Gå til innhold

Tunisia


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Skal til Tunisia i sommer. Til byen Hammamet. Lurer på om det er noen som har vært der? Hvordan var det? Hva med shopping, strender, kulturen osv.

Noen som har gode/dårlige erfaringer de vil dele med meg?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Jeg var i Sousse i fjor sammen med kjæresten min, så jeg kan ikke akkurat gi deg noen tips om Hammamet. Men jeg kan gi deg noen generelle tips om Tunisia om du ønsker det?

Her er en gammel tråd om Tunisia:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...c=2343&forum=14

1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-09 08:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære var i Tunisia for 2 år siden. Vi bodde på Royale Residence i Hammemet. La meg bare si det slik: den beste charter-ferien jeg har hatt. Vi hadde det helt topp!!! Det er masse å handle, veldig god hotellstandard, fantastisk strand, billig og trivelig befolkning. Maten er helt nydelig, vi var mye å spiste på en restaurang som heter Cascades. Anbefales!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.august: hvordan klarte dere å unngå å bli matforgiftet? Hadde det ikke vært for akkurat dette hadde ferien vår blitt mye bedre, men den ble litt ødelagt av dette må en si. Det var ikke ett menneske vi snakket med som ikke ble matforgiftet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nettopp kommet hjem etter en uke i sousse. Flott strand, billig shopping( prut knallhardt), knallgod mat og deilig vær. Ble IKKE matforgiftet og vi spiste alt... masse gode salater,kebab, shawarma, grillet kjøtt, fisk., skalldyr mmmm tilogmad den lokale vinen er grei, men det blir ikke solgt alkohol på alle supermarkeder, vi bommet og kom hjem til hotellterrassen med posen full av kalde ALKOHOLFRIE øl. god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Monoprix midt i Sousse-sentrum har knallgode øl. Nam nam. Men damen i kassen kikket på oss med stoooore øyne da vi kjøpte mer enn 5 øl da. icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble heller ikke matforgiftet der nede. Vi var der i to uker i august i fjor. Vi tok en drikke-vaksine ca 1-2 uker før vi dro. Denne har vi pleid å tatt hvert år når vi drar på sydentur og har aldri blitt dårlig. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det med matforgiftning er veldig tilfeldig. Da vi var der, hørte jeg ikke om noen som ble matforgiftet, faktisk er det først nå, når jeg leser dette, at jeg har hørt om noen som ble det. Det ligger f.eks 7 norske på sykeshus nede i Kypros med matforgiftning nå.

Har selv blitt matforgiftet i Spania, Thailand og Egypt. Det er bare noe man må ta med i beregninga, bakteriene er helt forskjellige fra norske bakterier. Og da blir det kræsj. Men den vaksinen som noen pratet om er veldig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke dumt å ta vaksine nei, for å være så dårlige som vi var var ikke moro. Det gikk greit med meg, men min kjære lå en hel dag i senga med over 40 i feber og var virkelig dårlig. Heldigvis hadde vi terasse så vi kunne sitte litt ute, selvom vi måtte holde oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo litt å si hva man er vant til her hjemme. Hvis man ikke spiser mye krydret mat i Norge kan man bli lettere dårlig når man reiser utenlands. Det har noe med hva tarmen er vant til. Jeg og samboeren min elsker sterk mat, tror nok det har litt å si at vi aldri har blitt dårlige. Vi har vært i Thailand, Kypros, Italia og Tunisia.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha med IdoForm når vi er i Syden, vi....Det er melkesyrebakterier (tror jeg...) - og er litt forsiktige med hva vi spiser..og det har heldigvis gått bra hver gang icon_smile.gif

Ble ikke syke i Tunisia, heller...spiste salater og det gikk i allefall bra.

Har bare hørt om ei som ble syk der før jeg leste denne tråden - og da trodde de det var en kylling som ikke var stekt nok...

Nå forresten bare anbefale "tapas" (husker ikke hva de kalte dem) forretene dere får - knall godt...Bare vær obs på at den røde ofte er Harissa som er en ganske sterk krydder/tomatsaus - men den er knall god!!

Godt tur icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste Idoform også vi, men det gikk ikke så bra allikevel. Men vi gikk vel ned på mengden eller kuttet det helt ut når det gikk bra og det var ikke så lurt. Men pussig at alle ble sjuke når vi var der egentlig, kanskje det hadde en sammenheng med at det virkelig var ekstremt varm når vi var det...

Forresten var couscous min store favoritt der nede. Det var rett og slett nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også veldig lyst til Tunisia, tanta mi var der i fjor høst og stortrivdes!!!!

Og til dere andre som har vært der, er det barnevennlig der?!? Evnt hvor er det mest rolig på Tunisia?!?

Ha en fin fin dag og en strålende sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-06-10 13:33, Augustbrud02 wrote:

Men Monoprix midt i Sousse-sentrum har knallgode øl.  Nam nam.  Men damen i kassen kikket på oss med stoooore øyne da vi kjøpte mer enn 5 øl da.  icon_biggrin.gif

haha!! akkurat det opplevde vi og. Hun såpå meg og min kjære med surt blikk når vi kjøpte ti øl og to flasker vin...og neste dag var vi jammen tilbake...fortsatt surt blikk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...