonnsene at man kan søke, men at menn og andre med barnevernspedagogoutdanning er å foretrekke.

Jeg tror mye av utdanningen til førskolelærer og b.v.pedagog er lik, vet vi har mye av de samme bøkene. Men jeg tenker at jeg kanskje burde studert noe med lnorske over og regler osv? De har vel et fag om det, men vet ikke om Juss blir helt riktig heller.

Anyways, blir sosiologi til høsten, så får vi se hva fremtiden bringer, skal snakke med en rådgiver asap!



Anonymous poster hash: d12ce...fa9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...