AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Er det bedre i det lange løp å kjøpe sekk i stedet for veske, og har dere noen merker eller spesifikke vesker, sekker å anbefale før jeg begir meg ut på et lengre studieløp? Anonymous poster hash: a5516...103
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Tja, det kommer an på hva du skal studere, hvordan du studerer og hva du foretrekker. Jeg gikk på et studie der vi måtte ha med en del tunge bøker på obligatoriske forelesninger og kollokvie, og da var det greit med sekk. På samme studie satt jeg helst på lesesalen, og da var det greit å ha plass til termos, ekstra mat, tjukke sokker til å bytte ut skoene med på lange dager, en ekstra genser osv, og da avr det veldig greit med sekk. Tok en annen bachelor senere, da var det sjelden behov for bøker på forelsesning og jeg satt mer hjemme og leste eller hadde kollokvie hjemme hos folk. Da brukte jeg heller veske, og tok sekk hvis det var behov f.eks rett før eksamen. Denne skolen hadde forresten mulighet for å leie bokskap, så det var mulig ha litt nødvendigheter på skolen, og dermed redusere behovet for å dra på mye frem og tilbake. Kommer også an på hva du foretrekker, om du vil sitte hjemme eller på skolen å lese, tar du med deg mat/drikke eller kjøper du, liker du å ha flere bøker tilgjengelig eller holder det med en, har du lange eller korte dager osv. Generelt er vel sekk å anbefale, blir fort mye å dra på. Og ikke minst er det lettere å sykle eller gå et stykke med sekk om du ikke er en av de som bor veldig nærme studiestedet. Bergans har flere sekker rundt 30 L beregnet for studenter, anbefaler deg å ta en titt der (sjekk hjemmesiden). De koster litt, men er gode å bære og veldig funksjonible. Kjøp gjerne en sekk som er litt større en du tror du trenger, ekstra plass kan komme godt med! Anonymous poster hash: 1b3aa...662 2
Ananas. Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Gode poenger over her, det beste er nok å vente til du har kommet i gang for å se hva behovene dine er hvis du ikke har helt oversikt enda. På ett studie måtte jeg ha med utstyr, pc og noen bøker hver dag selv om jeg hovedsakelig liker å lese hjemme, da var det veldig greit med sekk, på et annet hadde jeg aldri behov for annet enn en notatblokk og en penn utenfor hjemmet, dagene var også så korte at det heller ikke var behov for å ha med seg bøker, mat eller handle i kantinen, så behovene den enkelte har varierer veldig. Kjedelig å ha brukt en del penger på en sekk (for skal du først ha en sekk så bør den være god, i alle fall om du har litt gangavstand), som det kan vise seg at du ikke får bruk for:)
aasmund87 Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Tenk på behovene dine. Hva skal du ha med deg? PC og bøker? Viss du skal trene, vil du ha plass til alt i samme sekk, eller ha med den vanlige baggen/veska + treningsbag/sekk. Er mange måter å løse det på. Jeg har selv valgt å ha en lite pcveske med plass til bøker. Viss jeg skal trene tar jeg med en liten northfacebag.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Tja, det kommer an på hva du skal studere, hvordan du studerer og hva du foretrekker. Jeg gikk på et studie der vi måtte ha med en del tunge bøker på obligatoriske forelesninger og kollokvie, og da var det greit med sekk. På samme studie satt jeg helst på lesesalen, og da var det greit å ha plass til termos, ekstra mat, tjukke sokker til å bytte ut skoene med på lange dager, en ekstra genser osv, og da avr det veldig greit med sekk. Tok en annen bachelor senere, da var det sjelden behov for bøker på forelsesning og jeg satt mer hjemme og leste eller hadde kollokvie hjemme hos folk. Da brukte jeg heller veske, og tok sekk hvis det var behov f.eks rett før eksamen. Denne skolen hadde forresten mulighet for å leie bokskap, så det var mulig ha litt nødvendigheter på skolen, og dermed redusere behovet for å dra på mye frem og tilbake. Kommer også an på hva du foretrekker, om du vil sitte hjemme eller på skolen å lese, tar du med deg mat/drikke eller kjøper du, liker du å ha flere bøker tilgjengelig eller holder det med en, har du lange eller korte dager osv. Generelt er vel sekk å anbefale, blir fort mye å dra på. Og ikke minst er det lettere å sykle eller gå et stykke med sekk om du ikke er en av de som bor veldig nærme studiestedet. Bergans har flere sekker rundt 30 L beregnet for studenter, anbefaler deg å ta en titt der (sjekk hjemmesiden). De koster litt, men er gode å bære og veldig funksjonible. Kjøp gjerne en sekk som er litt større en du tror du trenger, ekstra plass kan komme godt med! Anonymous poster hash: 1b3aa...662 Takk for godt svar. Skal ta pedagogikk og psykologi ved UiO, og deler bolig så lesesalen vil nok bli flittig brukt. Ser ved skolestart om det blir tungt pensum antar jeg. TS Anonymous poster hash: a5516...103
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 SEKK!! håper du ikke skal gå på BI! Anonymous poster hash: 236b7...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Scannet alle bøkene mine jeg, går rundt med dem på laptopen eller på en tablet. Og har dem også på mobiltelefonen, just in case. Anonymous poster hash: be058...105 1
globalagogo Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Sekk. Veske/bag er helt vilt slitsomt for ryggen og skuldrene, og kan gi slitasjeskader som du ikke vil merke før om ti, tjue, tredve år. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Scannet alle bøkene mine jeg, går rundt med dem på laptopen eller på en tablet. Og har dem også på mobiltelefonen, just in case. Anonymous poster hash: be058...105 Det høres ut som litt av en jobb. Ville heller brukt tiden på å lese dem. Anonymous poster hash: cee0a...cea 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Er det noen som har noen sekker å anbefale? Syns ryggsekk i skinn er veldig fint, hvor kan jeg finne det? Anonymous poster hash: 1e474...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Hvis du tenker på skinnsekk ala amanda sekken, så glem det. Den er for liten og dårlig å bære, kjøp heller noe skikkelig. (Pluss at den er veldig, veldig fjortis) Anonymous poster hash: 1b3aa...662 1
Gjest Blomst83 Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 http://www.beckmann.no/produkter/jobb/jobb/sekker/ Har en sekk herfra,og det er den beste sekken jeg har hatt.Gir god støtte og har god plass
Gjest Tirkes Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hadde sekk og en laptopveske. Til de dagene med bare en eller to forelesninger, hvor jeg ikke planla å bruke tid på lesesalen eller kollokviegrupper før eller etter, så stappet jeg notatblokk og penner i laptopveska dersom jeg tok buss eller kjørte selv. Ellers hadde jeg sekk. Er glad for det. Selv bare med ett fag så blir det ofte mye bøker om man skal sitte og jobbe med en større oppgave.
Gjest Teta Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Jeg er helt avhengig av sekk som student. Trives veldig godt med det Så slipper man også å få vondt av å bære tungt på en skulder. Det er mange fine på Ebay!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Er det bedre i det lange løp å kjøpe sekk i stedet for veske, og har dere noen merker eller spesifikke vesker, sekker å anbefale før jeg begir meg ut på et lengre studieløp? Anonymous poster hash: a5516...103 Bergans Powerframe Anonymous poster hash: c5627...c20 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Dytt Noen gode tips?Anonymous poster hash: da043...b1c
HedvigR Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Beckmann Urban er gode studentsekker. Praktiske med pc-lomme og laget for å sitte godt på ryggen, pluss at de er ganske fine.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Bør jeg ha sekk når jeg skal studere medisin? Anonymous poster hash: b0f2b...c67
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Bør jeg ha sekk når jeg skal studere medisin? Anonymous poster hash: b0f2b...c67 Ja. Jeg liker Beckmann, ergonomisk utformet for å minimere slitasjeskader. Anonymous poster hash: f75b7...d12
Pearls Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Mange på universitetet mitt bruker 'Little America Backpack' fra Herschel Supply. Synes de er skikkelig kule! Skal visstnok være veldig bra også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå