Gå til innhold

homofile og lesbiske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt mangen fordommer mot dette? Blir man forskjeldsbehandlet og sett rart på?



Anonymous poster hash: e3b49...d8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt for stor diskusjon til at man kan ta den her, men kortversjonen:

De fleste nordmenn, i hvert fall unge mennesker, har ikke særlig fordommer mot homofile og lesbiske lenger. Norge er som regel inne på topp 5 i internasjonale rangeringer av hvor i verden det er minst vanskelig å være åpent homofil/lesbisk, og det jobbes aktivt mot diskriminering på bakgrunn av bl.a. seksuell legning.

Samtidig er det klart det er enkelte som har store problemer med homofili og mener det er uakseptabelt, selv om de i Norge er ganske få (i forhold til andre land). Det er også en del som mener at homofili bør være tillatt, men likevel er motstandere av f.eks. homofile ekteskap, at homofile skal kunne adoptere og slike ting.

Forskjellsbehandling kan forekomme, men de fleste etterstreber å ikke gjøre det. Noen kan synes det er litt vanskelig å forholde seg til, f.eks. at de ikke helt vet hva de skal si når de får vite at du er homofil, uten at det er vondt ment.

Anonymous poster hash: 5eb5f...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel alltid være noe forskeller på dette punktet, men det blir bedre og bedre. Og ja, Norge er en av de beste landende på dette punktet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fordommer mot homofile og lesbiske, i alle fall ikke bevisst. Jeg tuller gjerne med stereotyper hvis jeg vet de tåler det og vet det bare er tull, men jeg tuller jo like gjerne med meg selv. Har en homofil kollega, og han er en av de jeg liker best på jobb. Ikke fordi han er homofil, men fordi han alltid er så blid og hyggelig, og det smitter:) Så jeg blir egentlig ganske sur når jeg hører dem som er i mot at homofile/lesbiske skal få gifte seg>:(

Det absolutt eneste jeg har reservasjoner mot er at de skal få lov til å adoptere, ikke fordi det plager meg, men pga. mobbing. Har selv blitt mobbet på det groveste og er ikke noe jeg unner en sjel. Men yngre generasjoner blir vel mer og mer liberal og vant med alternative levemåter, så kanskje jeg ikke burde være så reservert likevel.

Bortimot de tankene jeg har om akkurat det.



Anonymous poster hash: 68057...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile og lesbiske har det godt i Norge i dag, og takk for det. Er så glad for at disses rettigheter står så sterkt i landet vårt. Hvis det er noen som fortsatt sliter med fordommer så er det de bifile. De finner ikke aksept verken hos de heterofile eller de homofile, og blir betraktet som en slags pariakaste som ikke hører hjemme noen steder. Synd, men sant.



Anonymous poster hash: a0105...37d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det absolutt eneste jeg har reservasjoner mot er at de skal få lov til å adoptere, ikke fordi det plager meg, men pga. mobbing. Har selv blitt mobbet på det groveste og er ikke noe jeg unner en sjel. .

Anonymous poster hash: 68057...775

Barn som mobber finner alltid en grunn for å mobbe.Det kan være at en har briller,rødt år osv.Mobbing har eksistert i alle år.Mamman min kom ut av skapet når jeg 9,så jeg er oppvokst med det,og jeg var et mobbeofer i alle år.Men det var pga alt annet enn akkurat det. Jeg ble bare "plukket" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn som mobber finner alltid en grunn for å mobbe.Det kan være at en har briller,rødt år osv.Mobbing har eksistert i alle år.Mamman min kom ut av skapet når jeg 9,så jeg er oppvokst med det,og jeg var et mobbeofer i alle år.Men det var pga alt annet enn akkurat det. Jeg ble bare "plukket" ut.

Det har jeg også tenkt på, men på en annen side tviler jeg på at det hjelper å ha to foreldre av samme kjønn heller. Ofte er det de som har noe spesielt ved seg som blir plukket ut. Akk:\ Vil ikke barn skal måtte være martyrer for sine foreldre. Men samtidig vil jeg rent prinsippielt la homofile/lesbiske adoptere. Jeg sitter liksom på gjerdet på dette og venter på å bli dyttet over:P Og håper noen dytter meg i riktig retning til slutt fordi samfunnet endrer seg til det bedre:)

Anonymous poster hash: 68057...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...